annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

éénrichtingsnetwerk ???

OPGELOST
36 ANTWOORDEN 36
yvessr
Contributor
Bericht 1 van 37
4.578 Weergaven
Bericht 1 van 37
4.578 Weergaven

éénrichtingsnetwerk ???

Hallo allemaal,

 

Ik ben al 2 dagen aan het prutsen met mijn 2 computers en raak er niet uit, en dus graag help aub...

Ik heb 2 computers in een privaat thuisnetwerk en ik krijg daar geen toegang op, in de 2 richtingen.

Computer A is een Dell laptop en computer B een Medion Akoya P63024. Op beiden staat Windows11 Home.

Vanuit de Medion zie ik alle bestanden van computer A, kan ik er mee werken en is dus alles OK, maar vanuit Computer A zie ik met mijn verkenner 'netwerk' wel de Medion staan maar wanneer ik er op dubbelklik om de inhoud te bekijken krijg ik een foutboodschap:

'\\Medion-PC is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron...'

... en ik raak daar niet uit !!!!!!!!

netwerkverbinding foutboodschap.jpg

Heel vervelend.

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerd Solutions
daddle
Superuser
Bericht 35 van 37
2.032 Weergaven
Bericht 35 van 37
2.032 Weergaven

@yvessr 

 

You are welcome.

 


@yvessr  schrieb:

I then created a new Microsoft account (as Administrator ). Reboot with the new account and... yes, all PCs are now visible and I can open the folders


I guess you  refer (ment) for a Windows Admin account, not Microsoft, right? Or do you login in the Network credentials window with the name of your Micorsoft (emaíl) account plus password?

 


@yvessr  schrieb:

Fantastic... but a very big problem: I end up on a screen without any icon of my apps and I'm afraid I'll have to reinstall all 50 of them ??? And I also notice that I have to log in again with my passwords for each operation or window on internet...


What do you mean by that?  Only your own installed apps, I do hope. The basic Windows apps are there?

You are talking now about the newly installed Dell 15?  Yes, unfortunately after a clean new install you have to reinstall all your apps.

Or did you create an image of the Dell 15, which you could reflash. 

 


@yvessr  schrieb:

And I also notice that I have to log in again with my passwords for each operation or window on internet...


But how often is this necessary? And what for do you need three Pcs at a time? 🙂

Cheers , daddle

 

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

daddle
Superuser
Bericht 37 van 37
1.858 Weergaven
Bericht 37 van 37
1.858 Weergaven

@yvessr 

 

 


@yvessr  schrieb:

This was the reason I did NOT reinstall Win11 from boot, but reinstalled it launching the USB stick from within Windows keeping my data and applications.

Once done all installed Apps where still there but nothing changed for network sharing ..


No of course not. You only had  to give a varying login  password  for every account on each computer. And in the "aanmeldeschermpje"   the "Windows security credential network" window, you could click on the "Other options", like I wrote, enter the account name, and add the installed password for the dedicated PC. Which definitely works for two PCs at a time, even if you have the same account name on three pcs.

But in your position you are in now, I do think two pcs  coupled would do  the job as well.   😉

 

But ok now you have a clean system,  that's also worthwhile.

 

Cheers, daddle

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

36 ANTWOORDEN 36
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 37
1.450 Weergaven
Bericht 2 van 37
1.450 Weergaven

Hallo @yvessr 
Dan heeft u de optie “Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken” niet geactiveerd in de netwerkinstellingen (LAN/wifi) op de Medion-computer.

Freigabe.png

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
daddle
Superuser
Bericht 3 van 37
1.421 Weergaven
Bericht 3 van 37
1.421 Weergaven

@yvessr 

 


@yvessr  schrieb:

foutboodschap:

'\\Medion-PC is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron...'


Dit gebeurt als in de PC de Instellingen -->  Netwerk en Internet --> WiFi of LAN -->  Geavanceerde instellingen voor delen  (re. in klin blauwe letters) geactiveerd zijn. Kijk verder beneden, daar geef ik uitleg hoe je de instellingen op bijde PC moet zetten.

 

Ik denk die instellingen  die Fishtown aangeeft zijn van begin aan activeert.  

 

Ten eerste moet op alle twee  PC, voor elke partitie in het bureaublad met een klikje rechts op elke partitie (C, D, E) "Toegang verlenen tot ->  Geavanceerd delen.. -> in het volgende raampje  -->  Delen --> Geavanceerd delen - in het vakje "Sharenaam"  een naam bv. voor de partitie C:   C-PC1 (of: C-PC2) "toevoegen" en onderaan "Machtingen" aanvinken.

 

In het volgende kastje alle drie kastjes 'Toestaan' aan vinken (voor  persoonlijk gebruik geen probleem)

Dit moet je voor iedere partitie doen, die je op een andere PC in de netwerk wilt zien.

