cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Medion allinone ziet eigen netwerk niet

12 REPLIES 12
JvdK
New Voice
Message 1 of 13
1,460 Views
Message 1 of 13
1,460 Views

Medion allinone ziet eigen netwerk niet

Mijn medion ziet ieder netwerk in de buurt, ook mijn Hotspot, maar niet mijn eigen ingestelde netwerk...?

Ook bekabeld ziet hij het netwerk niet..

In de modem geweest, 2,4G en 5G staan aan.

Extra 2,4G en 5G ingesteld, maar PC ziet ook deze niet.

Inmiddels uren gebeld met KPN, andere "deskundigen"  gevraagd maar niemandheeft oplossing.  IEMAND?

 

12 REPLIES 12
daddle
Superuser
Message 2 of 13
1,074 Views
Message 2 of 13
1,074 Views

@JvdK 

 

Welke zekerheidsvoorwaaden heb je ingesteld? WPA 2 of WPA2 / WPA3 mixed? Dsi ik zou proberen alleen op WPA 2/AES (CCMP)   te zetten.

Ik ken jouw KPM aansluitingen nicht? Is dit  vergelijkbaar met de duitse Kabel. Wat voor een AP Point zit er achteraan?

Wat ik ook niet snap is da jij geen verbinding per LAN kriigt. Dat spreekt tegen de  KPM modem.

Heben de anderen toestellen thuis wel  Internet via KPM per WiFI og LAN?

 

daddle

 

Edit: Noem a.u.b. nog even de MSN nummer van je All In One PC

JvdK
New Voice
Message 3 of 13
1,070 Views
Message 3 of 13
1,070 Views

Ja, dat is het gekke. Alle andere apparaten zien het netwerk wel.

Tablet/telefoon/laptop, allemaal zien ze het netwerk. Ook de apparatuur van de buren zien ons netwerk.

WPA2/WPA3 staat als beveiliging aan.

daddle
Superuser
Message 4 of 13
1,062 Views
Message 4 of 13
1,062 Views

Dus schakel op WPA2 alleen.

JvdK
New Voice
Message 5 of 13
1,057 Views
Message 5 of 13
1,057 Views

Gedaan, maar werkt niet!

daddle
Superuser
Message 6 of 13
1,029 Views
Message 6 of 13
1,029 Views

@JvdK 

 

Ten eerste noem de naam van jouw All In One, en de toegehorige MSN nummer. Staat op een stikker. Anders kunnen wij geen support verder geven, Dit word anders onnauwkeurig.

 

 Dan probeer of je een verbinding krijgt met een Hotspot die je met je eigen Smartphone opzet. 

 Zie je een foutje in de apparaat beheerder voor het netwerk kaartje?

Het enige wat ik nog kan vermoeden is een foutief netwerk kaart, of een verkeerde apparaat bestuur  installatie.

 

 daddle

JvdK
New Voice
Message 7 of 13
1,016 Views
Message 7 of 13
1,016 Views

Betreft Akoya P2103, model AIO9

MSN 10020911

Niemand snapt dat wel alle netwerken in de omgeving worden gezien, ook mijn Hotspot. Maar alleen ons eigen netwerk niet.

Dus verkeerde of kapotte netwerkkaart lijkt me niet echt aan de orde.

daddle
Superuser
Message 8 of 13
1,009 Views
Message 8 of 13
1,009 Views

@JvdK 

 

Je moet niet zo ongeduldig zijn. dit probleem met een netwerkkaart is bv mij nog nooit tegengekomen. En ik  ben ook niet verantwoordelijk  voor de teleurstellende support van KPN!

 

Dus of het is er een niet  bekende incompatibiliteit tussen de netwerkkaart, een Wilkins Peak 2 Wireless-N 7260, met de AP point of Router van KPN, of zij zenden niet op dezelfde frequentieband.

 

De Wilkins Peak zend/ontvangt  in de b/g/n band; misschien is de KPM point alleen ingesteld op ax of ac. Maar dat al die andere deelnemers in het netwerk allemaal ac beheersen is onwaarschijnlijk 

 

Jij hebt bovendien mijn vraag naar een foutje in het apparaatebeheer voor de netwerkkaart (of ook voor ieder ander categorie) niet beantwoord.

 

Ik zou nu nog een keer de driver voor de Wlan en LAN  netwerkkaart opnieuw installeeren: maar voordien moet je de vorige stuurprogramma  volledig verwijderen -> vink ook het vakje aan naast 'Deze software ook van uw computer verwijderen'.

