annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Extra geheugenmodule voor mijn MEDION akoya P5330 EMD8867 Desktop

OPGELOST
15 ANTWOORDEN 15
erwtje911
Apprentice
Bericht 1 van 16
8.054 Weergaven
Bericht 1 van 16
8.054 Weergaven

Extra geheugenmodule voor mijn MEDION akoya P5330 EMD8867 Desktop

Geachte community leden,

 

Kan iemand mij helpen met mijn probleem aangaande mijn speurtocht naar een extra latje geheugen dat op dit moment in mijn MEDION akoya P5330 EMD8867desktop, aanwezig is?medion akoya p5330 E (2) (Middel).jpgDesktop geheugen Medion Akoya P5330  E MD8876 (Middel).jpg

15 ANTWOORDEN 15
erwtje911
Apprentice
Bericht 11 van 16
3.255 Weergaven
Bericht 11 van 16
3.255 Weergaven

Beste MEDION community,

Ik dank jullie alvast heel hartelijk voor jullie snelle reacties op mijn vragen.

 

Maar volgens mij ligt de fout niet bij het geheugen, maar bij Windows zelf?

 

Aan de hand van enkele foto’s ga ik u trachten uit te leggen wat ik vandaag allemaal heb uitgetest.

 

Wat ik u wel al met zekerheid kan mededelen is dat we vandaag de 2 geheugenlatjes individueel hebben getest.

En beide latjes geheugen werken feilloos, in de computer, zolang zij ook individueel geplaatst zijn.

Dus zolang er maar éen geheugenlatje van dit nieuw aangekocht geheugen geplaatst is, ongeacht het welke, werkt de computer zonder foutmeldingen.

Zodra ik echter beiden in de computer plaats, worden wij getrakteerd op een resem van foutmeldingen ??(zie ook de foto’s van de blauwe schermen met fouten)

Deze omwisselen van plaats (geheugen bank), brengt geen soelaas.

 

Wanneer ik de computer in de veilige modus opstart met beide geheugenlatjes in hun geheugenbank blijven alle foutmeldingen ook uit.

Geen enkele foutmelding op dat moment?

U ziet in de bijlagen foto’s van de bios en enkele foto’s die ik via het programma “Speccy “, heb verkregen met de specificaties op het moment dat beide nieuwe geheugenlatjes geplaatst zijn.

Ik zie daar niks verkeerd aan, u wel?

En voor de rest zijn het de blauwe schermen waarop wij voortdurend getrakteerd worden wanneer beide latjes geheugen aanwezig zijn?

 

Ik ben toen op het idee gekomen even alle randapparatuur te verwijderen zoals printers, kaartlezers, dymo, enz. zelfs de muisontvanger, weliswaar in de veilige modus.

Mijn collega moest toen helaas gaan werken en ik heb hem de opdracht gegeven bij thuiskomt deze avond, even de computer normaal op te starten en even één voor één, de randapparaten opnieuw in te pluggen.
Na ieder ingeplugd apparaat heb ik hem ook de opdracht gegeven even de pc opnieuw op te starten.

Maar helaas, net bericht gekregen van Hendrik dat, zelfs met alle verwijderde randapparaten de blauwe schermen opnieuw met de nodige foutmeldingen verschenen.

 

Ik hoopte alsnog de dader zo te pakken te krijgen, want ik geloof nog steeds niet dat deze foutmeldingen gecreëerd worden door het plaatsen van dat tweede latje geheugen, maar helaas.

 

Maar. Toen viel mijn oog op volgende foto …zoals u ook kan zien op de laatste foto zijn er blijkbaar niet 1, maar  2 edities geïnstalleerd  van Windows 10, op Hendriks computer !

Dit zou wel even de echte boosdoener kunnen zijn, want er wordt maar één editie tegelijkertijd geüpdatet!

En volgens mijn bescheiden menig vechten deze twee edities het met elkaar uit.

Dit moet volgens mij onherroepelijk tot conflicten leiden, vooral dan in het register van Windows?

 

Hopende jullie door middel van deze mail en bijlagen wat meer duidelijkheid gecreëerd te hebben groet ik u beleefd namens, erwtje91120210316_154110 (Middel).jpg20210316_155400 (Middel).jpg20210316_162414 (Middel).jpg20210316_162508 (Middel).jpg20210316_162616 (Middel).jpg20210316_163209 (Middel).jpg20210316_163629 (Middel).jpg

 

WZwijger
Tutor
Bericht 12 van 16
3.244 Weergaven
Bericht 12 van 16
3.244 Weergaven

Pfffttt ik heb alle foutmeldingen bekeken en de meldingen gaan van defecte hardware, verkeerd geïnstalleerde ram, overclockte systemen (te hoog ingestelde systemen) tot verouderde drivers en kapotte drives.... Praktisch geen beginnen aan dus, om de reden te achterhalen.

 

Om zeker van de zaak te zijn:

In veilige modus werkt alles. 

In veilige modus de volgende stap doorlopen:

  Verifieer RAM met behulp van Windows Memory Diagnostics

Volg de onderstaande stappen om het systeemgeheugen te verifiëren dat u moet gebruiken voor Windows Memory Diagnostic.

  1. Ga naar het zoekvak en typ Windows Memory Diagnostic. Als het verschijnt, klik erop.
  2. Sta dit programma toe om uit te voeren, en het zal uw systeem-RAM verifiëren voor elk soort probleem door simpelweg de instructies op het scherm te volgen.

