annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

SSD van het type NVME.

RÉSOLU
13 RÉPONSES 13
Coenen
Apprentice
Message 1 sur 14
5 736 Visites
Message 1 sur 14
5 736 Visites

SSD van het type NVME.

Ik heb een medion computer met een Moederbord: MD34065/2533 moedrbord en wil de SSD schijf vervangen door een van het type NVME. Ondrsteunt het moederbord NVME?

Balises (1)
1 SOLUTION APPROUVÉE

Solutions acceptées
Coenen
Apprentice
Message 10 sur 14
4 128 Visites
Message 10 sur 14
4 128 Visites

ja met een adapter aan de Usb poort maar dat heb ik al vake gedaan en lukte toen goed.

Maar ik ga het proberen.

Weer bedankt

 

Voir la solution dans l'envoi d'origine

13 RÉPONSES 13
Fishtown
Superuser
Message 2 sur 14
4 173 Visites
Message 2 sur 14
4 173 Visites

Moin @Coenen  en welkom

AKOYA P62000 (MD 34065) A-NL / MSN: 10022285

Ja dat doet het.

Je hebt een: MB ECS Z370H4-EM

https://community.medion.com/t5/FAQs/FAQ-Spezifikationen-Mainboard-quot-ECS-Z370H4-EM-quot/ta-p/9836...

Z370H4-EH.png

doei Fishtownn

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Coenen
Apprentice
Message 3 sur 14
4 165 Visites
Message 3 sur 14
4 165 Visites

Heel veel dank. Ik ga het morgen gelijk proberen met een Samsung 970 EVO Plus M.2 250GB SSD

Coenen
Apprentice
Message 4 sur 14
4 158 Visites
Message 4 sur 14
4 158 Visites

Helaas wordt de schijf bij het opstarten niet herkend. In de Bios staat wel de mogelijkheid van NVMe vermeld maar daarbij staat ook dat er geen NVMe schijf aanwezig is.

Ik zal wel iets over het hoofd zien dus als je nog een keer mee kan denken ben ik je eeuwig dankbaar.

Fishtown
Superuser
Message 5 sur 14
4 156 Visites
Message 5 sur 14
4 156 Visites

Moin @Coenen 

je hebt een HDD 1TB TOSH DT01ACA100 SATA

en een SSD M.2 (2280) SATA 128GB

evenals een gratis M.2-slot. Heb je dit gebruikt?

Op de afbeelding rechts zie je en alleen het slot werkt voor de PCIe, het andere slot ondersteunt alleen SATA

doei Fishtown

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Coenen
Apprentice
Message 6 sur 14
4 149 Visites
Message 6 sur 14
4 149 Visites

Ik ben er bijna.

De schijf wordt in de bios herkend als NVMe schijf maar in de bootvolgorde krijg ik die daar niet te zien.  In Windows zie ik hem wel en kan ik hem ook gewoon uitlezen en beschrijven.

Ik heb het eerst geprobeerd met alleen de ssd NVMe schijf maar toen kwam ik niet door de bios.

daddle
Superuser
Message 7 sur 14
4 142 Visites
Message 7 sur 14
4 142 Visites

@Coenen 

 

Als er nog geen Windows System op de nieuwe NVMe SSD geinstalleerd is, kun je die niet in de bootvolgorde in het Bios zien. Alleen onder Advanced als NVME schijf.

 

Groeten, daddle

Coenen
Apprentice
Message 8 sur 14
4 139 Visites
Message 8 sur 14
4 139 Visites

Ik heb de oude schijf eerst gekloond naar de nieuwe en die toen geplaatst. Eerst als enige en later als tweede en opstarten van de oude, De NVMe staat ook als primair.

Zo gouw als ik er van kan booten verwijder ik de oude want die is hetzelfde als de NVMe.

daddle
Superuser
Message 9 sur 14
4 134 Visites
Message 9 sur 14
4 134 Visites

@Coenen 

Hoe heb je die gekloond ? Heb Jij een externe NVMe naar USB Adapter voor je NVMe schijf? 

In zou hat kloonen herhalen, de geplaatste NVMe disk leegmaken. en direkt van de SATA naar  de ingebouwde Nvme ssd kloonen.

En bevor je opnieuw opstart, de SATA SSD eruit halen. Twee Windows Boot Manager naast elkaar functioneert niet.

 

daddle

 

 

 

Coenen
Apprentice
Message 10 sur 14
4 129 Visites
Message 10 sur 14
4 129 Visites

ja met een adapter aan de Usb poort maar dat heb ik al vake gedaan en lukte toen goed.

Maar ik ga het proberen.

Weer bedankt

 

13 RÉPONSES 13