annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Extra geheugenmodule voor mijn MEDION akoya P5330 EMD8867 Desktop

OPGELOST
15 ANTWOORDEN 15
erwtje911
Apprentice
Bericht 1 van 16
8.056 Weergaven
Bericht 1 van 16
8.056 Weergaven

Extra geheugenmodule voor mijn MEDION akoya P5330 EMD8867 Desktop

Geachte community leden,

 

Kan iemand mij helpen met mijn probleem aangaande mijn speurtocht naar een extra latje geheugen dat op dit moment in mijn MEDION akoya P5330 EMD8867desktop, aanwezig is?medion akoya p5330 E (2) (Middel).jpgDesktop geheugen Medion Akoya P5330  E MD8876 (Middel).jpg

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
erwtje911
Apprentice
Bericht 15 van 16
7.327 Weergaven
Bericht 15 van 16
7.327 Weergaven

Probleem met geheugen MEDION akoya P5330 EMD8867 Desktop is..... opgelost !

 

Beste Medion Community,

 

het probleem is sinds deze avond van de baan.

De Oplossing :

Inderdaad gebruik gemaakt van slechts één geheugenlatje van 16 Gb i.p.v.. twee geheugenlatjes van elk 8GB.

En alle problemen die zich eerder aanboden in de vorm van errors hier , en errors daar, blauwe schermen ,enz. zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.

Nogmaals hartelijk dank aan alle Medion Community leden die mij geholpen hebben met dit toch vrij rare probleem .

Hier mag dus een slotje op.

Mvg.Erwtje911

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 16
4.797 Weergaven
Bericht 2 van 16
4.797 Weergaven

Hallo @erwtje911  en welkom

bedoel je een P5330E / MD8876! MSN10021092!

het heeft 8 GB RAM. u kunt er twee installeren (Max.16GB)

 

1x 8 GB DDR4-SDRAM (PC4-17000 / 2133 MHz)
Single / Dual Channel Memory (1/2 Slots covered; 16 GB max.)
288pin / 1.2V only

doei Fishtown

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
erwtje911
Apprentice
Bericht 3 van 16
4.790 Weergaven
Bericht 3 van 16
4.790 Weergaven

Goedenavond Fishtown,

 

dat is inderdaad de desktop waarover het hier gaat.

Maar ik zou deze desktop graag uitbreiden met ofwel 1extra latje geheugen van 8 Gb of 2 nieuwe latjes van elk 8  GB.

Mijn vraag is nu ...kan ik deze bestellen hier bij MEDION zelf ??

 

alvast bedankt voor uw aangeboden hulp, Fishtown.
Mvg.ERwtje911

Fishtown
Superuser
Bericht 4 van 16
4.788 Weergaven
Bericht 4 van 16
4.788 Weergaven

Moin @erwtje911 

Het wordt aanbevolen om altijd twee nieuwe RAM's van hetzelfde type te gebruiken (van een fabrikant uit dezelfde productieserie)

Natuurlijk kunt u bij Medion informeren en bestellen,

https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&sfs=0&msn=10021092&catchword=

https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&sfs=0&msn=20060933&catchword=

maar ik raad u aan de prijzen te vergelijken met de concurrentie 😉

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
erwtje911
Apprentice
Bericht 5 van 16
4.771 Weergaven
Bericht 5 van 16
4.771 Weergaven

Beste Fish Town,

 

ik heb gebruik gemaakt van uw ingesloten links, maar helaas staat bij deze artikelen :"NIET MEER BESCHIKBAAR" ,vermeld.

Ik ben dan op zoek gegaan naar alternatieven heb ditzelfde geheugenlatje gevonden bij Coolblue.

Prijs voor één latje 

  • € 57,99
  • prijs voor  2 latjes 2x Corsair 8GB DDR4 DIMM 2133 MHz (1x8GB)
  • € 113,66
  • Ik krijg dan een kleine 4% korting wanneer ik deze twee latjes terzelfdertijd bestel.
  • En volgens mij is dit ook de aangewezen manier om niet tegen compatible storingen aan te lopen ,niet ?
    Nu zit er één latje  Corsair 8GB DDR4 DIMM 2133 MHz (1x8GB) ,maar van het merk :"Samsung".
  • Wat denkt u hiervan ,Fishtown ?
  • Mvg.Erwtje911

 

 

 

Fishtown
Superuser
Bericht 6 van 16
4.769 Weergaven
Bericht 6 van 16
4.769 Weergaven

Moin @erwtje911 

Ik kocht mijn laatste ram ongeveer 8 jaar geleden, dus ik ben niet op de hoogte.

daarom wil ik Kill_Bill "aan boord" krijgen. hij kent het veel beter.

Moin @Kill_Bill , kunt u helpen

wat is uw professionele mening, welke kunt u aanbevelen

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
erwtje911
Apprentice
Bericht 7 van 16
4.736 Weergaven
Bericht 7 van 16
4.736 Weergaven

Beste Fishtown,

Ik wacht nog eventjes af op een eventeel antwoord van @ Kill Bill.

Ik hoor een zie het wel wanneer er een reactie komt .

Mvg.Erwtje911

erwtje911
Apprentice
Bericht 8 van 16
4.717 Weergaven
Bericht 8 van 16
4.717 Weergaven

Goedemiddag Fishtown,

 

erwtje911 nog even...

 

ik heb ondertussen het geheugen besteld en ontvangen voor mijn Medio akoya P5330 E MD8876.

Wel in twee afzonderlijke latjes i.p.v. een kit.

Toen ik het eerste latje geïnstalleerd had en de computer opnieuw opstartte was er geen vuiltje aan de lucht en zag alles er normaal uit ende computer werkte lekker snel.

Ik besliste toen om nog een tweede latje Corsair 8 GB DDR4 DIIM 2133 Mhz te bestellen en te installeren.