 

Verder is voruitzetting dat op elke PC de User  een windows login met een wachtwoord is ingesteld.

 

Voor zeker  networking noch het volgende  doen, anders krijg jij geen verbinding:

 

Win toets en X--> Instellingen -->  Netwerk en Internet --> WiFi of LAN -->  Geavanceerde instellingen voor delen  (re. in kleine blauwe letters) -->  "Netwerkdetectie inschakelen" en "Bestands- en printerdeling inschakelen" aanvinken, en onderaan 'Wijzingen opslaan'.

 

Dann een keer rebooten. En beide PCs moeten in het zelfde netwerk aangemeld zijn.

 

Als je nouw in je bureaublad of een andere file manager (Ik neem TotalCommander) de netwerk Icon aanklikt, dan zie je na een paar minuten de lijst met beschikbare netwerkdeelnemers, die na een kort tijdje  aansprakelijk zijn

Als je die aanklikt, zie je de enkele partities van de andere computer.

 

Als je nu op een partitie uit de lijst van de andere computer klikt, wordt er een klein venster geopend waarin je de gebruikersnaam en het wachtwoord van de andere gebruiker kunt invoeren. Dann kom je in de andere  (vreemde)  PC partitie met zijn bestanden terecht. 

 

Dit is alles veel werk met de configuratie,maar daarvoor is het zeker. Ook gasten in de Router kunnen dan niet zo maar op jouw PC toegang hebben, als ze niet het wachtwoord van jouw PC weten.

 

Success, daddle

yvessr
Contributor
Bericht 4 van 37
1.406 Weergaven
Bericht 4 van 37
1.406 Weergaven

Hallo @Fishtown  en @daddle ,

 

Hartelijk bdankt voor jullie reply.

Ik heb al mijn instellingen, op beide pc's gecheckt en op alle twee stonden de "Netwerkdetectie inschakelen" en "Bestands- en printerdeling inschakelen" reeds aangevinkt !

Ook had ik voordien reeds alle partities op de Medion pc gedeeld.

En ik heb dus nog steeds mijn probleem.

Als u naar mijn foutboodschap kijkt ziet u daar als laatste regel 'Het netwerk is niet aanwezig of niet gestart'... moeten we daar niet zoeken ???

Graag jullie hulp aub ...

daddle
Superuser
Bericht 5 van 37
1.397 Weergaven
Bericht 5 van 37
1.397 Weergaven

@yvessr 

 


@yvessr  schrieb:

Ook had ik voordien reeds alle partities op de Medion pc gedeeld.

'Het netwerk is niet aanwezig of niet gestart'... moeten we daar niet zoeken ???

 

@yvessr  schrieb:

'\\Medion-PC is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron...'

 


Ja maar het was one way commmunication. Toch wel moeten bijde Wlan (of Ethernet aansluitingen) werken, of je zou  niet van  de Medion PC (B) alle bestanden op de Lenovo (A) kunnen zien. 

 

Zie je betrekkelijk de LAN of de WLan-Adapter een foutmelding in het apparatebeheer staan?

En vertel aub het eerst of jij het over een LAN of over een WLan verbinding  hebt.

 

Het kan zijn dat de vrijgave (Toegang verlenen met rechts klik) en autorisatie (machtingen voor lezen schrijven en totale toegang)  op de Medion PC niet voor iedere afzonderlijke partitie is ingesteld en aan gevinkt. En misschien ook niet juist zijn opgeslagen toen je afsloot.

 

Dus controlleer dit nog een keer:

 

"Toegang verlenen tot ->  Geavanceerd delen..

--> in het volgende venster -->  Delen

--> Geavanceerd delen --> Deze map delen aanvinken

--> in het vakje "Sharenaam"  een naam bv. voor de partitie C:   C-PC1 (of: C-PC2) "toevoegen" en 

-->  onderaan "Machtingen" aanvinken. 

--> In het volgende kastje alle drie kastjes 'Toestaan' aan vinken (voor  persoonlijk gebruik geen probleem) 

--> En bij het weggaan gebruik “Toepassen” in elk kastje

 

En controller  de adapter eigenschappen nog eens of de “Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken” is aangevinkt.

 

daddle

  

yvessr
Contributor
Bericht 6 van 37
1.351 Weergaven
Bericht 6 van 37
1.351 Weergaven

Hallo @daddle 

 

bedankt voor je hulp.

Ik had al je instructies reeds vroeger uitgevoerd maar ik heb ze nogmaals herhaald... spijtig genoeg zonder succes !

Ik heb als test ook op alle 2 de pc's DISM en SFC laten draaien en ze werden allen gerapporteerd als perfect...

