annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Deputy P25 RAM upgrade

9 ANTWOORDEN 9
Gewoonikke
New Voice
Bericht 1 van 10
3.088 Weergaven
Bericht 1 van 10
3.088 Weergaven

Deputy P25 RAM upgrade

Beste,

 

ik zien nergens iets van een qvl of iets dergeijk om te checken welk geheugen compatible is met de deputy p25 ( MD62343). 
Weet iemand of het onderstaand setje van corsair compatible is of heeft iemand een zogeheten qvl ofiets? 
Heb vernomen dat vanwege de BIOS settings het in elk geval een voltage moet hebben van 1,2V, maar veel verder dan dat kom ik niet. 

Wens is het laptopgeheugen uit te breiden naar 21GB en dacht bv aan de corsair CMSX32GX4M2A3200C22, zie link., Gaat dit goed komen of heeft iemand betere opties?

https://tweakers.net/pricewatch/1702516/corsair-vengeance-lpx-cmsx32gx4m2a3200c22/specificaties/

 

Dank voor het meedenken!

9 ANTWOORDEN 9
EastClintwood
Moderator
Bericht 2 van 10
3.076 Weergaven
Bericht 2 van 10
3.076 Weergaven

Hallo @Gewoonikke,  en welkom bij de Community.

 

Het artikel dat je linkte zou zonder problemen moeten werken.
Hier is de informatie over het momenteel geïnstalleerde geheugen:

 

1x 8192 MB DDR4 SO-DIMM (PC4-25600/ 3200 MHz) (1/2 Slots covered; 64GB max.) 


Groeten,
EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Gewoonikke
New Voice
Bericht 3 van 10
3.025 Weergaven
Bericht 3 van 10
3.025 Weergaven

Dank, dan ga ik die gebruiken.

Het is jammer dat er niet iets van een qvl beschikbaar is. Zou de boel vereenvoudigen 🙂 

Ookikke
Beginner
Bericht 4 van 10
2.946 Weergaven
Bericht 4 van 10
2.946 Weergaven

Hallo, kan je mij toevallig zeggen hoe ik aan de RAM geraak bij die P25? Ik zou hem namelijk ook willen upgraden maar voor ik begin vijzen los te schroeven wou ik toch maar even rond horen hoe ik er aan geraak.

Fishtown
Superuser
Bericht 5 van 10
2.942 Weergaven
Bericht 5 van 10
2.942 Weergaven

Hallo @Ookikke en welkom
je hebt een clevo barebones NH55EPY. (MD 62343)

download de servicehandleiding NH5xEPx_SM(20210319).zip .

https://my.hidrive.com/share/yze8mg-wf8#$/CLEVO%20Service%20Manual%20Books/N_Series/NH/NHxxExx/NHxxE...

daar staat alles beschreven voor het openen en vervangen van de onderdelen.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Ookikke
Beginner
Bericht 6 van 10
2.939 Weergaven
Bericht 6 van 10
2.939 Weergaven

Hey Fishtown, dankje voor de snelle reactie !!  Toch even ook gebruik maken van de gelegenheid om te zeggen dat deze Deputy P25 echt een topproduct is voor zijn prijs! Ik speel hier momenteel Dual Universe op, een game waar de meeste mensen game PC van enkele duizenden euro's voor ineen steken. Deze Medion draait de game zonder probleem! Enkel vandaag merkte ik dat ik toch wel tegen de grens aan zit van de RAM. Vaak liep hij op tot 95% ram gebruik en had ik een paar haperingen. Maar in feite had ik bij aankoop van de laptop al in gedachten om er een latje bij te steken. Echt een aanrader voor wie dit leest en twijfelt over aankoop !

Ookikke
Beginner
Bericht 7 van 10
2.917 Weergaven
Bericht 7 van 10
2.917 Weergaven

@Fishtownweet niet of ik dit aan jou moet melden maar staat toch een foutje in de service manual, daar staat dat ik 13 vijzen moet los maken en de twee vijzen waar een icoon bij gedrukt staat staan niet bij die genummerde 13, echter moest ik die wel degelijk los maken om de casing te kunnen openen. Beter om dit even te posten indien er nog mensen zijn die hier passeren.

