annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MEDION AKOYA P62005 (MD 34221) NL : ondersteunt dit model NVMe SSD harde schijf?

OPGELOST
16 ANTWOORDEN 16
mgroen
Trainee
Bericht 1 van 17
3.708 Weergaven
Bericht 1 van 17
3.708 Weergaven

MEDION AKOYA P62005 (MD 34221) NL : ondersteunt dit model NVMe SSD harde schijf?

Ik heb een MEDION AKOYA P62005 (MD 34221) NL pc

 

MB model: MB ECS B360H4-EM DDR4 S1151

 

Vraag: ondersteunt deze pc de installatie van een NVMe SSD?

 

Waar zit de aansluiting hiervoor op het MB? Ik kan deze zo niet vinden.

 

Alvast dank.

 

2023-05-21_17-21-39.jpg20230521_154628.jpg

16 ANTWOORDEN 16
daddle
Superuser
Bericht 11 van 17
1.499 Weergaven
Bericht 11 van 17
1.499 Weergaven

@mgroen 

 

 


@mgroen  schrieb:

Ik ben niet koppig hoor maar jij vat het misschien verkeerd op?

Ik doe alleen een constatering en dat is wat de foto's laten zien (2 vergelijkbare sloten).

 Daarom vroeg ik naar je onderbouwing van jouw conclusie.

Ik heb van begin af gezegt  het is een poort  voor een PCIe M.2 SSD,  en een poort voor een SATA M.2  SSD geschikt.

Duidelijker gaat het niet, sorry. Als jij er niks van begrijpen kunt of wilt, dan moet je gewoon vertrouwen, of je hoeft helemaal  niet te vragen...

 

 

daddle

mgroen
Trainee
Bericht 12 van 17
1.488 Weergaven
Bericht 12 van 17
1.488 Weergaven

@daddle  Als ik nu die SSD die er al in zit in de andere aansluiting prik, gaat dat dan werken, volgens mij?

 

mgroen
Trainee
Bericht 13 van 17
1.487 Weergaven
Bericht 13 van 17
1.487 Weergaven

@daddle  gaat dat werken volgens jou?

daddle
Superuser
Bericht 14 van 17
1.473 Weergaven
Bericht 14 van 17
1.473 Weergaven

@mgroen 

 

Nee dit kan niet. Snap je het nog niet?

Die ingebouwde M.2 SSD is een SATA M.2, die vrije Poort kann alleen maar met een PCIe  M.2 SSD  samenwerken.

Maar als je een grootere Boot-SSD hebben wilt, moet j een groote  PCIs M.2 SSD  in de vrije Slot inzetten, en daarop dan WIndows installeren: of van de SATA SSD naar de nieuwe  M.2 SSD je oud WIndows klonen.

Diegene die je eruit moet halen, kun je in een SATA M.2 SSD naar USB3 Adapter stoppen. Dan heb je een snelle externe disk.

Of je laat ze in de PC, maar dan moet je oude Windows naar het overdragen op de nieuwe SSD ongeldig maken, dat deze niet meer booten kan.

 

daddle

mgroen
Trainee
Bericht 15 van 17
1.458 Weergaven
Bericht 15 van 17
1.458 Weergaven

@daddle we gaan nog even door 😉

 

nu we hebben vastgesteld en bevestigd dat er een NVME slot is in mijn pc , geschikt voor een SSD.

en jij hebt er meer verstand van dan ik...

 

dan nu de vraag: wat voor SSD raad jij aan voor mij om aan te schaffen en te installeren in de betreffende computer. 

Met andere woorden een goede SSD geschikt voor het slot in de pc. Van zo'n 1 of 2 TB.

 

Zou fijn zijn als je me op weg helpt.

daddle
Superuser
Bericht 16 van 17
3.548 Weergaven
Bericht 16 van 17
3.548 Weergaven

@mgroen 

 

Dit zei ik al sinds Post 2 !  😠  🙄 😉

 

Voor het merk van een M.2 PCIe SSD geven wij hier in de forum geen advies een bepaald merk betreffend.. Alle met een goeie naam zijn OK , en het verschil is maar klein.

Het  hangt er ook van af waarvoor die bedoeld is. 

 

Als je Windows erop wilt setten (copying or clonen van de SATA M.2) zou het beter zijn een goed bekend merk te nemen (Samsung, Corsair, Crucial, WD  en andere), die zijn wel een beetje duurder maar ook sneller. 

 

 Als je de SSD alleen maar voor dataopslag wilt gebruiken, dann volstaat een iets goedkopere, maar langzamere M.2 SSD net zo goed.

 

 

Success, daddle

mgroen
Trainee
Bericht 17 van 17
1.446 Weergaven
Bericht 17 van 17
1.446 Weergaven

@daddle dank

16 ANTWOORDEN 16