abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Inbouw SSD in wisselslede Akoya PC 5397i

3 ANTWORTEN 3
Ton
New Voice
Nachricht 1 von 4
3.411 Aufrufe
Nachricht 1 von 4
3.411 Aufrufe

Inbouw SSD in wisselslede Akoya PC 5397i

Beste,

Ik heb een losse Samsung SSD schijf.

Via uw site heb ik iets uitgeprint waarop staat dat er voor deze schijf een wisselslede is c.q. dat deze schijf in de bestaande slede te monteren is.

Zie 9.2.3 inbouw van een 2,5 ssd in een 2,5/3,5 wisselslede.

Ik heb een wisselslede in mijn nieuwe PC maar hierop kan ik geen SSD schijf monteren

Is een dergelijke slede voor SSD gebruik optioneel te verkrijgen voor deze computer?

Gr.

Ton

3 ANTWORTEN 3
Anu
Scientist
Nachricht 2 von 4
3.400 Aufrufe
Nachricht 2 von 4
3.400 Aufrufe

Hoi @Ton

 

Naar mijn weten heeft Medion 2 verschillende soorten wisselsledes, 1 type met een metale slede, en een type met een plastic slede, en volgens mij kun je alleen in de metalen slede een 2.5" schijf vastschroeven.

Als je de plastic slede hebt, moet het denk ik ook wel kunnen als je een 3,5" SSD adapter gebruikt, zoiets als dit

Daarbij moet je alleen wel ff opletten dat de SATA aansluitingen van je SSD op dezelfde plek komen als waar deze normaal op een 3,5" hardeschijf zitten. 

 

Groetjes, 

Anu

Ton
New Voice
Nachricht 3 von 4
3.371 Aufrufe
Nachricht 3 von 4
3.371 Aufrufe

Beste Anu,

Hartelijk voor je goede bedoeling om mij te informeren over de mogelijkheden voor een extra wisselslede  voor PC 5397i  voor een SSD schijf.

De door jou aangegeven oplossing is echter niet goed.

Ik heb de bracket -zoals door jou vermeld- nog een keer extra gekocht omdat ik dacht dat die anders zou zijn dan de bracket die ik al had, maar de nieuw gekochte blijkt,  behalve de kleur, exact dezelfde te zijn. Dus deze past ook niet. Een metalen slede zoals je aagaf  waarin deze wel zou passen is volgens Medion niet te verkrijgen voor deze PC..

Of weet jij een shop waar deze  slede wel te krijgen is?

Gr.

Ton

Ps

Ik weet niet wat jou ervaring is maar volgens mij zijn ze in Helden-Panningen, waar het service center is, niet echt op de hoogte van de producten die ze verkopen. Zowel soft alsook hardware  matig zijn ze m.i. onbekwaam. Daarnaast vind ik het een minpunt  dat er geen manual ,behalve als download te verkrijgen, met de computer wordt meegeleverd.   Een onervaren gebruiker kan niet zonder hulp van derden het apparaat goed functionerend krijgen. Ik ben zelf goed op de hoogte met PC's instellen anders had ikdit niet voor elkaar gekregen.   PC's uitleveren met verouderde grafische kaart en andere verouderde software en niet goede werkende USB poorten is te gek.

Anu
Scientist
Nachricht 4 von 4
3.350 Aufrufe
Nachricht 4 von 4
3.350 Aufrufe

Hoi @Ton

 

Zoals ik begrijp heeft jou systeem dus zo'n plastic slede. Daar kun je in principe alleen een 3.5" schijf in plaatsen. De adapter die ik linkte, is een adapter om een 2,5" schijf in een 3,5" ruimte te monteren. Dus ik zou verwachten dat je je SSD in die adapter kunt schroeven, en dan die adapter in je plastic slede kunt plaatsen. Ik had uit je eerste verhaal niet begrepen dat je al zo'n adapter had.

Misschien kun je eens een foto maken van het geheel, wellicht dat het dan allemaal wat duidelijker is?

 

Wat betreft de helpdesk, het is al een tijd geleden dat ik daar contact mee had, maar ben altijd prima geholpen. De handleidingen ben ik met je eens, die kunnen wel wat beter. 

En ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met het uitleveren van "verouderde hardware", er staat toch altijd bij de specificaties gewoon vermeld welke grafische kaart er bijvoorbeeld inzit? Dat is dan toch iets waar je zelf voor kiest?

 

Groetjes, 

Anu

3 ANTWORTEN 3