abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

opnieuw installeren windows 10 AKOYA 5221 / 7746 NL

GELÖST
5 ANTWORTEN 5
ikkezelf
Trainee
Nachricht 1 von 6
7.732 Aufrufe
Nachricht 1 von 6
7.732 Aufrufe

opnieuw installeren windows 10 AKOYA 5221 / 7746 NL

Hallo mensen,

Allereerst ben ik blij dat ik hier lid heb mogen worden.

Ik zit hier namelijk met een probleempje, ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een Akoya PC 5521/7746. Ja das een oudje maar ik ben er blij mee tenminste als ik hem aan de praat krijg.

Het volgende is het geval, de pc is van een goede kennis geweest (die zich laatst de nieuwe medion heeft gekocht bij de aldi) Hij heeft de harde schijf uit deze pc verwijdert daar hij die zelf wild behouden, geen probleem dacht ik en van een andere kennis een schijf gekregen en deze gemonteerd. Een windows media creator bestand op een USB stick gezet en deze vervolgen booteble of hoe dat heet gemaakt. De usb geplaatst en de pc opgestart, niets hij denkt dat er nog ergens windows 7 staat. Toen booten vanaf de USB ingesteld in de BIOS maar dat vertikt ie gewoon telkens weer wil ie terug naar windows 7. Wat kan ik nee wat moet ik doen om op deze oltimer windows 10 te kunnen installeren, om eerlijk te zijn ben ik ten einde raad want zelf illegale versies wilt ie niet installeren. Ik hoop dat iemand mij kan helpen in gewone mensen taal want voor mij is dit allemaal ingewikkeld, alvast mijn hartelijke dank voor jullie reacties.

1 AKZEPTIERTE LÖSUNG

Akzeptierte Lösungen
ikkezelf
Trainee
Nachricht 5 von 6
7.493 Aufrufe
Nachricht 5 von 6
7.493 Aufrufe

Het is me gelukt!

Welliswaar op een onorthodoxe manier maar hij draait weer.

 

Stap 1  Een recovery cd/dvd windows 7 van internet geplukt.

Stap 2  Windows laten herstellen via booten van cd/dvd drive.

Stap 3  Een en nou komt het een niet zo een legale windows 10

             gedownload, hier een dvdtje van gebrand en deze geïnstalleerd.

Mijn dank aan de meedenkers en wie weet tot een volgende maal. grtjs Ikkezelf.

 

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

5 ANTWORTEN 5
Kim2206
Contributor
Nachricht 2 von 6
7.536 Aufrufe
Nachricht 2 von 6
7.536 Aufrufe

Hallo ikkezelf,

 

Wat vervelend om te horen dat het niet werkt. Heb je al eens geprobeerd de USB op te starten vanaf het boot menu? Als het goed is krijg je als je je computer opstart in je scherm te zien welke toets je moet indrukken voor het boot menu. Klik dan op die toets en klik dan vervolgens de USB aan.

 

Groetjes,

Kim2206

ikkezelf
Trainee
Nachricht 3 von 6
7.527 Aufrufe
Nachricht 3 von 6
7.527 Aufrufe

Mijn hartelijke dank voor het mee denken.

Ik zal dit morgen nogmaals proberen maar denk niet dat het gaat lukken. dit daar hij in de bios al booten van USB staat. Start ik hem opnieuw op dan wil ie windows 7 weer starten of zegt dat de stick eruit moet. Hij ziet de stick wel maar accepteert hem niet. Ik was heel blij toen ik de pc kreeg maar zo langzamerhand word ik er gek van.

Snorlax
Tutor
Nachricht 4 von 6
7.505 Aufrufe
Nachricht 4 von 6
7.505 Aufrufe

Hallo @ikkezelf,

 

Als je telkens een melding krijgt dat de PC nog iets van Windows 7 wilt opstarten, dan lijkt het erop alsof hij je USB-stick niet herkend en toch vanaf de harde schijf wil starten.

Je geeft aan dat de originele harde schijf niet meer in de PC aanwezig is, maar de harde schijf die je nu geplaatst hebt lijkt ook iets van een Windows 7 opstart te hebben.

Wanneer je in het bezit bent van een geldige Windows 10 product sleutel kan je middels de Media Creation Tool van Microsoft op een andere PC een opstartbare USB-stick maken. Hiervoor heb je een USB-stick nodig met een capaciteit van minimaal 8GB.

 

1. Download het hulpprogramma via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ('Hulpprogramma nu downloaden').
2. Voer het hulpprogramma uit en ga akkoord met de licentievoorwaarden.
3. Kies op de pagina 'Wat wilt u doen?' achtereenvolgens 'Installatiemedia voor een andere pc maken' en 'Volgende'.
4. Kies nu de gewenste taal en selecteer Windows 10 Home 64bit.
5. Kies voor USB-Flashstation.

 

Na enige tijd zal de USB-stick klaar zijn voor gebruik, volg dan de volgende stappen:

 

1. Plaats de USB-stick in het systeem. Gebruik hiervoor bij voorkeur een USB 3.x poort, te herkennen aan de blauwe kleur.
2. Schakel deze in en druk repeterend op F8 om het boot menu te laten verschijnen.
3. Kies middels de pijltjestoetsen voor de USB-stick en druk op enter.
4. Het systeem zal nu vanaf de USB-stick opstarten en de installatie van Windows 10 zal starten.

 

Succes!

Groet,

Snorlax

Tags (1)
ikkezelf
Trainee
Nachricht 5 von 6
7.494 Aufrufe
Nachricht 5 von 6
7.494 Aufrufe

Het is me gelukt!

Welliswaar op een onorthodoxe manier maar hij draait weer.

 

Stap 1  Een recovery cd/dvd windows 7 van internet geplukt.

Stap 2  Windows laten herstellen via booten van cd/dvd drive.

Stap 3  Een en nou komt het een niet zo een legale windows 10

             gedownload, hier een dvdtje van gebrand en deze geïnstalleerd.

Mijn dank aan de meedenkers en wie weet tot een volgende maal. grtjs Ikkezelf.

 

NoiNutsNoGlory
Newcomer
Nachricht 6 von 6
7.445 Aufrufe
Nachricht 6 von 6
7.445 Aufrufe

Als je originele Windows 10 ISO's  wilt hebben dan kan dat.

 

Kan ook via Media Creation Tool idd.

 

Maar als je naar https://uupdump.ml/?lang=nl-nl gaat dan kun je de originele Windows 10 ISO's downloaden met alle updates erbij scheelt je weer een hoop uren updaten 😉

 

Dan RUFUS downloaden.

 

Formateer je USB naar FAT32!

 

En dan via de bios in je bootmenu opstarten via USB.

5 ANTWORTEN 5