annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ERAZER Engineer P10 (MD 34872) DE opstart problemen

11 ANTWOORDEN 11
RePaRaQu
Trainee
Bericht 1 van 12
4.392 Weergaven
Bericht 1 van 12
4.392 Weergaven

ERAZER Engineer P10 (MD 34872) DE opstart problemen

Mijn ERAZER Engineer P10 vertoont problemen tijdens opstarten vanaf het inschakelen of na het bv herstarten vanwege een update.

 

Er is al van alles geprobeerd, BIOS reset (default settings) SSD check, zonder Keybord & Mouse, DP of HDMI aansluiting en zelfs opstarten vanaf een ander type Medium zoals S-ATA SSD, USB-Key enz.

 

Soms gaat het goed dan start het systeem gewoon op, maar veelal blijft het systeem hangen op het Medion logo vanaf het moment van inschakelen.

 

Iemand een idee?

Tags (3)
11 ANTWOORDEN 11
daddle
Superuser
Bericht 2 van 12
3.504 Weergaven
Bericht 2 van 12
3.504 Weergaven

@RePaRaQu 

 

Dan zit die in de POST test vast, of onmiddelbaar daarna, als hij de SSD of de bootsektor van de  Win-Installatie zoekt.

Ik zou de UEFI op Default zetten, in UEFI Fastboot disablen. en ook in Windows onder energiebeheer de Windows snelstart afschakelen.

 

En kijk in apparaatbeheer of er een nieuwe firmware (Systemfirmware) in het Internet te vinden is. 

Wat je nog kunt doen is de restspanning of beter de reststroom  van de mainboard af te halen.

-->  https://community.medion.com/t5/FAQs/Wat-kan-ik-doen-als-mijn-apparaat-stopt-met-reageren-of/ta-p/96...

 

Groetjes, daddle

RePaRaQu
Trainee
Bericht 3 van 12
3.500 Weergaven
Bericht 3 van 12
3.500 Weergaven

@daddle 

gezien het systeem nog zo nieuw is heb ik besloten hem aan te melden bij Medion voor reparatie, toch bedankt voor de tip.

 

Mvg,

 

RePaRaQu

 

 

daddle
Superuser
Bericht 4 van 12
3.498 Weergaven
Bericht 4 van 12
3.498 Weergaven

@RePaRaQu 

 

Ja dit is ok, maar ik zou het toch even proberen. Anders doen ze het eerste bij Medion ook niet. En a lot of people bespaarde het het  opsturen van hun PC. Maar dit moet jij weten.

En er mocht een nieuwe Bios speciaal voor de X 10 en P10 series bij Medion Duitsland te verkrijgen zijn.

 

Veel geluk, daddle

RePaRaQu
Trainee
Bericht 5 van 12
3.480 Weergaven
Bericht 5 van 12
3.480 Weergaven

@daddle 

Ook het resetten van het bios en de genoemde opties uitschakelen resulteert in een niet goed functionerend systeem.

ik krijg het systeem niet goed geïnstalleerd met een recovery vanuit Medion en of via de Windows installatie methodiek middels USB-STICK.

 

Naast dit alles is fysiek een systeem uitschakelen omdat deze niet meer doorstart na bv een update gewoon niet goed, dus is het probleem hardware gerelateerd en daar ga ik zelfs niets aan veranderen.

 

Toch bedankt @daddle 

daddle
Superuser
Bericht 6 van 12
3.477 Weergaven
Bericht 6 van 12
3.477 Weergaven

@RePaRaQu 


@RePaRaQu  schrieb:

Naast dit alles is fysiek een systeem uitschakelen omdat deze niet meer doorstart na bv een update gewoon niet goed, dus is het probleem hardware gerelateerd en daar ga ik zelfs niets aan veranderen.

 

Toch bedankt @daddle 


 

Het is sometimes  de enige mogelijkheid; en als het midden in een update cycleis. gaat Windows gewoon door met de tweede deel van een update als je opnieuw opstart

En ik snap ook niet wat je bedoelt mét : " ik krijg het systeem niet goed geïnstalleerd met een recovery vanuit Medion en of via de Windows installatie methodiek middels USB-STICK." 

Of je krijgt het geinstalleerd of niet.

