annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

cPC Medion Akoya P2120 D MD8836 /2448 NL valt meerdere keren per uur spontaan acuut uit. Van het ene

7 ANTWOORDEN 7
Wout13
New Voice
Bericht 1 van 8
40.930 Weergaven
Bericht 1 van 8
40.930 Weergaven

cPC Medion Akoya P2120 D MD8836 /2448 NL valt meerdere keren per uur spontaan acuut uit. Van het ene

PC Medion Akoya P2120 D MD8836 /2448 NL valt meerdere keren per uur spontaan acuut uit. Van het ene op het andere moment valt het beeld op zwart. waarna het beeld een paar seconde zwart is. Vervolgens verschijnt er een scherm met daarop enkel in grote letters Medion. In ongeveer in de helft van de gevallen verschijnt dan weer het beeld van het moment voor de crash en kan ik gewoon weer verder. Dit gebeurt soms enkele keren heel kort achter elkaar. In de overige gevallen loop de computer geheel vast. Het blauwe licht van de computer blijft permanent branden en het scherm staat op zwart. Ik moet dan de aan en uit knop lang ingedrukt houden om de computer weer opnieuw aan de gang te krijgen.

Het betreft een hagelnieuwe computer. Klacht deed zich direct al voor bij de eerste installatie. De computer is naar het service centrum van Medion geweest alwaar software aanpassingen zijn gedaan. Gisteren de computer terugontvangen. Echter helaas deed de klacht zich direct weer voor.

In het logboek wordt de kernel 41 melding gegeven

7 ANTWOORDEN 7
Anu
Scientist
Bericht 2 van 8
40.149 Weergaven
Bericht 2 van 8
40.149 Weergaven

Hoi @Wout13

 

Een Windows Kernel event 41 geeft alleen maar aan dat de PC niet goed is afgesloten, deze melding krijg je bijvoorbeeld omdat je de powerknop ingedrukt vasthoud om de PC uit te zetten, daaruit kan ik helaas niets afleiden over de eigenlijke fout. 

 

Ik vermoed dat er door Windows via de automatische updates drivers worden geinstalleerd die problemen veroorzaken, dit zou ook kunnen verklaren waarom ze bij medion alleen softwareaanpassingen hebben uitgevoerd. Ik raad je zowieso aan om de hardware updates van Windows uit te schakelen, dit kun je doen via Systeemeigenschappen > tabblad hardware > instellingen voor apparaatinstallatie, en dan instellen dat microsoft geen updates mag installeren (dit is puur voor stuurprogramma's, niet voor Windows updates ).

 

Installeer daarna de nieuwste stuurprogramma's vanaf de volgende site: http://www.medion.com/nl/service/download/stuurprogramma.php (ik weet zo even niet wat het msn nummer van je PC is). Ik zag dat er een Intel HD530 grafische kaart in geintegreerd zit, daar zou ik bij beginnen met het installeren van de stuurprogramma's, ik heb wel vaker gehoord dat Intel grafische chips problemen geven met drivers van Microsoft. 

 

Groetjes, 

Anu

Wout13
New Voice
Bericht 3 van 8
39.986 Weergaven
Bericht 3 van 8
39.986 Weergaven

Hallo Anu,

 

Ik heb e.e.a. ingesteld zoals beschreven. IK wacht af hoe de computer zich houdt..

 

bedankt en vr.gr.

 

Wout

Anu
Scientist
Bericht 4 van 8
39.623 Weergaven
Bericht 4 van 8
39.623 Weergaven

Hallo Wout, 

 

Ik duim voor je, hou ons op de hoogte! 

 

Groetjes, 

Anu

Wout13
New Voice
Bericht 5 van 8
39.491 Weergaven
Bericht 5 van 8
39.491 Weergaven

Hallo Anu

 

Het stuurprogramma welk ik op de medionsite heb gedownload en geinstalleerd, werkte ook niet goed . Deze gaf  wel geen uitval, maar wel nangers, waarbij het gehele systeem vastliep. Ook verscheen er regelmatig een medling dat het systeem een fout had ontdekt in de werking van het stuurprogramma.

Nu via apperaatbeheer  via internet laten zoeken  en hierbij werd weer een ander stuurpgramma geinstalleerd.

 

Nieuwe ronde en nieuwe kansen zullen  we maar zeggen.

 

vr.gr.

 

Wout

Wout13
New Voice
Bericht 6 van 8
36.871 Weergaven
Bericht 6 van 8
36.871 Weergaven

Ik heb windows 10 geupdate naar de  nieuwste versie en ook de nieuwste versie van het stuurprogramma geinstalleerd.

Het probleem lijkt nu opgelost te zijn.

Anu
Scientist
Bericht 7 van 8
34.307 Weergaven
Bericht 7 van 8
34.307 Weergaven

Top!! 🙂

Wout13
New Voice
Bericht 8 van 8
4.880 Weergaven
Bericht 8 van 8
4.880 Weergaven

Sinds eind maart tot vorige week zonder problemenen gefunctioneerd. Totdat ik vorige week een crash heb gehad. De computer ging bij het opstarten niet naar windows , doch bleef op het medion scherm hangen. Vervolgens d.m.v. recover de pc weer aan de praat gekregen. Echter toen deed het eerdere probleem zich weer voor. Ik heb de meest recente stuurprogramma's gedownload en geinstalleerd. Volgens mij heb ik ook de meest recente versie van Windows 10 (versie van nov 2015)

 

Ik weet niet meer wat ik er nu nog aan kan doen.???

7 ANTWOORDEN 7