annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

M.2 SSD van 128 GB vervangen door 250/256 GB voor desktop PC Akoya P5360E (MD8881)

0 ANTWOORDEN 0
ChrisCopp
Beginner
Bericht 1 van 1
830 Weergaven
Bericht 1 van 1
830 Weergaven

M.2 SSD van 128 GB vervangen door 250/256 GB voor desktop PC Akoya P5360E (MD8881)

Hallo,

We hebben midden 2017 de Desktop PC Medion Akoya P5360E MD8881 (MSN 10021360) aangekocht. De PC heeft een interne M.2 SSD van 128 GB (zie foto) die gebruikt wordt voor alle programma’s (bootschijf). 
20211230_122110 (003)_LI.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor data wordt een andere harde schijf gebruikt.
De bootschijf is echter bijna vol en had deze graag vergroot naar 256/250 GB.

Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden:
1) Een 2,5” SSD kopen (bv Samsung 870 EVO 250GB) kopen en een image van de interne M.2 SSD hierop zetten waarbij de M.2 SSD nadien wordt verwijderd en de nieuwe SSD als bootschijf wordt aangeduid.
Mogelijk zal dit een systeem geven dat iets trager is dan wanneer de M.2 SSD als bootschijf wordt gebruikt. Correct?
De PC wordt gebruikt voor te emailen, browsen, excel en word. Dus niet om te gamen of foto/videobewerking.

2) Een andere M.2 SSD kopen van 256 of 250GB en een image van de bestaande M.2 SSD hierop kopiëren. Dit lijkt me de beste oplossing maar ik heb hier 2 vragen over:
- Naar welke eigenschappen moet er gekeken worden om zeker te zijn dat een nieuwe M.2 SSD compatibel is? Ik heb de referentie van de Samsung SSD MZ-NTY1280 even gegoogeld maar ik vind geen eenduidige informatie. Meestal verschillen de productnummers van de SSD's die ik terugvind op Google met het nummer van mijn SSD waardoor ik geen eenduidige informatie vind. Het enige dat me duidelijk is, is dat de aansluiting van de huidige SSD een B+M sleutel betreft en een lengte van 80mm heeft.
Is de Samsung 860 EVO M.2 250GB een mogelijkheid om te komen?

- Het moederbord heeft maar 1 slot voor de M.2 SSD. Hierdoor heb ik volgens mij een adapter nodig die de nieuwe M.2 SSD via een USB kan koppelen met de PC. Via deze weg kan er dan een image op de nieuwe M.2 SSD gekopieerd worden. Eens gedaan wordt de oude M.2 SSD door de nieuwe vervangen. Mogelijk kan terugkoppeling over de vorige vraag reeds meer duidelijkheid brengen. Indien niet, doe ik ook graag op jullie beroep welke adapter zeker compatibel is met beide SSD's. Hij dient maar 1 keer gebruikt te worden en moet dus niet de allerbeste/snelste adapter zijn.

Alvast dank voor jullie terugkoppeling!

Christian

0 ANTWOORDEN 0
0 ANTWOORDEN 0