annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bios voor ERAZER Bandit E10 (MD 34731) DE

OPGELOST
33 ANTWOORDEN 33
toelis
Apprentice
Bericht 1 van 34
2.393 Weergaven
Bericht 1 van 34
2.393 Weergaven

bios voor ERAZER Bandit E10 (MD 34731) DE

Hallo allemaal,

ik heb een 

ERAZER Bandit E10 (MD 34731) DE met MSN: 1002 3548. 

Ik heb in het Duitse gedeelte van dit forum een post gelezen van Major Tom waarin versie 460H6W0X.107

te vinden is voor mijn moederbord B460H6-EM en BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 460H6W0X.103, 26-3-2020.

 

https://community.medion.com/t5/ERAZER-News/Aktuelles-Bios-Update-f%C3%BCr-die-MEDION-ERAZER-Enginee...

 

ik heb de nieuwe versie gedownload en in eigen map geplaatst maar als ik batch bestand probeer gebeurt er niets.

in command prompt zie ik dit: C:\Users\cmmhl>AFUWINx64.EXE 460H6W0X.107 /P /B /N /REBOOT
'AFUWINx64.EXE' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

 

en nu snap ik het niet meer. Is er iemand die het nog wel snapt?

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
toelis
Apprentice
Bericht 16 van 34
1.186 Weergaven
Bericht 16 van 34
1.186 Weergaven

@daddle 

 

bios settings gedaan.

de foto onderop de pc geeft aan MD34731 MSN: 10023548 model name MT28G Type name MED MT 8277N, maar dat zie je zelf ook wel 😉

Hierna nog eens batch geprobeerd, helaas, zie volgende foto

 

dank je wel en fijne dag

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

33 ANTWOORDEN 33
daddle
Superuser
Bericht 2 van 34
710 Weergaven
Bericht 2 van 34
710 Weergaven

 @toelis 

 


@toelis  schrieb:

Hallo allemaal

ik heb de nieuwe versie gedownload en in eigen map geplaatst maar als ik batch bestand probeer gebeurt er niets.

in command prompt zie ik dit: C:\Users\cmmhl>AFUWINx64.EXE 460H6W0X.107 /P /B /N /REBOOT


Hi,  je moet de zip file ontpakken in een extra map. Noem het C:\ Biosflash. En open de zip met een dubbelklik, en kopeer dann alle files in de nieuwe map Biosflash

Jij probeert de AFUWINx64.exe uit de geopende zip te starten. Dat gaat niet.

 

Groet, daddle

toelis
Apprentice
Bericht 3 van 34
703 Weergaven
Bericht 3 van 34
703 Weergaven

@daddle 

dank je wel voor je reactie.

Ik heb alles uitgepakt in 460H6W0X.107, daarna run ik als administator flashSYS_W.bat en dan gebeurt er niets. Dus heb ik het in de command prompt geprobeerd en toen bleef het hangen op AFUWINx64.EXE

dus daar is wat mee.

daddle
Superuser
Bericht 4 van 34
688 Weergaven
Bericht 4 van 34
688 Weergaven

@toelis 

 

Maar je cmd Windows zegt:  

 


@toelis  schrieb:

C:\Users\cmmhl>AFUWINx64.EXE 460H6W0X.107 /P /B /N /REBOOT"


Dit lijkt erop dat de Winflash.bat uit de zip, en niet uit de decompressed zip opgeroepen werd.

Dus uit de decompressed zip  "Bios_b460h6-em._v107.zip",  geeft  een map  M460H6W0X.107

In welke map heb jij de Bios.zip uitgepakt?

 

Welke map is "cmmhl"?  Gekke naam voor een Windows map.

 

Herhaal het en zet de uitgepakte zip gewoon in de root  C:\   -->  C:\ M460H6W0X.107.  

 

Dan open de map M460H6W0X.107, en met  rechte klik op de  flashSYS_W.bat  -->  "Als administrator uitvoeren" start je de bios update.

 

Groet, daddle

toelis
Apprentice
Bericht 5 van 34
681 Weergaven
Bericht 5 van 34
681 Weergaven

@daddle 

 

dank je wel voor je reactie,

 

gedaan wat je zei, in c: eigen map gemaakt spul er in en op flashSYS_W.bat als admin gedrukt.

 

helaas, gebeurt niets.

 

bij opdracht prompt gebeurt dit:

 

toelis_0-1716549804103.png

ook niets.

 

daddle
Superuser
Bericht 6 van 34
678 Weergaven
Bericht 6 van 34
678 Weergaven

@toelis 

 

we hadden dit al een keer gehad met een Erazer P10 met een B460 boord,  waar dezelfde probleem optrad. Je beeld is nog niet voor iedereen te zien.

Maar ik weet niet weer hoe en of helemaal zich toen een oplossing vertoonde. ik meen mij te herinneren, dat er geen oplossing kwam.   

Ik denk wij moeten @Major_ToM nog eens vragen.  M.T. bent U zo aardig de User toelig hier te helpen.