 

Daarna met gedeactiveerde netwerk (KPN afschakelen) opnieuw opstarten, en installeer de stuurprogramma voor de netwerkkaart opnieuw; (de  Realtek drivers)

--> https://www.medion.com/de/service/product-detail/10020911 

-->  Realtek RTL8101/8102/8110/8111/8169/8168 NDIS Treiber  (LAN) 

-->  WLAN/Bluetooth Treiber MEDION AKOYA All In One 9 PC (WLAN/BT, laatst in lijstje)

 

Schakel vervolgens KPN in en test.

 

daddle

JvdK
New Voice
Message 9 of 13
995 Views
Message 9 of 13
995 Views

Ik ben een redelijk leek op dit gebied. Dus apparaatbeheer netwerkkaart zegt mij niets. 

 Verwijderen Wlan/Lan ? Enige programma dat ik kan vinden is Realtek ethernet controller drivers. Is dat het programma dat je bedoelt?


@daddle  schreef:

@JvdK 

 

Je moet niet zo ongeduldig zijn. dit probleem met een netwerkkaart is bv mij nog nooit tegengekomen. En ik  ben ook niet verantwoordelijk  voor de teleurstellende support van KPN!

 

Dus of het is er een niet  bekende incompatibiliteit tussen de netwerkkaart, een Wilkins Peak 2 Wireless-N 7260, met de AP point of Router van KPN, of zij zenden niet op dezelfde frequentieband.

 

De Wilkins Peak zend/ontvangt  in de b/g/n band; misschien is de KPM point alleen ingesteld op ax of ac. Maar dat al die andere deelnemers in het netwerk allemaal ac beheersen is onwaarschijnlijk 

 

Jij hebt bovendien mijn vraag naar een foutje in het apparaatebeheer voor de netwerkkaart (of ook voor ieder ander categorie) niet beantwoord.

 

Ik zou nu nog een keer de driver voor de Wlan en LAN  netwerkkaart opnieuw installeeren: maar voordien moet je de vorige stuurprogramma  volledig verwijderen -> vink ook het vakje aan naast 'Deze software ook van uw computer verwijderen'.

 

Daarna met gedeactiveerde netwerk (KPN afschakelen) opnieuw opstarten, en installeer de stuurprogramma voor de netwerkkaart opnieuw; (de  Realtek drivers)

--> https://www.medion.com/de/service/product-detail/10020911 

-->  Realtek RTL8101/8102/8110/8111/8169/8168 NDIS Treiber  (LAN) 

-->  WLAN/Bluetooth Treiber MEDION AKOYA All In One 9 PC (WLAN/BT, laatst in lijstje)

 

Schakel vervolgens KPN in en test.

 

daddle


 

daddle
Superuser
Message 10 of 13
983 Views
Message 10 of 13
983 Views

@JvdK

 


@JvdK  schrieb:

Dus verkeerde of kapotte netwerkkaart lijkt me niet echt aan de orde




Nouw, ann weet je meer dan ik! Zie je de Wireles card in apparaatbeheer?

 


@JvdK  schrieb:

Ik ben een redelijk leek op dit gebied. Dus apparaatbeheer netwerkkaart zegt mij niets. 

 Verwijderen Wlan/Lan ? Enige programma dat ik kan vinden is Realtek ethernet controller drivers. Is dat het programma dat je bedoelt?


Ja dat lijkt erop. Crazy is, en dit past niet, dat jij geen netwerk binnen kijgt; met Wlan is het understandable, maar niet met de LAN; dit  gaat  automatiek, en dit past niet bijmekaar, dat alle twee netwerks niet zouden werken. Maar bei alle Anderen wel! 

 

Apparaatbeheer: 

Win Toets plus X   --> Apparaatbeheer -->  Klik daarop, en scroll naar beneden naar Netwerkadapters --> Klik daarop.

Daar vind je de:

Wireless Adapter,

de Bluetooth Device entry en

de Realtek  PCIe GBE  Family Contoller (voor LAN).

Staat daar geen Wireless Adapter listed? En ook geen BT Device?

 

Dubbelklik op Wireless adapter -->  Stuurprogrammas --> Apparaat verwijderen

 

Maar ik geloof het zou beter zijn je vraagt een vriendje, die een beetje beter met computers kan, jouw te helpen.

 

Groetjes, daddle

12 REPLIES 12