annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion PC specificaties

4 ANTWOORDEN 4
Mark304
New Voice
Bericht 1 van 5
3.778 Weergaven
Bericht 1 van 5
3.778 Weergaven

Medion PC specificaties

Hoi,

 

Ik wil graag het geheugen uitbreiden van mijn Medion Akoya P7350 D (MD 8860). Ik weet alleen niet welke geheugenmodules compatibel zijn met het moederboard en het geheugen die er al in zit. Documentatie over deze componenten kan ik niet vinden helaas.

 

Ook wil ik een SSD drive erin doen. Kan dit probleemloos?

 

Groeten,

Mark

4 ANTWOORDEN 4
RS13
Master NL
Bericht 2 van 5
3.763 Weergaven
Bericht 2 van 5
3.763 Weergaven

Goedemorgen @Mark304

 

Ik heb dit even voor je nagevraagd bij de technische collega's. Je PC is voorzien van 2 modules van 2 GB DDR3, 1333 MHz. Hier zouden nog maximaal 2 modules van 2 GB bijgeplaatst kunnen worden. 

Een SSD kan in principe ook geplaatst worden, maar aangezien het moederbord enkel SATA 2.0 poorten heeft zul je nooit het maximale uit de SSD kunnen halen, dus het gaat de vraag zijn in hoeverre dit de moeite waard is. 

 

groeten, 

Paul

daddle
Superuser
Bericht 3 van 5
3.759 Weergaven
Bericht 3 van 5
3.759 Weergaven

@Mark304

 

Ik zou trots de moederboord alleen maar SATA 2 aanbiedt, een SSD erin zetten. Deze is allemaal veel vlugger dann een gewone harddisk.

 

Groeten, daddle

Mark304
New Voice
Bericht 4 van 5
3.756 Weergaven
Bericht 4 van 5
3.756 Weergaven

Hoi Paul,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Als ik niet de maximale snelheid uit een SDD kan halen, dan is het misschien beter om grotere geheugen modules te plaatsten.

Wat is de maximale clocksnelheid en totaal aantal GB geheugen wat ik kan aansluiten op het moederboard, en die volledig benut kan worden?

Bijv:  4 modules van 8 gb met een clocksnelheid van 1333Mhz.

 

Groeten,

Mark

daddle
Superuser
Bericht 5 van 5
3.754 Weergaven
Bericht 5 van 5
3.754 Weergaven

@Mark304

 

Jij moet weten wat je wilt doen. Maar Ik zeg, een SSD speeds up your PC much more dan memory met een hogere clocksnelheid of grotere capaciteit.

De hogere clocksnelheid merk jij niet, ook daardoor dat deze in de Bios fastgezet is. 

En als je nouw 4 GB ermeer inzet,heb je wel een beetje vordeel, maar deze merk je nauwelijks, behalve jij doet Video bewerking.

Trouwens, @RS13 sprak van 2x2 GB erbij, en niet dat je 4 modules van 8 GB kunt plaatsen. Of die boord heeft 2 slots met max. 2x4 GB capaciteit, of 4 slots waar max 4 x 2 GB modules geplaatst kunnen worden; in het geheel dus 8 GB.

Maar onafhankelijk daarvan; tuning met een SSD ist de goedkoopste en meest opmerkbare tuning die je kunt doen.

 

daddle

 

 

4 ANTWOORDEN 4