annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SSD-kaart bijplaatsen in E63007

2 ANTWOORDEN 2
freyr
Apprentice
Bericht 1 van 3
1.989 Weergaven
Bericht 1 van 3
1.989 Weergaven

SSD-kaart bijplaatsen in E63007

In de Akoya E63007 zit een B360H4-EM moederbord. (begin deze week aangekocht). In één connector zit een boot-SSD geheugenkaart. Om vervelend te doen zit de indentificatie-sticker op de onderkant van het SSD-kaartje en is dat kaartje met een koelstrip vastgeplakt ! 

Waarschijnlijk is het een PHISON 512Gb kaart Model PS5012-E2. Naast de DDR-stekkers is er blijkbaar plaats om  een tweede SSD-kaartje te stoppen ? Is dat een M2, mSata, NVMe connector ??? maar daar ken ik niets van en een deftige layout van het moederbord met het type van bruikbare geheugen- en ssd-kaarten kan ik niet vinden - na 15 jaar gepensionnerd is dus ook mijn computerkennis verouderd ... De bedoeling is in het tweede slot een identiek kaartje te stoppen en het authentiek windows boot-kaartje daar naartoe te clonen.

 

Welk SSD-kaartje kan ik daarvoor aankopen ???

Kan ik van het ene slot naar het andere clonen ?  Windows 10 is voor mij een nachtmerie - geen enkel van de oude programmas werkt daarop en al de updates zijn nu betalend. In geval van problemen wil ik kunnen opstarten van het gecloonde backup-kaartje.

Een recovery met het windowsbackupsysteem is veel te omslachtig.    

.

2 ANTWOORDEN 2
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 3
1.980 Weergaven
Bericht 2 van 3
1.980 Weergaven

 

Hallo @freyr  en welkom, als u het MSN-nummer 10023702 heeft.
er is een SSD M.2 (2280) 512GB Phision PS5012-E12 B16A PCIE geïnstalleerd. de vrije M.2-ruimte is voor een M.2 Sata.

Helaas heb ik geen ervaring met klonen, maar er zijn hier genoeg andere gebruikers die je zeker graag willen helpen.

dag Fishtown
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Janvandervliet
New Voice
Bericht 3 van 3
870 Weergaven
Bericht 3 van 3
870 Weergaven

Goede middag,

 

Er is 'EaseUS Partition Master' daarvan bestaat een gratis versie voor amateur gebruikers.

Is het je bedoeling om de inhoud van je huidige SSD waarvan je pc nu opstart over te brengen naar de M2 SSD omdat je vermoedelijk een grotere capaciteit wenst ?  

Dit programma zou dat moeten kunnen.

Je opmerking betreft Win10 gebruik je programma's die het werkelijk niet doen met 10, dan ook niet met 11. Je besturing downgraden naar oudere Windows versies lijkt me niet aangewezen omdat de veiligheids updates ophouden in de tijd.

2 ANTWOORDEN 2