annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Akoya P42006 start op en valt weer uit

12 RÉPONSES 12
tejojo
Trainee
Message 1 sur 13
5 603 Visites
Message 1 sur 13
5 603 Visites

Akoya P42006 start op en valt weer uit

Heb op 15 januari 2019 gekocht een Medion Akoya P42006/ C 68601 Med

Eind februari viel het systeem zomaar uit om vervolgens weer op te starten en vervolgens weer uit te vallen, etc. etc.

In de korte periodes dat het systeem het even doet heb ik via Ccleaner een systeemcheck kunnen doen. Resultaat er zijn geen problemen.

Via Speedfan de temparatuur gemeten. Resultaat: Prima in orde.

Ook de software doet het gewoon.

Het advies van Medion opgevolgd om de statische electriciteit te testen uitgevoerd echter geen resultaat.

Advies om het systeem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen is niet mogelijk omdat het systeem steeds uitvalt.

Denk zelf dat het wel eens aan de voeding zou kunnen liggen. Weet niet hoe ik dat zou kunnen testen.

Iemand een idee wat er aan de hand is.

 

12 RÉPONSES 12
WZwijger
Tutor
Message 11 sur 13
1 376 Visites
Message 11 sur 13
1 376 Visites

@tejojo 

 

Ik snap dat je er klaar mee bent. Op een computer moet je kunnen rekenen.

Wanneer de installatie van Windows niet doorloopt, is dit inderdaad vaak een hardware probleem.

 

Ik heb in het verleden meegemaakt dat ik er zo achter kwam dat één van mijn geheugensticks kapot was.

Hiervoor een andere aangeschaft en toen was het probleem opgelost.

 

Bij mij viel echter het systeem toen niet uit, maar kreeg ik elke keer een blauw scherm met uitzonderingsfout.

Maar misschien toch handig om even te kijken of het niet aan de geheugenbankjes ligt, daar wordt een computer ook heel onbetrouwbaar van.

 

Voeding zou ik inderdaad zeker bekijken. Misschien dat je iemand kent die de voeding en de output kan meten.

(Eerlijk gezegd, weet ik daar weer niet zoveel van, maar daar heb ik mijn zoon voor... die weet hoe dat het zit en of de voeding ook nog goed is. Hij kan dat meten met een apparaat. Hij gebruikt vaak oude voedingen om weer andere apparaten mee te maken).

 

Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe systeem.

Ik hoop dat dit je meer plezier gaat bieden dan het huidige systeem.

 

Met vriendelijke groet.

WZwijger.

REV
Moderator Moderator
Moderator
Message 12 sur 13
1 374 Visites
Message 12 sur 13
1 374 Visites

Hallo @tejojo 

 

Wat vervelend dat het probleem blijft aanhouden ondanks de goede tips van @WZwijger 

Heb je nog garantie op het toestel (3 jaar bij aanschaf via de Aldi)? Dan zou je met de Service desk van Medion contact op kunnen nemen en vragen naar de mogelijkheden voor een reparatie. 

Ik wilde je ook nog wel de Medion Service App willen aanraden (https://www.medion.com/nl/service/service-app) echter als het toestel zo snel uitvalt is het maar de vraag of dit proces volledig kan worden afgerond.

 

Met vriendelijke groet,

REV

tejojo
Trainee
Message 13 sur 13
1 337 Visites
Message 13 sur 13
1 337 Visites

Heb naar Medion een bericht gestuurd met de mededeling, dat als ik de PC bij deAldi gekocht zou hebben dat ik dan nog wel in de garantieperiode zou zijn gevallen.

Enige retourinfo was dat de garantieperiode verstreken was. Punt.

Van enige clementie is niets gebleken.

Enfin dit is de laatste keer dat ik nog een Medion zal aanschaffen en ik zal er zeker geen reclame meer voor maken.

 

12 RÉPONSES 12