annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geheugen snelheid MD34220

2 ANTWOORDEN 2
musicscore
New Voice
Bericht 1 van 3
791 Weergaven
Bericht 1 van 3
791 Weergaven

Geheugen snelheid MD34220

Recentelijk heb ik het geheugen van mijn MD34220 uitgebreid naar 32GB. Dit omdat ik veel gebruik maak van virtuele machine m.b.v. Oracle Virtualbox.
Het geheugen dat ik geplaatst heb is "G.Skill Aegis 32GB - DIMM - DDR4" met de volgende specs :

  • 2 x 16 GB werkgeheugen
  • Cas Latency 16
  • DDR4
  • 3200 MHz kloksnelheid

Als ik echter ga kijken naar de clocksnelheid die het systeem nu voor dit geheugen gebruikt is dat 2133MHz. Ik zou eigenlijk verwachten dat dit minimaal 2600MHz is en via een BIOS setting kon worden overclocked op 3200MHZ. Maar helaas.

Nu heb ik 3 vragen :

  1. Waarom draait dit geheugen op 2133MHZ en niet op 2600MHz?
  2. Kan de kloksnleheid voor dit  geheugen via de BIOS ingesteld worden ? 
  3. Moet ik soms een BIOS upgrade doen ?

Ik heb de Medion Support App willen installeren voor meer informatie maar die op werkt niet bij mij (WIndows 10 22H2 / 64bits).

 

Graag jullie help / advies.

2 ANTWOORDEN 2
EastClintwood
Moderator
Bericht 2 van 3
788 Weergaven
Bericht 2 van 3
788 Weergaven

Hallo @musicscore, en welkom bij de community.

 

Het geïnstalleerde moederbord kan slechts maximaal 2666MHz aan. Dus ik zou niet proberen tot 3200MHz te gaan. 🙂

 

Ik raad u aan om de drivers en bios updates up to date te houden. Ik kan ook controleren of de bios die op uw systeem is geïnstalleerd de laatste is.

 

Waarschijnlijk is een bios update niet voldoende en moet je de bios instellingen veranderen. Houd er rekening mee dat er andere factoren zijn waarmee rekening moet worden gehouden bij het aanpassen van de bios:

Het veranderen van de BMI spanning.
- Verandering in het voltage van het RAM.
- Mogelijke veranderingen in SoC- of VCCIO-spanningen.
- Wijzigingen in de interne bussynchronisatie.
- Veranderingen in de snelheid van de verbindingsring tussen IMC en RA.

 

Gegroet,
EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
musicscore
New Voice
Bericht 3 van 3
785 Weergaven
Bericht 3 van 3
785 Weergaven

Bedankt EastClintWood voor je reactie.

 

Een snelheid van 2666MHz had ik ook verwacht maar ik krijg slecht 2133MHz.

Ik heb in de BIOS van het moederbord gekeken en kan geen enkele instelling vinden mbt de snelheid van het geheugen.

De BIOS die ik momenteel op mijn moederbord heb is 360H4W0X.115. Deze is van 17-06-2019.

 

Nogmaals, ik zou verwachten dat het nieuw geplaatste geheugen op 2666MHz zou draaien.

 

Graag jou advies/hulp.

 

2 ANTWOORDEN 2