annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bios voor ERAZER Bandit E10 (MD 34731) DE

OPGELOST
40 ANTWOORDEN 40
toelis
Apprentice
Bericht 1 van 41
3.326 Weergaven
Bericht 1 van 41
3.326 Weergaven

bios voor ERAZER Bandit E10 (MD 34731) DE

Hallo allemaal,

ik heb een 

ERAZER Bandit E10 (MD 34731) DE met MSN: 1002 3548. 

Ik heb in het Duitse gedeelte van dit forum een post gelezen van Major Tom waarin versie 460H6W0X.107

te vinden is voor mijn moederbord B460H6-EM en BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 460H6W0X.103, 26-3-2020.

 

https://community.medion.com/t5/ERAZER-News/Aktuelles-Bios-Update-f%C3%BCr-die-MEDION-ERAZER-Enginee...

 

ik heb de nieuwe versie gedownload en in eigen map geplaatst maar als ik batch bestand probeer gebeurt er niets.

in command prompt zie ik dit: C:\Users\cmmhl>AFUWINx64.EXE 460H6W0X.107 /P /B /N /REBOOT
'AFUWINx64.EXE' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

 

en nu snap ik het niet meer. Is er iemand die het nog wel snapt?

 

40 ANTWOORDEN 40
daddle
Superuser
Bericht 31 van 41
651 Weergaven
Bericht 31 van 41
651 Weergaven

@toelis 

 

Hallo Toelis, heb jij ondertussen een advies gekregen?  Het zijn nu al tien dagen zinds @Maverick  of @Raichu  contact met je had opgenomen?

Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om de puzzel met de niet-werkende paden in de BIOS-update op te lossen.

 

groetjes, daddle

toelis
Apprentice
Bericht 32 van 41
621 Weergaven
Bericht 32 van 41
621 Weergaven

@daddle 

 

ik heb met medion (NL) contact gehad en samen met Duitsland komen ze er niet uit. Ze denken dat het aan Windows 11 ligt en raden aan om terug te gaan naar Windows 10. Dat gebeurt natuurlijk niet maar ik ben wel van plan om een dual boot te maken op mn pc met W10 en W11 om dan onder W10 bios versie 7 te proberen.

Ik heb ook van medion bios versie 6 gekregen die ga ik eerst in W11 proberen. 

Probleem is niet opgelost maar ik ben er nog mee bezig.

groet

toelis

toelis
Apprentice
Bericht 33 van 41
608 Weergaven
Bericht 33 van 41
608 Weergaven

@daddle 

 

net versie 106 geprobeerd, geeft dezelfde fout als 107.

Misschien ligt het idd aan W11, zal binnenkort eens W10 erbij zetten als dual boot.

 

groet

daddle
Superuser
Bericht 34 van 41
605 Weergaven
Bericht 34 van 41
605 Weergaven

@toelis 

 

Bedankt voor de informatie. Veel geluk.

 

daddle

 

Maverick
Contributor
Bericht 35 van 41
313 Weergaven
Bericht 35 van 41
313 Weergaven

Hierbij een bericht van Medion om u te laten weten dat het momenteel helaas niet mogelijk is om de BIOS-update via Windows 11 uit te voeren. 
Wij vermoeden dat deze beperking voort komt uit de incompatibiliteit van het updateprogramma met Windows 11. 
U kunt er zeker van zijn dat we hard werken om dit probleem op te lossen en alternatieve oplossingen te vinden voor een naadloos BIOS-updateproces. 
In de tussentijd stellen we uw geduld en begrip op prijs terwijl we ernaar streven onze gebruikers de best mogelijke ervaring te bieden. 
Als u nog vragen heeft of hulp nodig heeft bij deze kwestie, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons technische ondersteuningsteam in Nederland is het team bereikbaar op 0900-2352534 en in België op 02-2006198. Bedankt voor uw begrip.

 

Met vriendelijke groet,

Maverick

daddle
Superuser
Bericht 36 van 41
307 Weergaven
Bericht 36 van 41
307 Weergaven

@Maverick 

 

Dit is haast niet te geloofen, want het zou een probleem met de updateprogrammas van AMI betekenen.

Ik kan me maar slecht  voorstellen, dat een internationaal bedrijf zo groot als AMI er niet binnen jaren niet in is geslaagd geschikte updateprogramma's te leveren voor Windows 11, dat al jaren bestaat. 😲

 

Welk workaround zou je voorstellen?

 

Mijn oplossing zou zijn:

 

Maakt een Image van de actueele installatie, en zeker dat het op een externe schijf.

