abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Akoya P5308 F heeft nieuw BIOS nodig

GELÖST
8 ANTWORTEN 8
Pjotr
Apprentice
Nachricht 1 von 9
7.806 Aufrufe
Nachricht 1 von 9
7.806 Aufrufe

Akoya P5308 F heeft nieuw BIOS nodig

Hoi allemaal,

Ik loop tegen een vreemd probleem aan; ik heb een Akoya p5308 F/8531 NL, MSN 10017178 en daar zit nog een BIOS in van 2013 van AMI H77H2W08 versie 2.7

De laatste tijd wil Windows 10 versie 20H2 niet meer updaten en na contact met de MS helpdesk kwam men tot de conclusie dat mijn BIOS te oud was. Nu kan ik op de Medion site geen nieuwer BIOS vinden dan ik nu heb en dat is zelfs eigenlijk voor Win 8, heel vreemd allemaal.

 

Heeft iemand een idee waar en hoe ik ergens een recenter BIOS kan downloaden, al is het er maar eentje van een paar jaar terug toen Win 10 op de markt kwam.

 

Bij voorbaat dank voor de eventuele hulp...

2 AKZEPTIERTE LÖSUNGEN

Akzeptierte Lösungen
Pjotr
Apprentice
Nachricht 8 von 9
7.666 Aufrufe
Nachricht 8 von 9
7.666 Aufrufe

@Major_ToM 

 

Hi Tom,

 

Spijtig te horen dat een BIOS update niet meer mogelijk is. Ik kijk het wel aan hoe Windows 10 zich gaat gedragen als er een grote update komt, volgens mij ergens in de lente.

 

Heel veel dank voor alle genomen moeite en tijd, erg vriendelijk van je 👍

 

Ciao Pjotr

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

Major_ToM
Professor
Nachricht 9 von 9
7.663 Aufrufe
Nachricht 9 von 9
7.663 Aufrufe

Geen probleem @Pjotr,

 

dat is waar ons MEDION forum voor is 🙂

 

Major ToM


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

8 ANTWORTEN 8
Major_ToM
Professor
Nachricht 2 von 9
7.734 Aufrufe
Nachricht 2 von 9
7.734 Aufrufe

Hi @Pjotr ,

 

hier kunt u onze nieuwste bios voor uw moederbord H77EM2 krijgen in versie 1.18. We weten niet zeker of dit je probleem zal oplossen, aangezien de bios uit 2015 is, maar je kunt het in ieder geval proberen.

 

Veel groeten

 

Major ToM

 

 


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Pjotr
Apprentice
Nachricht 3 von 9
7.724 Aufrufe
Nachricht 3 von 9
7.724 Aufrufe

@Major_ToM hartelijk dank voor jouw reactie. Ik laat beslist even weten of dit gaat helpen 👍

Pjotr
Apprentice
Nachricht 4 von 9
7.712 Aufrufe
Nachricht 4 von 9
7.712 Aufrufe

@Major_ToM Ik heb nog een vraagje, is er ergens een handleiding of een instructie te downloaden hoe ik dit BIOS kan installeren en het oude kan opslaan?

 

Bij voorbaat veel dank hoor...

Major_ToM
Professor
Nachricht 5 von 9
7.709 Aufrufe
Nachricht 5 von 9
7.709 Aufrufe

Hi @Pjotr ,


voor de update hebben we de volgende instructies:

 

Belangrijk!
Zorg ervoor dat u alle openstaande programma's (vooral programma's zoals een virusscanner die in de achtergrond draaien) afsluit, voordat u de update procedure start.
Volg deze stappen om de bios update uit te voeren:

+++Installatie+++

1. Pak het gedownloade bestand uit naar een aan te maken map op uw harde schijf.

2. Voer het bestand flash.bat uit vanuit de Windows™ omgeving.

3. Si un message „Wflash Warning“, apparait, cliquer OK pour exécuter la mise à jour.

4. Nu krijgt u een venster genaamd "WFlash warning", wilt u daadwerkelijk de BIOS upgraden, dan drukt u hier op OK.

5. Het systeem moet opnieuw worden opgestart om de wijzingen door te voeren.

Let op:
Na het doorvoeren van de update zal het bios terug gaan naar de standaard instellingen en moeten alle door u eventueel gemaakte wijzigingen opnieuw worden gedaan.

Belangrijke Informatie:
De PC mag tijdens deze procedure NIET zonder stroom komen te staan! Gebeurt dit wel dan mislukt de update, en is het moederbord onherstelbaar beschadigd. Voor eventuele fouten, eventuele schade of het verliezen van data, veroorzaakt door het uitvoeren van deze update, accepteren wij geen verantwoordelijkheid. De klant gaat akkoord met deze voorwaarden bij het uitvoeren van deze update.

===

 

Groetjes

 

Major ToM

 

 


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Pjotr
Apprentice
Nachricht 6 von 9
7.701 Aufrufe
Nachricht 6 von 9
7.701 Aufrufe

@Major_ToM 

Veel dank voor alle moeite maar helaas is dit BIOS dezelfde die ik er al in had zitten, oorspronkelijk een versie uit 2013.

 

Het probleem blijft bestaan dat ik geen updates meer kan krijgen van Win 10 door te oud BIOS. Ik vind het wel een hele slechte zaak van Medion dat er 7 jaar geen updates meer komen terwijl ondertussen Windows 10 op de markt is gekomen in diverse versies.

Ik ben dus eigenlijk verplicht om een nieuwe pc aan te schaffen terwijl de huidige nog uitstekend werkt met veel intern geheugen en een prachtige grafische kaart. Ik begrijp heus wel dat er op dit moment geen nieuw BIOS wordt ontwikkeld maar een ander BIOS van b.v. 2017 a 2018 had toch echt wel gemogen.

 

Mocht je nog een andere oplossing voor me weten dan houd ik mij aanbevolen. Nogmaals, veel dank voor alle moeite.

 

Ciao Pjotr

Major_ToM
Professor
Nachricht 7 von 9
7.672 Aufrufe
Nachricht 7 von 9
7.672 Aufrufe

Hi @Pjotr,

dit is echt pech, maar we hebben informatie ontvangen, dat de fabrikant geen updates meer levert voor deze chipset.
Ik heb op elke Intel server gezocht, maar niets gevonden.

 

Regards

 

Major ToM


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Pjotr
Apprentice
Nachricht 8 von 9
7.667 Aufrufe
Nachricht 8 von 9
7.667 Aufrufe

@Major_ToM 

 

Hi Tom,

 

Spijtig te horen dat een BIOS update niet meer mogelijk is. Ik kijk het wel aan hoe Windows 10 zich gaat gedragen als er een grote update komt, volgens mij ergens in de lente.

 

Heel veel dank voor alle genomen moeite en tijd, erg vriendelijk van je 👍

 

Ciao Pjotr

Major_ToM
Professor
Nachricht 9 von 9
7.664 Aufrufe
Nachricht 9 von 9
7.664 Aufrufe

Geen probleem @Pjotr,

 

dat is waar ons MEDION forum voor is 🙂

 

Major ToM


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
8 ANTWORTEN 8