annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MEDION E27419 68,6 cm (27 inch) Full HD All-in-One Desktop PC - Koptelefoonprobleem

5 ANTWOORDEN 5
George5
New Voice
Bericht 1 van 6
423 Weergaven
Bericht 1 van 6
423 Weergaven

MEDION E27419 68,6 cm (27 inch) Full HD All-in-One Desktop PC - Koptelefoonprobleem

Ik heb sinds vorige week een in Duitsland gekochte MEDION E27419, 68,6 cm (27 inch) Full HD All-in-One Desktop PC. Daar zit op de achterzijde één audio 3,5 mm jack in-/output. Die moet gelden als koptelefoonuitgang èn microfooningang. Als ik mijn gewone koptelefoon daar dan op aansluit, vraag Windows 11 wat ik wil aansluiten en komt alleen met de suggestie "Koptelefoon" (2 x: onder en boven !). Als ik dan bij de onderste keuze "OK" bevestig, wordt het apparaat onder > Systeem > Geluid onder "Invoer" geregistreerd als "Microfoon" en ik hoor dus ook niets. Als ik de bovenste keuze "Koptelefoon" kies, gebeurt er niets!

Hoe kan ik dat aanpassen, met andere woorden: Wat is hier de fout?

5 ANTWOORDEN 5
LauraJ
New Voice
Bericht 2 van 6
341 Weergaven
Bericht 2 van 6
341 Weergaven

Welkom op de community,

Kun je ons wat meer informatie geven over de hoofdtelefoon die je aansluit op de All In One Computer.

Wat gebeurt er als je aan andere hoofdtelefoon aansluit?

Verder willen ik graag weten welke Bios versie er op de computer is geïnstalleerd.

George5
New Voice
Bericht 3 van 6
335 Weergaven
Bericht 3 van 6
335 Weergaven

Hallo Laura,

Dank voor je reactie.

Ik heb 5 soorten normale stereo koptelefoons geprobeerd: van "oortjes" tot professionele koptelefoon, dus geen headset. Normale driepools stereo 3,5 mm jack-aansluitingen en zelfs met een vierpools splitter geprobeerd. 

George5_0-1764325476682.jpeg

Niets helpt. Eenvoudig het inpluggen van de aansluiting veroorzaakt een registratie bij Geluidsinstellingen als "Microfoon".

Ik heb wel onder instellingen…

Systeem > Geluid > Meer geluidsinstellingen > Geluid > Opnemen > Realtek(R) Audiomicrofoon > Rechtsklik > Eigenschappen > Algemeen > Eigenschappen > Gebeurtenissen …

een bericht van 19 april 2025 gevonden, waarin staat dat het apparaat verdere installatie vereist:

Device INTELAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0897&SUBSYS_1E39B03C&REV_1004\5&2bc06f19&0&0001 requires further installation.

Het lijkt er dus op, dat het stuurprogramma niet deugt of niet goed is geïnstalleerd. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb alles al geprobeerd:

Drivers bijgewerkt

Stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd

Apparaat verwijderd, opnieuw opgestart, etc.

Maar niets hielp.

Groetjes,

George5

daddle
Superuser
Bericht 4 van 6
310 Weergaven
Bericht 4 van 6
310 Weergaven

@George5

Ik vind het wel raar, da je hier nog eens  voor dezelfde vragen een nieuwe Thread open maakt, inplaats van eerst eens mijn vragen te beantwoorden, en ook de gegeven tip, de chipset stuurprogramma opníeuw  te installeren  niet aandurft.

@LauraJ

Hier had hij al antwoorden gekregen;

-->  https://community.medion.com/t5/Desktop-PC-All-In-One/MEDION-E27419-68-6-cm-27-inch-Full-HD-All-in-O...

@George5  schrijft:

Ik heb wel onder instellingen…

Systeem > Geluid > Meer geluidsinstellingen > Geluid > Opnemen > Realtek(R) Audiomicrofoon > Rechtsklik > Eigenschappen > Algemeen > Eigenschappen > Gebeurtenissen …

Deze instellingen lijken mij wel een beetje raar. Maar ik ben hier niet meer mee bevat

Groetjes , daddle

George5
New Voice
Bericht 5 van 6
295 Weergaven
Bericht 5 van 6
295 Weergaven

Hallo daddle,

Laat ik het nog één keer (in het Nederlands) proberen:

Ik heb op "Laura" gereageerd, omdat deze "Nederlandse" ingang wellicht een andere kant op zou kunnen gaan.

Jouw reactie spreekt over:
- de interne microfoon boven aan het beeldscherm
- of dit apparaat in Geluidsinstellingen wordt genoemd
- het apparaat terugzetten in Fabrieksinstellingen (bij een splinternieuw apparaat?)
- de driver en het stuurprogramma vernieuwen (had ik al vernieuwd, zoals ik al beschreven had)
- verschillende koptelefoons proberen (had ik al gedaan, 5 verschillende, zoals geschreven), allemaal met 3,5 mm driepools jack-aansluiting) ook "oortjes" en ook met een vierpools splitter (geen headset !)

