annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

herinstallatie Windows 10 op Akoya MD8876 lukt niet

16 ANTWOORDEN 16
MTs
Trainee
Bericht 1 van 17
1.089 Weergaven
Bericht 1 van 17
1.089 Weergaven

herinstallatie Windows 10 op Akoya MD8876 lukt niet

Beste leden,

Ik heb me net lid gemaakt omdat ik met een vervelend probleem zit.

Bij het terugzetten naar de beginwaarden (om een wifi-probleem op te lossten) blijft de herinstallatie van Windows10 in een loop hangen. Het systeem installeert tot 85%, herstart dan en begint terug op 64%, en dat opnieuw en opnieuw en opnieuw ...

Het MSN-nummer van de PC is 10021112 (al een 6-tal jaar oud), al hangt er nog een tweede stickertje op met MSN 20062272.

Weet iemand hoe ik uit die loop geraakt?

Ik heb algeprobeerd een opstart-usb te gebruiken die ik via een windows mediacreationtool heb gemaakt, maar dat werkt niet.

Het ik een Windows10 installatieDVD nodig, en waar haal ik die? Kan Medion me die bezorgen?

 

Vriendelijke groet,

MTs

16 ANTWOORDEN 16
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 17
653 Weergaven
Bericht 2 van 17
653 Weergaven

@MTs ,

 

Ik wil je adviseren om jouw pv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen door middel van de F11 toets.

 

Je kan jouw systeem op de volgende wijze terugzetten naar de fabrieksinstellingen:
Begin direct vanaf het inschakelen van het systeem repeterend te tikken op de toets F11. Indien correct uitgevoerd, zal het systeem niet in Windows opstarten maar het Power Recovery scherm tonen.
Volg hierna de instructies op het scherm.

Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen is het mogelijk dat de eerste uren jouw pc langzamer werkt dan je gewend bent. Dit komt doordat Windows updates moet uitvoeren.
Nadat Windows alle updates heeft uitgevoerd, zou jouw toestel weer normaal moeten functioneren.

 

Mocht het zijn dat bovenstaand advies het probleem niet verholpen heeft, kan je ervoor kiezen om een schone installatie uit te voeren door middel van de Media Creation Tool. Het is van belang dat je dit wel volgens de juiste procedure uitvoert. Onderstaand treft u de instructies aan voor het opnieuw installeren van jouw PC middels de Media Creation Tool.

 

Gelieve jouw eigen data eerst veilig te stellen door deze naar station 😧 (of een extern medium) te kopiëren. Er is een mogelijkheid dat (een deel) van jouw bestanden gewist worden.

Alvorens je begint met het uitvoeren van de onderstaande instructies, zorgt je ervoor dat je een lege USB-stick heeft van minimaal 8GB.

1. Download het hulpprogramma via.https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ('Hulpprogramma nu downloaden').
2. Voer het hulpprogramma uit en ga akkoord met de licentievoorwaarden.
3. Kies op de pagina 'Wat wilt u doen?' achtereenvolgens 'Installatiemedia voor een andere pc maken' en 'Volgende'.
4. Kies nu de gewenste taal en selecteer Windows 10 Home 64bit.
5. Kies voor USB-Flashstation.

Nadat het installatiemedium is gemaakt, kan je deze gebruiken op het systeem welke u opnieuw wilt installeren.

1. Plaats de USB-stick in het systeem. Gebruik hiervoor bij voorkeur een USB 3.x poort, te herkennen aan de blauwe kleur.
2. Schakel deze in en druk repeterend op F8 voor pc's en F10 voor notebooks om het boot menu te laten verschijnen.
3. Kies middels de pijltjestoetsen voor de USB-stick en druk op enter.
4. Het systeem zal nu vanaf de USB-stick opstarten en kan je de installatie van Windows opnieuw uitvoeren.

 

Groet,

Paul2023

MTs
Trainee
Bericht 3 van 17
602 Weergaven
Bericht 3 van 17
602 Weergaven

@Paul2023 

Beste Paul,

Bedankt voor je advies!

Maar helaas blijft hij ook zo (herstellen via F11) steeds in een 'loop' te geraken.

De installatie begint, loopt een tijd goed, maar dan plots een herstart en alles begint weer opnieuw, tot het systeem opnieuw opstart en weer dezelfde vragen stelt.

Ik probeer Windows nu telkens op een andere partitie te installeren , maar op de eerste drie mislukt het dus alvast.

 

De methode via USB heb ik al eens geprobeerd, maar ik ga het nog eens proberen met jouw instructies bij de hand.

Ik vrees echter eenzelfde scenario.

 

Wat kan ik nog meer proberen?

