annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Akoya P5376 E grafisch kaart vervangen ?

3 ANTWOORDEN 3
KlapA
Beginner
Bericht 1 van 4
2.417 Weergaven
Bericht 1 van 4
2.417 Weergaven

Akoya P5376 E grafisch kaart vervangen ?

Mijn oude (maar nog snelle) Akoya P5376E (MSN 10016465) geeft problemen op de grafische kaart (GTX550 Ti). Af en toe valt het beeld een paar seconcen weg, op andere momenten krijg ik rode strpeen over het scherm. Ligt echt aan de PC, laptop doet het op dezelfde monitor wel goed, kabel vervangen helpt niet.

 

Nu dacht ik : kom ik zet de GTX750 van een andere langzamere Medion PC er in die mijn zoon niet meer gebruikt (Medion P/N 20057374). Overzetten is een fluitje van een cent, maar opstarten ging heel moeizaam. Had uiteindleijhk beeld na lang prutsen, maar de volgende keer booten was het weer ellende.

 

hoe kan ik deze 2 delen samen laten werken ? 

 

Ik heb e.e.a gegoogled en gezocht, en ik zie dingen als secure boot uitzetten, UEFI uitzetten, maar mijn BIOS heeft al deze opties niet. Ook zie ik op de download pagina geen BIOS update.

Het is dus geen issue met de kaart zelf: wanneer ik na gepruts en wachten uiteindelijk beeld heb, dan werkt het prima (en snel), maar ik kan moeilijk iedere keer kabels swappen om te kunnen werken. De PC altijd aan laten staan is natuurlijk ook geen oplossing.

 

Wat kan ik doen om de GTX750 van Medion te laten werken in mijn PC ? Is er een BIOS update waar ik niet van weet ?

 

gr,

Andre

 

 

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
2.405 Weergaven
Bericht 2 van 4
2.405 Weergaven

Hoi @KlapA , 

 

Het probleem is vermoed ik dat de nieuwe kaart gemaakt is voor systemen met een UEFI (dat is de nieuwe opvolger van de BIOS), en je PC heeft nog een BIOS. Ik ben bang dat deze combinatie helaas niet goed gaat werken, dit is niet iets wat je met een update kunt oplossen :(. 

 

Groetjes, 

Anu

daddle
Superuser
Bericht 3 van 4
2.398 Weergaven
Bericht 3 van 4
2.398 Weergaven

@Anu @KlapA 

 

Jij moet proberen een klassieke bios of een hybrid-bios voor je video-kaart te krijgen. Dit is voor sommige kaarts mogelijk, maar voor deze kaart weet ik het niet. 

 Groetjes, daddle

KlapA
Beginner
Bericht 4 van 4
2.394 Weergaven
Bericht 4 van 4
2.394 Weergaven

Dank voor de reacties.

Ik leg dit nu ook voor aan Medion-support. Zij zouden de details moeten hebben over mijn PC en de grafische kaart in kwestie

 

dank, André

3 ANTWOORDEN 3