cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Bios openen met externe monitor

3 REPLIES 3
Abbe
Newcomer
Message 1 of 4
2,120 Views
Message 1 of 4
2,120 Views

Bios openen met externe monitor

Hallo allemaal,

 

Mijn beeldscherm van mijn Medion Erazer Notebook-pc is kapot gegaan en ik heb ook de harde schijf vervangen. ik probeer deze laptop aan te sluiten aan een extern beeldscherm maar het beeld blijft op zwart. Ik heb alle toetsen geprobeerd zoals fn + f4, f2 en fn + f7. niks werkt. Ik moet de bios kunnen bereiken anders kom ik niet in mijn laptop omdat ik een nieuwe schijf erin heb gezet. De aan en uit knop gaat gewoon aan en toetsen reageren ook nog maar het beeld op mijn externe beeldscherm blijft volledig zwart.

 

Erg slecht Medion.

 

Groeten,

Abbe

3 REPLIES 3
Snelleschildpad
Moderator
Message 2 of 4
2,109 Views
Message 2 of 4
2,109 Views

hallo @Abbe,

 

Wanneer je de laptop opstart kun je herhaaldelijk op de f8 toets drukken.

Als het goed is kom je dan in het BIOS terecht. 

 

Groet,

 

Snelle. 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
WZwijger
Tutor
Message 3 of 4
2,007 Views
Message 3 of 4
2,007 Views

Bij een laptop is dit in veel gevallen zo, dat het externe beeld pas wordt geactiveerd na het opstarten van Windows.

Op mijn Acer Laptop zie ik ook niet het BIOS scherm bij opstarten.

De laptop weet immer niet dat deze het beeld moet gaan clonen naar het externe scherm en zal eerst het primaire ingebouwde scherm aanspreken.

In sommige laptops kun je instellen dat het primaire scherm bij opstarten het externe scherm moet zijn, maar daar ben nu niet mee geholpen.

 

Doet de oude schijf het echt niet meer?

Anders zou je deze kunnen "klonen" naar je nieuwe schijf. En daarna de nieuwe schijf inbouwen. Hiervoor zijn redelijk goedkope materialen voor in de omloop, waarbij je met een druk op de knop een hele schijf kunt klonen. Er is ook software voor en misschien kan een kennis dan de schijf voor je klonen.

 

Wanneer je de gekloonde schijf in je laptop stopt zal deze dan weer kunnen opstarten en doet je externe scherm het weer.

 

Succes en ik hoop dat je iets met deze oplossing kan.

WZwijger.

verhoef31
New Voice
Message 4 of 4
1,386 Views
Message 4 of 4
1,386 Views

Dat moet lukken als je die oude harde schijf kan klonen als die nog goed werkt dan moet het lukken om de externe monitor aan te spreken maar je kan niet alsnog in het bios komen.

ik kan eventueel wel die oude harde schijf voor je klonen!!

3 REPLIES 3