annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SSD + extra werkgeheugen

OPGELOST
9 ANTWOORDEN 9
DennisJJansen
Beginner
Bericht 1 van 10
2.846 Weergaven
Bericht 1 van 10
2.846 Weergaven

SSD + extra werkgeheugen

Ik ben bezig met het upgraden van een bestaande desktop, waarbij we het interne DDR3 geheugen gaan uitbreiden. Daarnaast wordt de huidige HDD schijf vervangen door een SSD schijf. Ik ga deze onderdelen bij Megekko online bestellen, maar heb even advies nodig hiervoor.

Het gaat om de Medion desktop “MEDION AKOYA E2076 E”, waarvan je de specificaties hier kunt zien:

 
Ik heb 2 vragen:
 
Op deze Bol.com pagina met productspecificaties staat dat het interne geheugen uitgebreid kan worden van de huidige 4 GB naar maximaal 16 GB, zie kopje “Geheugen”.

Maar ik kom ook deze site tegen (https://icecat.biz/en/p/medion/10020571/akoya-pcs-workstations-4015625781827-e2076+e-33471275.html), waarop staat “Maximum internal memory supported by processor: 32 GB”.

Deze site praat daarentegen weer over 16 GB maximaal:

https://www.phs-memory.com/computer-ram/medion/akoya-desktop/e2000/akoya-e2076e.html
 
Ik ben nu in de war wat het uit te breiden en dus te kopen geheugen is: 2x 8 GB of 2x 16 GB?
 
Neem aan dat het dan gewoon 16 GB is? Van 4 naar 32 voor deze wat oudere desktop met i3 processor voelt als een wat groot contrast. Maar misschien is dat een gevoel van mijn kant, komt misschien ook omdat het een budget desktop is en de gemiddelde gebruiker hiervan doorgaans geen 32 GB nodig zal hebben.
 
2evraag:
 
We gaan de HDD schrijf vervangen door een SSD. Kunnen jullie mij adviseren welke SSD ik hiervoor nodig hebt qua aansluiting? En heb ik daar dan nog een losse bracket voor nodig of kan deze in de reeds aanwezig bracket van de huidige HDD schijf worden geplaatst/geschroefd?
 
Wat is jullie advies? Alvast bedankt voor het meedenken.
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
daddle
Superuser
Bericht 9 van 10
2.809 Weergaven
Bericht 9 van 10
2.809 Weergaven

@DennisJJansen 

 

Die heeft toch een vierpolige stroomvoorziening, dus dit is Molex. Jij hebt die Molex op SATA  stroom adapter nodig.

Maar nu slaap ik al.  😴

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
daddle
Superuser
Bericht 2 van 10
2.837 Weergaven
Bericht 2 van 10
2.837 Weergaven

@DennisJJansen 

 

Aub noem de MSN nummer die op de PC staat misschien op een sticker op de onderzijde.

En ook de MD nummer. Mischien heb je noch die box, daar staan die nummer ook erop,.

Of maak fotos van alle stikkeres en nummers die je vind.

 

Maar ik denk ook dat 16 GB meer als voldoende is,

En de ingebouwde 1 TB HDD is zeker een  harde schijf met een SATA III aansluiting.

Deze kabel passen ook op een  2.5"  Notobook SSD.

Alleen de manier van inbouw scheelt een beetje. Maar meestal lukt dir makkelijk. Of je daarvoor een extra bracket  nodig hebt (kan wel, hoor) zie je pas als je die PC open maakt.

 

Groetjes, daddle

 

DennisJJansen
Beginner
Bericht 3 van 10
2.829 Weergaven
Bericht 3 van 10
2.829 Weergaven

Bedankt voor je snelle reactie, fijn.

Het is een Medion Akoya E2076 E / B335 EU met MSN nummer 10019767. Dat is het type uit de links in mijn bericht. Door de specificaties die ik op de sites online vindt, twijfel ik dus of het RAM geheugen uit te breiden is van 4 GB naar 16 GB, of naar 32 GB. Al denk ik 16 GB.

M.b.t. de SSD schijf: kan ik hier deze voor aanschaffen? https://www.megekko.nl/product/2018/999803/SSD-2-5-SATA/Crucial-MX500-250GB-SSD.