Toen ik mijn computer opnieuw opstartte met de 2 nieuwe geïnstalleerde memorymodules werd ik echter geconfronteerd met foutmeldingen op een blauwe achtergrond ?

Wat kan hier van de oorzaak zijn?

Een defect latje geheugen ,ook al is het pas besteld geweest ?

Of is dit omdat nu het originele geheugenlatje dat volledig voldoet aan de eigenschappen van het extra geheugen verwijdert is ? 

Ik heb zijn dan ook maar 2 geheugensleuven in mijn desktop aanwezig.

Kan het zijn dat MEDION daarvoor een beveiliging heeft ingebouwd of dat er een instelling in het bios moet aangepast worden ??

 

Veel vragen in een post ,nietwaar ,Fishtown ?

Hopelijk kan u mij een beetje op weg helpen om dit euvel te herstellen of op te lossen ?

 

Mvg.Erwtje911

 

WZwijger
Tutor
Bericht 9 van 16
4.711 Weergaven
Bericht 9 van 16
4.711 Weergaven

Even voor mijn beeld, voordat ik een goed antwoord kan geven:

 

U heeft twee nieuwe sticks gekocht, allebei van hetzelfde merk en hetzelfde type.

Na het plaatsen van de eerste stick, waarbij u de oude stick liet zitten, functioneerde het systeem nog goed ?

 

Nadat u allebei de sticks heeft vervangen kreeg u "blauwe schermen".

 

Begrijp ik dat goed?

 

Over de UEFI BIOS, in het algemeen stelt deze het geheugen goed in. Dit doet de BIOS automatisch, wanneer het geheugen wordt ondersteund. Heeft u vooraf goed gecontroleerd of dit geheugen werd ondersteund door het moederbord en de BIOS. Wanneer de oude stick namelijk er nog in zat en deze trager geklokt is, zal hij deze als uitgangspunt gebruiken, vandaar dat het toen nog kon werken, bij het vervangen van beide sticks, past hij de kloksnelheid van het geheugen aan (wanneer dit wordt ondersteund) naar de snelste optie... En daar kan het probleem liggen wanneer het geheugen niet goed wordt ondersteund.

 

Optie 2: U heeft inderdaad een stick gekocht die niet goed werk en dat komt voor.

 

Hoe dit te controleren:

 

Haal de oude stick eruit, plaat één nieuwe stick die al reeds goed werkte in het systeem.

Blijft het systeem stabiel: conclusie geheugen is compatible...

 

Plaats de tweede stick erbij, die u als laatste heeft gekocht.

Blauw scherm: stick terugsturen, deze kan dan defect zijn.

 

Optie 3: wanneer u het tweede slot nooit heeft gebruikt kan er stof inzitten, deze reinigen kan dan helpen (voorzichtig eventueel stof verwijderen). Ook kan het tweede slot kapot zijn.

 

Dit kunt u controleren door de goed werkende stick tijdelijk in het tweede slot te steken. Zo kunt u door een soort uitsluitsysteem te gebruiken het probleem tackelen.

 

Succes,

WZwijger

erwtje911
Apprentice
Bericht 10 van 16
4.672 Weergaven
Bericht 10 van 16
4.672 Weergaven

Beste Wzwijger,

 

dank u wel om te reageren op mijn probleem.

De meeste tips die ik van u gekregen heb ,heb ik reeds uitgevoerd .

de foutmeldingen gebeuren dus wel degelijk alleen bij gebruik van het nieuwe aangekochte geheugen .

Wanneer ik het oude  en gelijk welk nieuw latje installeer krijg ik opnieuw af te rekenen met foutmeldingen .

Ik moet wel bekennen dat ik het Bios en of eufi-Bios  Niet op voorhand heb gecontroleerd of dit geheugen wel compatible is met het moederbord.

Ook al omdat Fishtown mij twee links had doorgestuurd naar de Medion website om aan de hand hiervan zo het originele geheugen te kunnen bestellen.

Maar daar stond te  lezen dat het momenteel niet meer leverbaar was .

En omdat Fishtown mij ook aanraadde om even bij de concurrentie te gaan kijken heb ik dat dus ook gedaan.

LET OP: dit is absoluut geen verwijt naar Fishtown toe !
Ik ben al lang blij dat er hier mensen zij die mij willen helpen met mijn probleem .

Ik zal dus even een bezoekje moeten brengen aan het Bios wat geen probleem is ,maar hoe kan ik daar zien welk geheugen er wel compatible is .

Als ik het goed heb zal ik dus maar best eerst het origineel geheugen alleen terug plaatsen alvorens ik een bezoekje breng aan het bios ,niet?

Ik heb in ieder geval al enkele foto's meegestuurd van het originele geheugenlatje en het moederbord.

Hopelijk helpen u deze een beetje mijn probleem te verduidelijken.

Met vriendelijke groet ,Erwtje911Desktop geheugen Medion Akoya P5330  E MD8876 (Middel).jpgmedion akoya p5330 E (2) (Middel).jpg20210304_142723 (Middel).jpg20210304_142725 (Middel).jpg20210304_142752 (Middel).jpg20210304_143322 (Middel).jpg

 

En dit was Fishtown zijn antwoord:

bedoel je een P5330E / MD8876! MSN10021092!

het heeft 8 GB RAM. u kunt er twee installeren (Max.16GB)

 

1x 8 GB DDR4-SDRAM (PC4-17000 / 2133 MHz)
Single / Dual Channel Memory (1/2 Slots covered; 16 GB max.) 
288pin / 1.2V only

doei Fishtown

Dus aan de hand daarvan heb ik die 2 geheuegenlatje besteld.

 

Mvg.Erwtje911

15 ANTWOORDEN 15