annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bios update

6 ANTWOORDEN 6
Jan64
Beginner
Bericht 1 van 7
2.161 Weergaven
Bericht 1 van 7
2.161 Weergaven

bios update

In mijn Akoya zit een bios van American megatrend in en is versie 222. het is een Duitse uitvoering dus nummers zoals MSN 30020375 wijkt af.

is er inmiddels een nieuwer versie?

Tags (1)
6 ANTWOORDEN 6
Girlnod
Moderator
Bericht 2 van 7
2.153 Weergaven
Bericht 2 van 7
2.153 Weergaven

Hoi @Jan64 

 

Als je nog garantie hebt op je notebook dan word het afgeraden om zelf de BIOS te updaten. Als er dan iets mis gaat tijdens een BIOS update dan vervalt de garantie op je notebook. Als er op het moment geen problemen zijn met uw systeem dan kun je beter geen BIOS update doen.  Mocht je wel problemen ondervinden met je systeem dan kun je eerst beter de hotline van Medion (0900-2352534) contacteren voor je een BIOS update uitvoert. 

 

Groetjes,

Girlnod.

Jan64
Beginner
Bericht 3 van 7
2.150 Weergaven
Bericht 3 van 7
2.150 Weergaven

Ik kan  IP 4 en IP 6 wegdrukken en kom dan wel in Windows maar in bios zelf kan ik niet meer komen en dus geen instellingen veranderen. Weet ook niet of er een biosupdate is.  Want terug op fabrieksinstellingen blijft bios probleem gewoon 

Outy
Moderator
Bericht 4 van 7
2.145 Weergaven
Bericht 4 van 7
2.145 Weergaven

Hey @Jan64,

 

Even voor de duidelijkheid, het probleem is dat je de BIOS niet meer kan openen?

Heb je eventueel een ander toetsenbord een getest?

Naar mijn ervaring (van jaren terug) werkt niet elk toetsenbord gelijk bij het opstarten van een PC, hierdoor registreert hij de f2 toets niet bij het opstarten en opent de BIOS niet.

 

Groetjes,

Outy

Jan64
Beginner
Bericht 5 van 7
2.143 Weergaven
Bericht 5 van 7
2.143 Weergaven

Dankje voor je bericht maar het gaat om een laptop van 3 jaar oud en heeft dit probleem sinds een stroomstoring die was tijdens een update

Outy
Moderator
Bericht 6 van 7
2.140 Weergaven
Bericht 6 van 7
2.140 Weergaven

Hey @Jan64,

 

Was de stroomstoring tijdens een update van de BIOS?

Zo niet kun je proberen Windows opnieuw te installeren doormiddel van de MCT (MediaCreationTool)

 

Als tijdens het updaten van de BIOS je een stroomstoring hebt gehad kan het zelfs zo zijn dat je deze moet flashen..

Maar hier heb ik zelf te weinig ervaring mee dus zou ik google moeten raadplegen.

 

Groetjes,

Outy

Jan64
Beginner
Bericht 7 van 7
2.132 Weergaven
Bericht 7 van 7
2.132 Weergaven

Oké, bedankt en ga dat even uitzoeken en proberen

6 ANTWOORDEN 6