Daarmee is te controleren of het echt niet de geheugensticks of de RAM sloten defect zijn.

 

Wanneer dit niet het geval is de schijf controleren:

 

Zorg ervoor dat de systeemharde schijf OK is of beschadigd

Voer de onderstaande stappen uit om te controleren of er sprake is van corruptie / slechte sectoren op uw harde schijf.

Opmerking: het werkt alleen als uw systeem zich in de veilige modus bevindt.

  1. Klik op het menu Start en typ chkdsk om het hulpprogramma Schijfcontrole te openen. Voer dit hulpprogramma uit met beheerdersrechten door erop te klikken en Uitvoeren als beheerder te selecteren
  2. Deze ingebouwde HDD checker tool van Windows zal automatisch beginnen met het scannen van het probleem met uw harde schijf en zal proberen te repareren indien gevonden.
  3. Zodra deze tool het scanproces voltooit, start u uw pc opnieuw op.

Let op bij windows versie 20H2 kan deze stap juist de schijf beschadigen wat zal leiden tot verlies van gegevens!!

 

Overklokken van het systeem staat aan in de BIOS wat resulteert in het verkeerd klokken van het geheugen (let op veel BIOS van MEDION staan overklokken niet toe, maar goed... controleren kan geen kwaad).

 

Schakel Overklokken uit in het BIOS

  • Klik op het startmenu en open de instellingen.
  • Navigeer naar het tabblad Update en beveiliging -> herstel
  • Klik op Geavanceerd opstarten -> Ga naar het probleem oplossen -> Geavanceerde opties en vervolgens UEFI Firmware-instellingen.
  • Klik op Opnieuw opstarten
  • Na het herstarten krijgt u automatisch het BIOS-scherm. Navigeer naar het tabblad Geavanceerd.
  • Klik vervolgens op Prestaties, nu moet je blijven scrollen totdat je overklokken ziet.
  • Hier moet u ervoor zorgen dat overklokken is uitgeschakeld. Als het al is uitgeschakeld, schakelt u het in en weer uit.
  • Sla ten slotte wijzigingen op in het BIOS en start normaal uw computer op.

 

Wanneer dit allemaal niet de problemen oplost.

 

Een herstelstick maken op een ander systeem: met windows media creator.

De computer opstarten vanaf deze USB stick.

De HELE schijf wissen (bij installatie alle partities verwijderen behalve de herstelpartitie).

Nieuwe partitie aanmaken en hierop Windows 10 installeren.

Daarna Windows zelf de drivers laten installeren.

 

Kijken of daarna de problemen zijn opgelost.

 

LET OP: BIJ HET WISSEN VAN WINDOWS 10 GAAN ALLE GEGEVENS VERLOREN. IN VEILIGE MODUS DUS EERST EEN BACKUP MAKEN VAN ALLE BELANGRIJK DATA!!!!!. DIT MOET EIGENLIJK DE ALLEREERSTE STAP ZIJN: IN VEILIGE MODUS ALLE DATA REDDEN!

 

Succes met het oplossen van het probleem.

Het lijkt echt complex te zijn.

WZwijger.

 

 

erwtje911
Apprentice
Bericht 13 van 16
3.208 Weergaven
Bericht 13 van 16
3.208 Weergaven

Beste vzwijger,

Het ziet er inderdaad niet zo evident uit om deze computer nog deftig op de rails te krijgen.

Maar dank zij jullie hulp hier in de Medion Community ben ik er vrij zeker van dat we deze problemen zullen weten op te lossen.

Ik dank u en Fishtown in ieder geval heeeeellll hartelijk voor jullie aangeboden hulp en de daarbij horende oplossingen.

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop al kunnen hier wel enkele dagen overheen gaan.

Mvg.Erwtje911

erwtje911
Apprentice
Bericht 14 van 16
3.112 Weergaven
Bericht 14 van 16
3.112 Weergaven

Dank u wel ,beste Medion Community medewerkers om mij 2 Kudos toe te kennen.
Ik apprecieer dit te zeerste.

 

Ik heb echter nog wel één vraagje voor jullie .

Weet iemand van jullie  toevallig of er het moederbord van deze Medion Akoya P5330 EMD 8867 Desktop, instellingen terug te vinden zijn m.b.t.. het geheugen en waar ik mogelijks in het bios zou kunnen switchen van "Singe" naar "Dual" ???

 

Mvg.Erwtje911

erwtje911
Apprentice
Bericht 15 van 16
7.325 Weergaven
Bericht 15 van 16
7.325 Weergaven

Probleem met geheugen MEDION akoya P5330 EMD8867 Desktop is..... opgelost !

 

Beste Medion Community,

 

het probleem is sinds deze avond van de baan.

De Oplossing :

Inderdaad gebruik gemaakt van slechts één geheugenlatje van 16 Gb i.p.v.. twee geheugenlatjes van elk 8GB.

En alle problemen die zich eerder aanboden in de vorm van errors hier , en errors daar, blauwe schermen ,enz. zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.

Nogmaals hartelijk dank aan alle Medion Community leden die mij geholpen hebben met dit toch vrij rare probleem .

Hier mag dus een slotje op.

Mvg.Erwtje911

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 16 van 16
2.950 Weergaven
Bericht 16 van 16
2.950 Weergaven

@erwtje911 

 

Fijn om te lezen Erwtje911. 

Hopen dat je er nu weer lang plezier van hebt.

 

Fijne dag,

REV

15 ANTWOORDEN 15