 

Maar jij moet het voor je zelf bedenken; ik kan hier niet verder helpen

 

daddle

RePaRaQu
Trainee
Bericht 7 van 12
3.473 Weergaven
Bericht 7 van 12
3.473 Weergaven

@daddle 

Midden in een update je systeem uitschakelen en weer inschakelen omdat deze na het opnieuw opstarten niet meer doorstart is niet goed zeker niet als de melding tijdens het updaten ook aangeeft “ schakel het systeem niet uit, meerdere keren opstarten is nodig voor het voltooien van de update” dan weet je wel dat ik vaak na een update een mislukte melding had en of zelfs een automatische herstel procedure voorbij zag komen komen vanuit Windows.

 

wat ik bedoel met het opnieuw installeren via of Medion recovery optie standaard meegeleverd of via de Windows USB-STICK methode lukt niet omdat de machine diverse malen na het herstarten niet meer doorstart, als je dan de stroom meermaals moet uitschakelen en weer inschakelen geeft het systeem een onherstelbare fout vanuit de Windows omgeving en als je dan uiteindelijk doorgaat krijg je allerlei fout meldingen vanuit Windows als je dan uiteindelijk eenmaal 1x bent opgestart.

 

Inmiddels is het systeem klaar gemaakt voor verzending naar het reparatie centrum, ik verwacht dat het probleem wordt gevonden en wordt verholpen. Zodra er meer bekend is en of de oplossing wordt gedeeld dan zal omdat hier zeker vermelden.

 

 

daddle
Superuser
Bericht 8 van 12
3.469 Weergaven
Bericht 8 van 12
3.469 Weergaven


@RePaRaQu  schrieb:

 

Midden in een update je systeem uitschakelen en weer inschakelen omdat deze na het opnieuw opstarten niet meer doorstart is niet goed zeker niet als de melding tijdens het updaten ook aangeeft “ schakel het systeem niet uit, meerdere keren opstarten is nodig voor het voltooien van de update” dan weet je wel dat ik vaak na een update een mislukte melding had en of zelfs een automatische herstel procedure voorbij zag komen komen vanuit Windows.

Nee,het is een ultima ratio als de PC niet doorgaat.

Maar jij mixes nu 2 verschillende situaties: als ik van Update sprak bedoelde ik de gewone Windows Update.

jij spreekt van een nieuwe installatie; dit is een beetje different situatie.

 

Maar wij hebben hirér ook de situatie gehad, dat met een bepaalde PC model je tijdens de eerste reboot de PC moest fysieke (Hard reset) uitschakelen, en meteen weer opstarten: Alleen daarmee liet zich een nieuwe Win 10 opzetten.

 

Maar de PC verzenden is ok; de Medion Servcice zal het wel uitkienen.

 

success, daddle

RePaRaQu
Trainee
Bericht 9 van 12
3.290 Weergaven
Bericht 9 van 12
3.290 Weergaven

@daddle 

Het systeem is terug gekomen van reparatie en op de formulieren staat het volgende vermeld:

 

Diagnose werkplaats:

Er is een probleem met de software vastgesteld. (Software operating system)

Het apparaat vertoont een storing. (SSD)

 

Maatregelen:

De software van het apparaat moest worden gereset of opnieuw worden geïnstalleerd om de ongestoorde werking te herstellen. (Software operating system)

De volgende hardwarecomponenten zijn vervangen. (SSD)

 

Maar nu komt het, probleem waarvoor het systeem is opgestuurd is nog steeds aanwezig, na uitpakken en aansluiten en instellen (wordt er gevraagd te herstarten vanuit de Windows update, tijdens het herstarten wederom het probleem dat het systeem vast blijft zitten in het BOOT POST screen met het wel bekende blauwe MEDION logo)

Naast dit alles constateer ik dat mijn behuizing (systeem kast) behoorlijk is beschadigd (voorzien van een fikse deuk) en dus in plaats van dat ik ben geholpen en tevreden ben met de reparatie heb ik er nu alleen maar problemen bij gekregen.

 

Natuurlijk zal ik dit gaan melden bij Medion support voor een gepaste oplossing, maar leuk is het zeker niet.

daddle
Superuser
Bericht 10 van 12
3.287 Weergaven
Bericht 10 van 12
3.287 Weergaven

@RePaRaQu 

 

Heel heel naar en onbevredigend. Natuurlijk meteen weer insturen. Had je de deuk in je PC niet buiten aan een ingedeukte verpakking kunnen zien; en danvan  de pakket bij de DPT  of de transport service niet aannemen. Anders moet j binnen een dag (misschien twee) direct bij Medion reclameren, als het een schade is die je van buiten niet kon zien

Groetjes daddle

11 ANTWOORDEN 11