 

Is dit een SATA-III SSD schijf?

 

En als deze schijf geschikt is, heb ik dan de Molex naar SATA kabel ook nodig?

 

 

daddle
Superuser
Bericht 4 van 10
2.826 Weergaven
Bericht 4 van 10
2.826 Weergaven

@DennisJJansen 

 

Nou kijk , de SSD is ok, maar wij geven hier geen voorkeur aan een bepaalde merk.

De bundel lijkt goed geschickt. 

Maar er zijn een paar aangaven die niet zo goed passen.

Welk bestuursystem heeft jouw PC Win 8, Win 7 of Win 10?

Op de Service pagina van Medion  zijn drivers listed vanaf Win 7 t/m Win 10.

in de advertentie zeggen ze Win 10. Maar jij zegt "voor de vrij oude PC"?

 

De Molex Adapter kan ik niet weten. Ik denk die 1 TB Harde Schijf  (5.25"?) heeft al dezelfde SATA kabel voorziening dan de notebook SSD. Dit moet je even bekijken. Je moet alleen maar een zijkant van de PC housing openen.

Als de oude HDD nog een 4 draad Molex stekertje heeft, heb je ook die adapter voor een Notebook stroomaansluiting nodig.

Maar het is geen Molex naar SATA aansluiting. SATA aansluiting is voor data, de Molex steker is voor de stroomverzorging.

De kleinere 2.5" SATA SSD heeft een smallere stroomaansluiting steker dan een Molex aansluiting. Dus als de oude harde schijf (by the way een SSD heeft geen schijf meer) een vier punt Molex aansluiting heeft, dit is waarschijnlijk, dan moet je de adapter hebben.

Da SATA data  kabel zou moeten passen.

 

daddle

DennisJJansen
Beginner
Bericht 5 van 10
2.824 Weergaven
Bericht 5 van 10
2.824 Weergaven

Wederom bedankt voor je snelle reactie, heel fijn.

Het besturingssysteem is Windows 10. Het is idd geen oude pc, maar een "oudere" is in de zin van: niet de allernieuwste, beste, snelste en ook niet zeer recent gekocht.

Ik heb hier een afbeelding bijgevoegd van de huidige HDD aansluiting, kun je daaraan iets zien m.b.t. de benodigde aansluiting/kabel(s)?

 

IMG_6575.jpg

DennisJJansen
Beginner
Bericht 6 van 10
2.822 Weergaven
Bericht 6 van 10
2.822 Weergaven

daddle
Superuser
Bericht 7 van 10
2.821 Weergaven
Bericht 7 van 10
2.821 Weergaven

@DennisJJansen 

 

De Foto zal voor alle anderen pas morgen ochtend vrij gegeven worden; dus eerder kann ik er niets van zeggen:

Tot morgen ochtend ongeveer 10:00 h.

 

Maar ik denk (ik zij het al) dat maar 16 GB erin gaan. En getest zijn. Maar 16 GB is een heke boel. Meer heb je niet nodig, behalve voor video editing.

 

daddle

 

DennisJJansen
Beginner
Bericht 8 van 10
2.816 Weergaven
Bericht 8 van 10
2.816 Weergaven

Dankjewel @daddle . Dit is iig een link naar de foto:

https://www.dropbox.com/s/5u5sjdhu752oqsy/IMG_6575.jpg?dl=0

daddle
Superuser
Bericht 9 van 10
2.810 Weergaven
Bericht 9 van 10
2.810 Weergaven

@DennisJJansen 

 

Die heeft toch een vierpolige stroomvoorziening, dus dit is Molex. Jij hebt die Molex op SATA  stroom adapter nodig.

Maar nu slaap ik al.  😴

DennisJJansen
Beginner
Bericht 10 van 10
2.808 Weergaven
Bericht 10 van 10
2.808 Weergaven

Fantastisch, ontzettend bedankt, vooral op dit late tijdstip, nogmaals zeer gewaardeerd.

 

Ik ga hiermee aan de slag en weet nu precies wat ik het beste kan bestellen. Blij met je goede en snelle hulp.

9 ANTWOORDEN 9