Deze opmerkingen hadden dus niets met het probleem te maken.

Tenslotte schreef ik, dat ik niet begreep, wat je bedoelde met het installeren van de Chipset Driver. Dat is toch de Driver en het stuurprogramma vernieuwen? Heb ik gedaan. Geen geval van "niet durven", maar van niet begrijpen.

Op je vraag: ...

"Wie unterscheidet sich dann der entstehende Eintrag von den fest installierten Mikrofonen? Nährt den Verdacht dass was mit dem Kopfhörerstecker (oder der Buchse im PC) nicht stimmt:"

... kan ik het volgende opmerken. Er is slecht één vast geïnstalleerde microfoon (boven aan het beeldscherm). Ik heb via de twee USB-C-aansluitingen twee USB-C-kabeltjes met splitter naar Jack 3,5 mm audio in (mic) en uit (headphone) aangesloten, dus de Geluidsinstellingen vermelden nu bij Invoer:
- Microphone Arrav, Intel Smart Sound Technologie voor digitale microfoons, ingeschakeld (boven aan beeldscherm)
- Microfoon USB Audio Device Standaardapparaat (USB-C)
- Microfoon USB Audio Device, Standaardcommunicatieapparaat (USB-C)

en als ik de "koptelefoon" aansluit, komt daar bij:
- Microphone Realtek(R) Audio, Standaardapparaat

Vandaar mijn opmerking, dat de Duitse vertaling wellicht de oorzaak was van de verwarring.

"Der Buchse im PC stimmt" dus niet.

Met de opmerking: ...

"Ik heb wel onder instellingen…

een bericht van 19 april 2025 gevonden, waarin staat dat het apparaat Microphone Realtek(R) Audio, Standaardapparaat verdere installatie vereist:

Device INTELAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0897&SUBSYS_1E39B03C&REV_1004\5&2bc06f19&0&0001 requires further installation"

... heb ik tenslotte willen aangeven, dat de installatie van het stuurprogramma voor de Driver dus blijkbaar verdere installatie vereist. En ik kan dus niet vinden, hoe ik dat moet doen. Die opmerking van 19 april 2025 blijft daar staan, wat ik ook doe. Het apparaat blijft een "Microfoon" en de koptelefoon geeft geen geluid. Dat is de kern van het probleem.

Ik hoop, dat ik nu voldoende duidelijk ben geweest en dat een eventuele Duitse vertaling de intentie van het bericht niet te veel verandert (wat wel gebeurt, zie ik in vertalingen van antwoorden !!).

Hartelijke groetjes en bedankt voor de genomen moeite,

George5

daddle
Superuser
Bericht 6 van 6
273 Weergaven
Bericht 6 van 6
273 Weergaven

@George5 

Het wordt steeds moeiliker. Maar er is geen verwarring op mijn zijde.

@George5  schrieb:

Hallo daddle,

Laat ik het nog één keer (in het Nederlands) proberen:

Ik heb geen probleem met of Nederlands of Engels of Duits, en heb van  begin af aan de inhoud van je posts  begrepen .

Maar ik had het over dubbele posts.

@George5  schrieb:

Tenslotte schreef ik, dat ik niet begreep, wat je bedoelde met het installeren van de Chipset Driver. Dat is toch de Driver en het stuurprogramma vernieuwen? Heb ik gedaan. Geen geval van "niet durven", maar van niet begrijpen.

- de driver en het stuurprogramma ver...nieuwen (had ik al vernieuwd, zoals ik al beschreven had)

Nee, de chipset stuurprogramma is niet een Audio stuurprogramma, maar de vooruitzetting dat de stuurprogrammas voor de enkele "appliances", zo als hier die voor de audiochip, contact kunnen opneemen.

@George5  schrieb:

. kan ik het volgende opmerken. Er is slecht één vast geïnstalleerde microfoon (boven aan het beeldscherm). Ik heb via de twee USB-C-aansluitingen twee USB-C-kabeltjes met splitter naar Jack 3,5 mm audio in (mic) en uit (headphone) aangesloten, dus de Geluidsinstellingen vermelden nu bij Invoer:
- Microphone Arrav, Intel Smart Sound Technologie voor digitale microfoons, ingeschakeld (boven aan beeldscherm)
- Microfoon USB Audio Device Standaardapparaat (USB-C)
- Microfoon USB Audio Device, Standaardcommunicatieapparaat (USB-C)

en als ik de "koptelefoon" aansluit, komt daar bij:
- Microphone Realtek(R) Audio, Standaardapparaat

Dan sluit maar alleen maar de  "koptelefoon" zonder splitter direct op een USB C aansluiting.  En niet zo vele opeens.  En dann kijk niet bij "Invoer", maar bij "uitvoer"

daddle

5 ANTWOORDEN 5