Gewoonikke
New Voice
Bericht 8 van 10
2.756 Weergaven
Bericht 8 van 10
2.756 Weergaven

Beste,

 

Nu ben ik toch voor ander geheugen gegaan, nl de G.Skill Ripjaws F4-3200C22D-32GRS - GeheugenDDR4
https://www.gskill.com/product/2/197/1594019162/F4-3200C22D-32GRS

 

De bankjes maken gebruik van exact dezelfde timings cas 22 en tras 52, werkend ook op 1.2. Identiek aan het originele samsung bankje.

Echter met het nieuwe geheugen start de laptop totaal niet op. Kom ook de BIOS niet in. De laptop gaat aan, zie de leds van het keyboard even flikkeren en blijft kort daarna op blauwe verlichting hangen. Heb voor defect uit te sluiten ook geprobeer op te starten vanaf 1 bankje, bij beide ook 0 resultaat.

 

Dit geheugen hoort toch gewoon te werken? Wat doe ik verkeerd? Welke stap kan ik uitvoeren om eea nu wel werkend te krijgen?

EastClintwood
Moderator
Bericht 9 van 10
2.679 Weergaven
Bericht 9 van 10
2.679 Weergaven

Hi @Gewoonikke,

 

Schakel uw computer uit en verwijder alle RAM-modules. Blaas één keer in de gleuven om stof te verwijderen. Gebruik een microvezeldoekje om de contacten van het RAM schoon te maken.
Plaats nu een module en start uw computer. Controleer in het bedieningspaneel, zoals in de paragraaf hierboven, of het RAM-geheugen is herkend.
Schakel de computer weer uit, verwijder de RAM-module en controleer alle andere modules op dezelfde manier.
Als alle modules in orde zijn, plaatst u de eerste module opnieuw, start u de PC en controleert u de acceptatie. U kunt dan na elke start een andere module installeren.

 

Ik hoop dat dit je kan helpen.

 

Gegroet,
EastClintwood

 


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Gewoonikke
New Voice
Bericht 10 van 10
2.666 Weergaven
Bericht 10 van 10
2.666 Weergaven

Nope helaas, alles was ook schoon/brand nieuw. Enkele bankjes werkte ook niet. Ook nog een 3e merk geprobeerd, zelfde timings van Team Create, idem als de g-skills. Corsair geheugen probeert, andere Tras, cas ed wel 22 ( 22-22-22-53) 2 bankjes erin en direct opstarten.

 

Mijn vermoeden is dat zowel het g-skill als team geheugen andere spd settings hebbens en de opgegeven waarde waarop ze zouden moeten draaien gebaseerd zijn op xmp, dus hun overclock settings. Spijtig gewoon dat de geheugensettings volledig zijn vastgezet en afgeschermd in de BIOS. een xmp profiel laden is geen hogere wiskunde Voltage settings zouden daar nog steeds in beschermd kunnen worden mocht dit reden zijn om eea af te schermen. Een CPU hoeft doorgaans hiervoor iig niet in OC dus wat dat betreft eigenlijk geen issue. Wat betreft het eenvoudig kunnen upgraden van RAM zou mijn aanbeveling ook zeker zijn de geheugensettings toegankelijk te laten. Dan wordt het een stuk gebruiksvriendelijker. Komt bij dat iemand die zelf het geheugen durft te vervangen in een laptop waarbij een hele onderkant moet worden verwijderd ipv een simpel kapje doorgaans wel weet wat die doet.

 

Maar goed, dank voor de hulp. Hopelijk kunnen jullie wat met de feedback en dan ga ik verder hopen dat het systeem stabiel blijft draaien. Heb deze nog niet echt intensief gebruikt.

9 ANTWOORDEN 9