annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SSD-kaart bijplaatsen in E63007

1 ANTWOORD 1
freyr
Trainee
Bericht 1 van 2
441 Weergaven
Bericht 1 van 2
441 Weergaven

SSD-kaart bijplaatsen in E63007

In de Akoya E63007 zit een B360H4-EM moederbord. (begin deze week aangekocht). In één connector zit een boot-SSD geheugenkaart. Om vervelend te doen zit de indentificatie-sticker op de onderkant van het SSD-kaartje en is dat kaartje met een koelstrip vastgeplakt ! 

Waarschijnlijk is het een PHISON 512Gb kaart Model PS5012-E2. Naast de DDR-stekkers is er blijkbaar plaats om  een tweede SSD-kaartje te stoppen ? Is dat een M2, mSata, NVMe connector ??? maar daar ken ik niets van en een deftige layout van het moederbord met het type van bruikbare geheugen- en ssd-kaarten kan ik niet vinden - na 15 jaar gepensionnerd is dus ook mijn computerkennis verouderd ... De bedoeling is in het tweede slot een identiek kaartje te stoppen en het authentiek windows boot-kaartje daar naartoe te clonen.

Welk SSD-kaartje kan ik daarvoor aankopen ???

Kan ik van het ene slot naar het andere clonen ?  Windows 10 is voor mij een nachtmerie - geen enkel van de oude programmas werkt daarop en al de updates zijn nu betalend. In geval van problemen wil ik kunnen opstarten van het gecloonde backup-kaartje.

Een recovery met het windowsbackupsysteem is veel te omslachtig.    

.

1 ANTWOORD 1
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 2
432 Weergaven
Bericht 2 van 2
432 Weergaven

Hallo @freyr  en welkom, als u het MSN-nummer 10023702 heeft.
er is een SSD M.2 (2280) 512GB Phision PS5012-E12 B16A PCIE geïnstalleerd. de vrije M.2-ruimte is voor een M.2 Sata.

Helaas heb ik geen ervaring met klonen, maar er zijn hier genoeg andere gebruikers die je zeker graag willen helpen.

dag Fishtown
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
1 ANTWOORD 1