Dank U wel.

 

Groetjes, daddle

daddle
Superuser
Bericht 7 van 34
624 Weergaven
Bericht 7 van 34
624 Weergaven

@toelis 

 

Je kunt nog een echte Administrator account aanleggen:

 

1. Klik met de rechte muistoets op het Windows icon in de linke ondere hoek

Admin_1.PNG

 

2. Klik op -->  Windows Powershell (Administrator)

Admin_2.PNG

 

3. Geef in aan de prompt C:\WINDOWS\ system32 >   net user administrator /active:yes      

Admin_3.PNG

 

Daarna met exit eruit gaan. 

 

Nu jouw Windows  User account afmelden. Op de login scherm heb je nu een tweede account Administrator; opgelet die is zonder passwoord > ga binnen 

Dan wordt het eerste Windows voor de nieuwe user Administrator opgezet. Daarna kun je een passwoord  voor de Administrator vastleggen. (Nooit vergeten!)

 

Dan probeer de Bios Update opnieuw. Ga gewoon in de explorer in je map C:\ M460H6W0X.107\ en start daar de flashSYS_W.bat  

 

Hoezo eigenlijk heb je die map M460H6W0X.107 genoemd? Maar is niet erg, zolang alle bestanden uit de map 460H6W0X.107 in je nieuwe map met de naam M460H6W0X.107 terecht kwamen. 

 

Als je die zip door dubbelklik open doet, aan hoef je alleen maar de directory 460H6W0X.107 uit de geopende zip naar C:\ te kopiëren. En daarmee worden alle bestanden  uit de directory(map) die je  kopieerd meegenomen.

 

daddle

toelis
Apprentice
Bericht 8 van 34
610 Weergaven
Bericht 8 van 34
610 Weergaven

@daddle 

 

dank je wel voor je hulp

 

maar helaas ook dat helpt niet. Ik heb gedaan wat je zei maar er gebeurde precies wat er al eerder gebeurde: niets.

 

ik heb btw die map M460H6W0X.107 genoemd omdat je dat in een eerdere tip zo aangegeven had. ik dacht dat je daar een bedoeling voor had. Ik heb nu de bestanden opnieuw uitgepakt in de map 460H6W0X.107.

 

fijne dag 😉

 

daddle
Superuser
Bericht 9 van 34
598 Weergaven
Bericht 9 van 34
598 Weergaven

@toelis 

 

Ja dit is waar, maar het maakt geen verschil hoe de map heet. Ik had ook in post 2  geschreven je zou de nieuwe map  Biosflash kunnen noemen.

Ik wilde alleen zeker zijn, da jij de bestanden (all files)  uit de gecomprimeerde map in de nieuwe had overgedragen.

En dat je de flashSYS_W.bat uit de geopende nieuwe map gebruikt hebt.

Ik zou de map een andere naam geven, zodat je de punt en de 107 weglaat.
Het heet dus gewoon C:\460H6W0X, of gewoon C:\Biosflash. 😉

Het zou eigenlijk geen enkel verschil mogen maken. Maar misschien stoort de punt in de naam de flash-routines (ook al vindt Windows het niet erg)

En je bent wel in de nieuwe map gewisseld, bevoor je de flashSYS_W.bat oproept, dat je alle bestanden als een lijstje kunt zien?

Ja, ik zie het wel in de displayfoto van de cmd raampje!

En je hebt de bat  ook deze keer met rechtsklik als "Administrator uitvoeren" gestart(?), ook al ben je in een puure Administrator account!

 

Dus moeten we toch op  @Major_ToM wachten, dat hij het verzoek van post 6 leest en beantwoordt.

Ik heb verder geen idee meer  waarom de update niet doorgaat.

 

Groetjes, daddle

 

 

daddle
Superuser
Bericht 10 van 34
582 Weergaven
Bericht 10 van 34
582 Weergaven

@toelis 

 

Nog een vraag noem aub de MSN nummer van de PC. Staat vaak op een stikker onder de PC (van buiten!)

Hoewel  ik maar een Bandit E10 met de MD nummer MD 34 731 vindt. 

Anders wordt je morgen door MajorTOM daarna gevraagd.

 

En een andere vraag.

Jouw PC heeft hetzelfde mainboard en ook de zelfde graphic card; alleen in mij PC beb ik niet als jij de  Intel i5-10400F 2.9GHz processor maar de Intel i5-10400  2.9GHz. In mijn Proc zit er nog een Intel graphic chip UHD 630 er in.

Daarom heb ik alleen de Nvidia GTX1650; en jij hebt de  Nvidia GTX1650 Super.

 

Nu mijn vraag: Als ik de Microsoft Win 11 test laat doorlopen, zegt deze mijn PC is vanwege de Proc niet geschickt voor Windows 11.

Hoe ist dit bij jouw PC, met hetzelfde mainboard en in principe dezelfe proc Intel i5-10400, behalve dat deze geen integrated graphic chip heeft?

 

daddle?

33 ANTWOORDEN 33