Ik weet echt niet meer wat te beginnen ...??? Van Medion naar DELL is alles perfect maar van DELL naar MEDION kan ik niet binnen geraken; de Medion-PC wordt wel gezien in mijn verkenner/netwerk maar als ik erop klik heb ik onmiddellijk de foutmelding...

Heb jij nog een idee om iets te controleren ???

 

 

Fishtown
Superuser
Bericht 7 van 37
1.337 Weergaven
Bericht 7 van 37
1.337 Weergaven

Hallo @yvessr 

, het bericht verschijnt zelfs als de "bestands- en printerdeling" niet actief zijn in het "privénetwerk" "geavanceerde instellingen voor delen".

freigabe1.png

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
yvessr
Contributor
Bericht 8 van 37
1.327 Weergaven
Bericht 8 van 37
1.327 Weergaven

hi @Fishtown 

 

bedankt voor je tip, maar al deze settings waren reeds aangevinkt... en dus GEEN resultaat voor mijn probleem...

daddle
Superuser
Bericht 9 van 37
1.323 Weergaven
Bericht 9 van 37
1.323 Weergaven

@yvessr  

 


@Fishtown  schrieb:

 , het bericht verschijnt zelfs als de "bestands- en printerdeling" niet actief zijn in het "privénetwerk" "geavanceerde instellingen voor delen".

Welk bericht bedoel je? Als de netwerkzettingen die je opnoemt niet actief zijn, dann moet deze foutmeldingen komen. 
Als deze instellingen ok zijn, mag de "bericht?" foutmelding niet daaardoor getriggerd komen. Dus is er nog altijd een andere instelling niet correct.

 

De "Bestands en printerdeling" staat in de eigenschappen van de adapter in het netwerkcentrum.

De "geavanceerde instellingen voor delen" ist deel van de instellingen voor elk partitie.

 

@yvessr 

Wat bedoel je met een prive-netwerk? Bedoel je daarmee een adhoc netwerk tussen twee computer? in de instellingen voor Netwerk en Internet staat daarvoor "inbel verbindingen".

Of ben je in de adressrange van je router? Dus niet "openbaar"?

 

De adress range von de Router, is normalerwijze voor de clients vanaf 192.168.0.2. De Router address zelf is dus 192.168.0.1  (sommige router hebben in plaats van de rode 0 een 1 of een 2 staan.

 

Ga maar in de instellingen --> Netwerk en Internet--> Inbelverbindingen naar de  -->  netwerkcentrum.  

Klik op de adapter. [Is het nouw Ethernet (LAN)  of Wlan? Waarom beantwoord jij deze vraag in mijn laatste post niet?]

Maar als je een prive range in de adaptereigenschappen instelt moet je deze address range voor alle twee PCs met verschillende eind nummer maar wel in de zelfde group instellen.

bv de een adapter op 192.168.5.10 ,  en de andere Adapter op 192.168.5.11.

 

Knipsel.PNG

 

Volg de rode pijlen.

 

Schrijf daar in "Het folgend IP_adress gebruiken" bv 192.168.5.10 en beneden -->  DNS voorkeur Server 255.255.255.0

Hetzezfde doe je op de andere PC adapter met de eindcijfer 11.

 

Maar als je deze inbel verbinding benut, dann heb je daarmee geen verbinding meer met je router, daar door dat zijn wlan- netwerk in de range 192.168.0.1  t/m 192.168.0.255 werkt. En de cijfers 2-t/m 255 zijn dan voor  de aangesloten clients.

Maar tenminste is er dan  een verbindng tussen die twee.

 

 Dus ik denk met prive netwerk ben je wel in de adressrange van je router. (Dus niet eeen Inbelverbinding)) Maar dan  contolleer of je in dit derde kleine venster van mijn screenshot  --> Automatisch  een IP-adress laten toewijzen aangevinkt hebt. En in het 2.klein beeldje in de midden  is de --> "Internetprotokoll, Versie 4 (TCP/IPv4)" aangevinkt op beide PCs?

 

Groet daddle

 

 

 

yvessr
Contributor
Bericht 10 van 37
1.315 Weergaven
Bericht 10 van 37
1.315 Weergaven

ik ga die eigenschappen eens checken maar tot nu toe ben ik daar nooit mee bezig geweest..

 

Als ik spreek over een prive-netwerk bedoel ik daar mee 'Particulier netwerk' en geen 'Openbaar netwerk'... (= Netwerkprofieltype)

 

Wat betreft de verbindingen van de 2 computers: de DELL is aangesloten op het netwerk met WLAN en de MEDION met  LAN (omdat er op zijn locatie geen goed wifi-signaal is) maar ze welken allebei goed en snel met internet...

 

Ik kom morgenvoormiddag terug online met commentaar over de inbelinstellingen...

 

Nog een goeie avond.

 

36 ANTWOORDEN 36