annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

ERAZER Bandit E10 (MD 34886), kan UEFI BIOS niet bereiken.

1 RÉPONSE 1
WZwijger
Tutor
Message 1 sur 2
1 333 Visites
Message 1 sur 2
1 333 Visites

ERAZER Bandit E10 (MD 34886), kan UEFI BIOS niet bereiken.

Hallo allemaal,

 

Gisteren mijn nieuwe PC binnen gekregen. Omdat ik altijd voor het zekere wil gaan controleer ik altijd op de UEFI BIOS benaderbaar is. Gaat er ooit iets fout dan moet ik immers het systeem kunnen herstellen. Zo moet ik onder andere dan het bootmeu kunnen instellen.

 

Wel met de helpdeskmedewerker van alles geprobeerd:

  1. De computer via SHIT, windows toets opnieuw opstarten => Probleemoplossen => Geavanceerd = UEFI Firmware aanpassen => computer start opnieuw op, maar er gebeurt dus helemaal niets. Computer blijft draaien, maar scherm krijgt geen overzicht. Ook de andere HDMI poort van het moederbord geprobeerd. Ook geen beeld.
  2. Computer opstarten en dan F2 meerdere malen indrukken => Computer start op in Windows 10
  3. Computer opstarten en dan stap 2 ook geprobeerd met DEL, F8, F11, F12 en ESC=> computer start op in Windows 10.
  4. Computer stroom afgehaald, aan/uit schakelaar meerder malen ingedrukt => opnieuw opstarten => F2 indrukken => Geen beeld meer => computer uitzetten en opnieuw opstarten => Windows 10.
  5. Computer 3 maal snel aan en uitzetten => opstarten met F2 => geen beeld => computer opnieuw opgestart => Krijg windows 10

Overigens dat is een tweede probleem:

De meest recente Windows 10 erop proberen te zetten met Windows 10 update assistent => doorloopt het hele proces => computer moet opnieuw opstarten => computer start op => geen beeld => lang gewacht => computer uitgezet => computer start in de huidige versie op van Windows 10 => maar goed dat kan komen omdat Windows 10, de laatste versie nog niet goed compatible is met dit systee,

 

Probleem 1 vind ik belangrijker. De helpdesk denkt ook nog mee, maar ik hoor graag van mensen die dit meer mee maken hoe ze dit hebben opgelost.

 

Groeten en dank voor de feedback.

WZwijger.

1 RÉPONSE 1
WZwijger
Tutor
Message 2 sur 2
1 329 Visites
Message 2 sur 2
1 329 Visites

Beste mensen,

 

Ik hoop dat hier ook andere mensen mee geholpen zijn, want ik heb de oplossing.

Op de externe grafische kaart in dit model zitten 3 poorten: HDMI, displayport en DVI.

De UEFI BIOS krijg je alleen te zien wanneer je jouw monitor kunt aansluiten op de displayport.

 

Wanneer je dit doet krijg je gewoon je Opstartscherm te zien en kun je in jouw BIOS.

Gebruik je HDMI, dan zie je dus niks, krijgt de monitor geen input, in ieder geval niet op mijn HP scherm.

 

Groeten,

WZwijger

1 RÉPONSE 1