annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Windows 11 vraagt naar opnieuw activeren! ( Medion PC is +/- 4j oud )

6 ANTWOORDEN 6
V4-lover
Trainee
Bericht 1 van 7
408 Weergaven
Bericht 1 van 7
408 Weergaven

Windows 11 vraagt naar opnieuw activeren! ( Medion PC is +/- 4j oud )

Hallo,

PC is 4j oud en krijg nu volgende melding:
Volumeactivering verloopt op 27/6.
Iemand die dit ook al meegemaakt heeft bij een PC van Medion van 4J oud?
Wat kan ik doen aub zonder een nieuwe Win licentie te kopen.

Dank u

6 ANTWOORDEN 6
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 7
328 Weergaven
Bericht 2 van 7
328 Weergaven

@V4-lover ,

 

Ik wil je allereerst vragen of je een upgrade naar Windows 11 hebt uitgevoerd in het verleden. In sommige gevallen kan dit issues opleveren onder 11 namelijk.

Verder kan ik je melden dat indien er geen activatie heeft plaatsgevonden in het verleden, u nu ook een melding kan krijgen dat Windows geactiveerd dient te worden.

Graag hoor ik van jou of je in het verleden een upgrade hebt uitgevoerd.

 

Groet,

Paul2023

 

 

 

V4-lover
Trainee
Bericht 3 van 7
264 Weergaven
Bericht 3 van 7
264 Weergaven

Beste Paul.

 

Ik kocht deze PC mer Win10 er op. 

Na enkele jaren werd  mij via update gevraagd of ik wou upgraden naar Win11 wat ik ook gedaan heb.

Pc werkte probleemloos tot ik deze melding kreeg. Heb contact gehad met Microsoft maar gezien ik niet de mogelijkheid heb om een key in te geven is de enige mogelijkheid te wachten tot de licentie effectief verloopt zei de medewerker.

Paul2023
Tutor
Bericht 4 van 7
250 Weergaven
Bericht 4 van 7
250 Weergaven

Hallo @V4-lover ,

 

Je kan ervoor kiezen om het advies van de Microsoft medewerker op te volgen, maar je kan ook elk van de volgende 2 opties uitproberen:

 

Optie 1:

 

Start de PC , type CMD in het zoekvenster en druk op enter 

- Type: slmgr –rearm

(Mogelijk moet dit als admin worden uitgevoerd)

 

Optie 2:

 

Terugzetten naar fabrieksinstelling (windows 10 ),  en dan weer een upgrade naar 11 (na gecheckt  te hebben dat de activering onder 10 geslaagd is).

Het terugzetten van uw apparaat naar de fabrieksinstelling, kan je als volgt doen:

 

Begin direct vanaf het inschakelen van het systeem repeterend te tikken op de toets F11. Indien correct uitgevoerd, zal het systeem niet in Windows opstarten maar het Power Recovery scherm tonen.
Volg hierna de instructies op het scherm.

Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen is het mogelijk dat de eerste uren uw toestel langzamer werkt dan u gewend bent. Dit komt doordat Windows updates moet uitvoeren.
Nadat Windows alle updates heeft uitgevoerd, zou uw toestel weer normaal moeten functioneren.

 

LET OP:
Bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, worden alle gegevens van station C: gewist. Gelieve uw eigen data eerst veilig te stellen door deze naar station 😧 (of een extern medium) te kopiëren.

 

Groet,

Paul2023

 

 

 

 

 

 

V4-lover
Trainee
Bericht 5 van 7
245 Weergaven
Bericht 5 van 7
245 Weergaven

Beste Paul,

 

Bedankt voor je antwoord maar als ik even googel is bij optie 1 dit ook maar voor 30 of 60 dagen.

Ik zal het even afwachten.

 

https://www.dell.com/support/kbdoc/fr-be/000138586/windows-server-r%C3%A9initialiser-le-minuteur-d-a...

 

Bedankt voor de hulp.

Maverick
Contributor
Bericht 6 van 7
72 Weergaven
Bericht 6 van 7
72 Weergaven

Hallo @V4-lover 

 

Is het probleem verholpen?

 

Met vriendelijke groet,

Maverick.

V4-lover
Trainee
Bericht 7 van 7
53 Weergaven
Bericht 7 van 7
53 Weergaven

Ik heb contact opgenomen met Microsoft en de persoon aan de lijn stelde voor om te wachten tot de licentie effectief verlopen is en mocht dan terugbellen.
27-6 vervalt deze.

6 ANTWOORDEN 6