annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

CMOS vervangen van Medion Erazer Gaming Notebook X7855

1 ANTWOORD 1
ThunderSpark91
Trainee
Bericht 1 van 2
123 Weergaven
Bericht 1 van 2
123 Weergaven

CMOS vervangen van Medion Erazer Gaming Notebook X7855

Hallo iedereen,

Ik heb nu al een paar jaar een Medion Erazer Gaming Notebook X7855. Helaas is de CMOS-batterij inmiddels leeg, en ik probeer deze te vervangen.

De laptop start niet op als hij niet op netstroom is aangesloten. Wanneer ik hem zonder stroom probeer op te starten, gaan de lampjes even aan, maar daarna schakelt hij plotseling uit.
Als ik hem opstart met de stroomkabel aangesloten, krijg ik een blauw CMOS-scherm met de melding dat de CMOS beschadigd is. Ik moet de CMOS-batterij dus vervangen.

Ik heb de laptop al opengemaakt en de CMOS-batterij gevonden, maar deze zit op een speciale manier verpakt in zwart plakband en lijkt vastgeplakt. Het ziet er niet naar uit dat ik deze makkelijk kan vervangen met een standaard CR2032-batterij.

Kan iemand mij hierbij helpen om deze zo al ingeplakt en zo terug te vinden? Alvast bedankt.

1 ANTWOORD 1
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 2
112 Weergaven
Bericht 2 van 2
112 Weergaven

Hallo @ThunderSpark91 
Achter het x7855-model schuilt een barebone Clevo PA70HP6. De CMOS-batterij heeft het Clevo-nummer 6-23-22015-TE0.
Hier kunt u de accu vinden die u zoekt, aangezien het model P650RE dezelfde accu heeft als vermeld in de servicehandleiding.

https://www.ebay.de/itm/315249244021?_skw=clevo+battery&itmmeta=01JTBH1JGPSGJG478QWMZDKQZV&hash=item...

Of u kunt de oude kabel met stekker gebruiken en een nieuwe batterij erin solderen. maar let wel op de polariteit.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
1 ANTWOORD 1