annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Desktop start niet meer op, moederbord laat 5 biepjes horen.

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
manueldelpiloto
New Voice
Bericht 1 van 8
45.449 Weergaven
Bericht 1 van 8
45.449 Weergaven

Desktop start niet meer op, moederbord laat 5 biepjes horen.

Ik kocht 2 maanden geleden een nieuwe desktop MEDION AKOYA PC P5371 H. Van de ene dag op de andere start hij niet meer op. Ik krijg enkel 5 korte biepjes te horen en dan gebeurt er niets meer. Het scherm blijft zwart, dus geen visuele foutmelding.

 

Ik vind nergens terug welk moederbord er in dit model zit, dus ik kan niet opzoeken wat de biepjescode precies betekent. De helpdesk komt voorlopig niet verder dan 'probeer uw scherm eens op een andere computer om te kijken of het dan wel werkt' 😛 Geen antwoord ivm de auditieve foutmelding dus van hun kant, dus probeer ik het hier.

 

Ik wil de pc gerust openvijzen om het merk en model van het moederbord te weten te komen, maar ik neem aan dat het een Medion-specifieke branding meegekregen zal hebben.

 

Ik heb al geprobeerd om de restspanning van de voeding te halen, en ik heb hem ook al in een ander huis aangesloten om een probleem met mijn elektriciteit uit te sluiten. Ik heb recent geen nieuwe software of hardware geïnstalleerd en heb dus geen aanwijsbare oorzaak.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
manueldelpiloto
New Voice
Bericht 7 van 8
30.681 Weergaven
Bericht 7 van 8
30.681 Weergaven

Ik heb het scherm in een andere uitgang van de grafische kaart gestoken en toen werkte hij wel weer gewoon. Ik vermoed dus dat de andere uitgang is stukgegaan, maar dat ze dat bij Medion niet hebben ontdekt (of zelfs nagekeken) en dus nodeloos mijn computer hebben gereset.

 

Hij werkt nu weer en ik heb geen zin om hem nog eens twee à drie weken kwijt te zijn. Ik laat het hier dus bij, maar zal nooit nog een Medion kopen of andere mensen aanraden er een te kopen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Anu
Scientist
Bericht 2 van 8
45.213 Weergaven
Bericht 2 van 8
45.213 Weergaven

Wat ik weet is dat een PC kan gaan piepen als je het beeldscherm op de verkeerde poort aansluit, (op het moederbord, in plaats van op de grafische kaart.). Wat ik zo zie heeft je videokaart de volgende aansluitingen:

 

1x HDMI out, beeldaansluiting
1x DVI-I, beeldaansluiting
1x DVI-D, beeldaansluiting
1x DisplayPort, beeldaansluiting

 

Je zou het scherm dus op 1 van deze poorten aan moeten sluiten. Vaak zit er op het moedebord ook nog een VGA aansluiting en soms ook hdmi, deze horen bij de in de CPU geintegreerde grafische chip, welke uitgeschakeld is als je een losse grafische kaart hebt.

Welk moederbord er precies in je PC zit heb ik ook niet kunnen vinden, maar als het bovenstaande geen oplossing geeft zou ik vermoeden dat er iets mis is met het systeem, en kun je het beste contact opnemen met de service denk ik. 

 

Groetjes, 

Anu.

Contessa
Explorer
Bericht 3 van 8
44.952 Weergaven
Bericht 3 van 8
44.952 Weergaven

Hallo @manueldelpiloto

Hartelijk welkom en veel plezier in de Community

Groetjes, Contessa
manueldelpiloto
New Voice
Bericht 4 van 8
44.913 Weergaven
Bericht 4 van 8
44.913 Weergaven

Er was niets gewijzigd aan de pc of de aansluitingen, hij start gewoon van de ene dag na de andere niet meer op. Er is ook niets mis met het beeldscherm, maar omdat service dat niet leek te begrepen kwam ik het hier eens vragen 🙂

 

Ik heb de pc vandaag teruggestuurd naar Medion, hopelijk vinden ze het probleem snel. Als ik een antwoord met de oorzaak van hen krijg, post ik dat hier wel om dit topic af te sluiten.

 

 

manueldelpiloto
New Voice
Bericht 5 van 8
33.949 Weergaven
Bericht 5 van 8
33.949 Weergaven

Ik heb de computer gisteren teruggekregen met als diagnose 'Het besturingssysteem van het apparaat is instabiel (crasht of loopt vast). (Constant)'. Blijkbaar hebben ze het OS gereset en een BIOS-update uitgevoerd.

 

Maar toen ik de pc aanzetten bleek er niets veranderd te zijn: 5 korte biepjes en dan niets meer. PC een dikke twee weken kwijt geweest voor niets. Wordt dus vervolgd...

leslcor
Trainee
Bericht 6 van 8
23.682 Weergaven
Bericht 6 van 8
23.682 Weergaven

Beste,

 

Dit heeft niks met het besturingssysteem te maken.

U heeft garantie (2 tot 3 jaar)...maak er gebruik van...niet nodig om er u druk in te maken of onnodig zelf dingen te gaan proberen...blijven terugsturen tot de computer doet wat hij moet doen (wellicht zal het moederbord moeten vervangen worden)

manueldelpiloto
New Voice
Bericht 7 van 8
30.682 Weergaven
Bericht 7 van 8
30.682 Weergaven

Ik heb het scherm in een andere uitgang van de grafische kaart gestoken en toen werkte hij wel weer gewoon. Ik vermoed dus dat de andere uitgang is stukgegaan, maar dat ze dat bij Medion niet hebben ontdekt (of zelfs nagekeken) en dus nodeloos mijn computer hebben gereset.

 

Hij werkt nu weer en ik heb geen zin om hem nog eens twee à drie weken kwijt te zijn. Ik laat het hier dus bij, maar zal nooit nog een Medion kopen of andere mensen aanraden er een te kopen.

leslcor
Trainee
Bericht 8 van 8
23.497 Weergaven
Bericht 8 van 8
23.497 Weergaven

Beste,

 

Als de techniekers ter plaatse van de eerste x de juiste uitgang genomen hebben dan gaan ze helemaal niets fouts gezien hebben...iets wat niet kapot lijkt kan niet hersteld worden.

Hier staan er 3 desktops van den aldi (medion)...de oudste is van 2001 met xp en werkt nog perfect, een ander is van 2009 met win 7 idem...en de laatste is van dit jaar met win 10...prijs-kwaliteit staan de medion computers bovenaan....

7 ANTWOORDEN 7