 

Vriendelijke groet,

MTs

MTs
Trainee
Bericht 4 van 17
598 Weergaven
Bericht 4 van 17
598 Weergaven

@Paul2023 

 

Net nog eens geprobeerd met de usb via het boot-menu, maar ook dan lijkt alles goed te gaan, worden er onderdelen geïnstalleerd, en dan net voor het voltooien ... weer een herstart en weer het beginmenu van de set-up ...

 

daddle
Superuser
Bericht 5 van 17
588 Weergaven
Bericht 5 van 17
588 Weergaven

@MTs 

 

Had je alle "drie eerste partities" gewist ?  

 

Doei, daddle 

MTs
Trainee
Bericht 6 van 17
580 Weergaven
Bericht 6 van 17
580 Weergaven

@Paul2023 

Oeps, sorry voor de vreemde begroeting in mijn antwoord op uw bericht. Ik weet niet hoe die tekst daar terecht komt, ik dacht gewoon "Beste Paul" getypt te hebben en niet de nonsens die er nu staat. Ik ga het meteen aanpassen.

MTs
Trainee
Bericht 7 van 17
579 Weergaven
Bericht 7 van 17
579 Weergaven

@daddle 

Ik heb zelf niets gewist, veronderstellende dat het systeem wel zou doen wat het moest doen.

Een collega gaf me de raad om de eerste partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Dat ga ik dan maar eens proberen, op hoop van zege.

daddle
Superuser
Bericht 8 van 17
566 Weergaven
Bericht 8 van 17
566 Weergaven

@MTs 

 

 

Dit is naief. Als er foutieve partities of indelingen op de hardeschijf zitten. kan dit wel  storend voor een nieuwe installatie zijn!

 

Verwijder de eerste drie partities die u in de lijst ziet die de MediaCreationTool install routine aantoond.


Het gaat om  de systeem met 100 MB, een  niet-toegewezen leege partitie met16 MB en de Windows partitie C.

Als de Windows RE= Rescue-partitie de derde partitie is vóór de Windows DATA-partitie (=C), verwijder deze in elk geval dan ook. Verlaat of wijs vervolgens uw vrije ruimte toe aan Windows voor installatie.

 

Als er vanwege de vele mislukte installaties meer partities of duplicaten op de partitielijstje staan, verwijder deze dan ook.
De enige die u kunt laten staan ​​is de PRC_RP-partitie die Power Recover bevat. Hoewel ik niet geloof dat PowerRecover na een nieuwe installatie zal werken.


Als het nog steeds niet werkt, verwijder dan alle partities in de lijst die MediaCreationTool weergeeft. Ook de laatste, de PRC_RP partitie; zodat de schijf helemaal leeg is.

 

Dan weet je zeker dat er geen storende invloeden op de opstartschijf plaats  te vinden ziijn.

 

Groetjes, daddle

MTs
Trainee
Bericht 9 van 17
520 Weergaven
Bericht 9 van 17
520 Weergaven

@daddle 

 

Bedankt voor je instructies daddle!

Ik heb net je suggesties uitgeprobeerd, maar net voor het voltooien doet die weer een restart en begint de set-up van voren af aan. Om gek van te worden!

Een vraagje, hoe wijs ik die vrijgemaakte ruimte toe aan Windows voor installatie?

daddle
Superuser
Bericht 10 van 17
511 Weergaven
Bericht 10 van 17
511 Weergaven

@MTs 

 

Is dit jouw PC? -->  https://www.medion.com/de/service/product-detail/10021115

Een PC mt de MSN 10021112 vind ik niet in Medions DataBase. Deze PC is in 2016 verkocht worden.  

Misschien heb je een foutje in het aangegeven MSN nummer gemaakt. 2 en 5 lijken veel opmekaar.

 

Maar kijk naar de technische gegevens, is jouw PC zo uitgerust? Met 2 harde schijven? En een 2 TB HDD en een 128 GB Samsung M.2 SSD?  De Samsung SSD is de bootschijf met Windows erop. 

 

Misschien is de M.2 SSD defect. Als u deze loskoppelt, start de computer dan op in Bios?
Lees dan de biosversie. Niet uit de title lijn, maar op pagina 1. Maak er een foto van en maak het serienummer zwart. Plaats dan de foto hier. Dit  gaat via het camerasymbool.

 

Als je geen plaats toewijst  dan neemt Windows de gehele  vrije plaats. Dus gewoon doorgaan en geen partitie aangeven. (Heb het al langer niet hoeven te doen, maar ik denk dit is juist.)

Verder heb je de MediaCreationTool exact volgens de instructies vam @Paul2023  iin post 2 gemaakt?

-> https://community.medion.com/t5/Desktop-PC-All-In-One/herinstallatie-Windows-10-op-Akoya-MD8876-lukt...

 

Vriendelijke groet

daddle

 

 

 

16 ANTWOORDEN 16