 

Dann maak een USB Win 10 installatiestick met hulp van de MediaCreationTool

Nouw heb je twee mogelijheden: (Nr. 2  is een optie.  Ik weet niet zeker of  in Win RE  de systeemprogrammas van Window   volledig  zijn geladen; maar dait merk je wel, als de uppdate niet doorloopt)

1. Maak met de USB stick een installatie op jouw schijf (of op een reserve  schijf, die nog ergens rond ligt, bv een 2.5" SATA SSD)

en benut deze basic installatie na de Windows inrichting zonder eigen programmas te installeren, om de bios update uittevoeren. Daarna zeker je de image terug.

 

2. Ga in (met) de MediaCreationTool Win 10 stick in de reparatie opties op de stick, ga naar de geavanceerde opties en open een cmd-venster. Gebruik vervolgens de cd-opdrachten om naar de harde schijf (partitie) met de bios-map te gaan en vervolgens cd naar de bios-map, zodat het cmd-vensterpad het pad in of naar de bios-map is.

Dann kun je daar de bios-update in een Win 10 omgeving starten.

(Nr. 2  is een optie. Ik weet niet zeker of  in Win RE  de systeemprogrammas van Window  volledig zijn geladen; maar dat merk je wel, als de update niet start. Maar ik denk wel dat het moet werken)

 

Ik hoop dat deze procedure niet ontmoedigt. Deze twee mogelijkheden lijken mij een eenvoudige oplossing als je de update echt nodig hebt.

 

Maar waarom zegt Medion niet dat deze opties een alternatief kunnen zijn? Medion biedt deze alternatieve implementatie niet aan.

 

Groetjes, daddle

 

 

 

Raichu
Moderator
Bericht 37 van 41
453 Weergaven
Bericht 37 van 41
453 Weergaven

@daddle ,

Medion bied de updates aan, maar kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventueel schade of verlies van gegevens. Dit staat ook bij iedere updates vermeld. Hierdoor kunnen wij niet meer ondersteuning bieden, dan de ondersteuning die tot nu geboden is. Alternatieve manieren welke door ons niet getest en/of ondersteund worden, zullen door ons derhalve ook niet aangeboden/ondersteund worden.

toelis
Apprentice
Bericht 38 van 41
448 Weergaven
Bericht 38 van 41
448 Weergaven

@daddle @Maverick @Raichu 

ik heb het opgelost.

ik heb eerst een dualboot gemaakt van mijn pc met W10 en W11

 

daarna heb ik in W10 het batch programma geprobeerd (flashSYS_W.bat) deed het niet.

toen een cmd venster geopend en flashSYS_W.bat bij de command prompt getypt en enter gegeven

 

IMG_6070.jpeg

die deed het wel en nu heb ik versie 107.

 

IMG_6072.jpeg

nu ben ik er klaar mee.

bedankt allemaal voor het meedenken en ik hou dit in de gaten voor versie 108.

fijne dag

daddle
Superuser
Bericht 39 van 41
255 Weergaven
Bericht 39 van 41
255 Weergaven

@Raichu 

 


@Raichu  schrieb:


Medion bied de updates aan, maar kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventueel schade of verlies van gegevens. Dit staat ook bij iedere updates vermeld.

(----)

 Alternatieve manieren welke door ons niet getest en/of ondersteund worden, zullen door ons derhalve ook niet aangeboden/ondersteund worden.

Jullie hadden geen alternatieve manieren aangeboden, tenminste niet hier.

 

Ik heb ook niet van verlies van gegevens of een schade gesproken. De alternatiefe methode (1) die ik aangaf is  van julle zelf in een vroegere post in een andere Thread aangegeven.

-> Gewoon naar Win 10 terug gaan, en dan moet de update doorlopen.

 

Ik vind het niet leuk als je op deze manier iemand anders voor de gek probeert te houden en je hem indirect anders en onjuist "zitierst".

Of we blijven fair in de communicatie, of elke form van medewerken is  tevergeefs.

 

Als  @toelis nu tussendoor schrijft, moest hij zelf in een Win 10 installatie in de cmd venster wisselen, en de batchprogramma  (flashSYS_W.bat) daar in oproepen.

 

Groet, daddle

 

 

Luke
Community Manager
Bericht 40 van 41
242 Weergaven
Bericht 40 van 41
242 Weergaven

Opmerking:
Het serienummer was herkenbaar op de 2e foto, dus deze moest worden afgekeurd.


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
40 ANTWOORDEN 40