annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

BIOS update voor mijn AKOYA P63014 MD35132

OPGELOST
6 ANTWOORDEN 6
Snitz54
New Voice
Bericht 1 van 7
490 Weergaven
Bericht 1 van 7
490 Weergaven

BIOS update voor mijn AKOYA P63014 MD35132

Hallo, ik zoek een bios update voor mijn desktop pc omdat hij regelmatig na een Windows update blijft hangen. Het wordt vermoedelijk veroorzaakt door een fout in de bios. Kan iemand mij adviseren waar ik zo'n update kan krijgen? Het moederbord is van AMI (American Megatrends) en de bios versie is LLC.560H6EM2.113

Ik snap dat er bij AMI een tool is om een bestandsversie erop te zetten maar dan moet je deze wil eerst in bezit hebben....

Graag jullie visie en alvast dank!

Tags (1)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerd Solutions
daddle
Superuser
Bericht 4 van 7
457 Weergaven
Bericht 4 van 7
457 Weergaven

@Snitz54

Jouw P 63014,  MSN 1002 4199 heeft  een mainboard MSN 20069710 ingebouwt. Het is een  ECS B560H6-EM2 V 1.1 boord. Hier in de FAQ  meer informatie: 

--> https://community.medion.com/t5/FAQs/FAQs-about-the-mainboard-ECS-B560H6-EM2-V-1-1/ta-p/154304

In de service pagina is er geen nieuwe Bios opgesteld.

Dus moet  je een  Moderator naar vragen, b.v.  @Major_ToM

Hij is door zijn naam te noemen al geinformeerd. 

Je actueele Bios versie schrijf jij is van  American Megatrends  met de bios versie "LLC.560H6EM2.113".

Maar ik denk niet da de foutjes na Windows Update gebeuren door een fout in je Bios. Maar het is bekend dat Windows Update meerdere keren onjuiste updates heeft verzonden.

Groetjes, daddle

Edit:  Typo

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Snitz54
New Voice
Bericht 7 van 7
276 Weergaven
Bericht 7 van 7
276 Weergaven

Heren,

Hartelijk dank! Het is mij gelukt de BIOS te updaten, nadat ik de beveiliging van Bitdefender toestemming had gegeven 😉

Heb het gecheckt en de versie staat nu op 116!  Hopelijk is het opstarten na een Windows11 update nu verholpen, duimen maar...

Groeten en nogmaals merci!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
daddle
Superuser
Bericht 2 van 7
478 Weergaven
Bericht 2 van 7
478 Weergaven

@Snitz54 

Hi Snitz.

jij moet de MSN nummer van de PC aangeven, Er zijn twee verschillende moederboord .

De MSN vind je op een stikker op de achterkant  of van beneden onder de PC. 

Groetjes, daddle

Snitz54
New Voice
Bericht 3 van 7
464 Weergaven
Bericht 3 van 7
464 Weergaven

Hallo, het nummer is

MSN: 1002 4199

Hopelijk kan je mij hiermee verder helpen, alvast super bedankt!

daddle
Superuser
Bericht 4 van 7
458 Weergaven
Bericht 4 van 7
458 Weergaven

@Snitz54

Jouw P 63014,  MSN 1002 4199 heeft  een mainboard MSN 20069710 ingebouwt. Het is een  ECS B560H6-EM2 V 1.1 boord. Hier in de FAQ  meer informatie: 

--> https://community.medion.com/t5/FAQs/FAQs-about-the-mainboard-ECS-B560H6-EM2-V-1-1/ta-p/154304

In de service pagina is er geen nieuwe Bios opgesteld.

Dus moet  je een  Moderator naar vragen, b.v.  @Major_ToM

Hij is door zijn naam te noemen al geinformeerd. 

Je actueele Bios versie schrijf jij is van  American Megatrends  met de bios versie "LLC.560H6EM2.113".

Maar ik denk niet da de foutjes na Windows Update gebeuren door een fout in je Bios. Maar het is bekend dat Windows Update meerdere keren onjuiste updates heeft verzonden.

Groetjes, daddle

Edit:  Typo

Major_ToM
Mastermind
Bericht 5 van 7
311 Weergaven
Bericht 5 van 7
311 Weergaven

Hoi @Snitz54 ,

je kunt gerust de recente versie V 1.16 installeren, die je hier kunt downloaden.

+++Installatie+++

1. Pak het gedownloade bestand 00_Bios_b560h6em2_v116_w.zip uit naar een aan te maken map op uw harde schijf.

2. Voer het bestand WFH.bat uit vanuit de Windows™ omgeving.

3. Het systeem moet opnieuw worden opgestart om de wijzingen door te voeren.

Let op:
Voor eventuele fouten, eventuele schade of het verliezen van data, veroorzaakt door het uitvoeren van deze update, accepteren wij geen verantwoordelijkheid.
De klant gaat akkoord met deze voorwaarden bij het uitvoeren van deze update.

Na het doorvoeren van de update zal het bios terug gaan naar de standaard instellingen en moeten alle door u eventueel gemaakte wijzigingen opnieuw worden gedaan.

Groetjes

Major ToM

MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de

Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
daddle
Superuser
Bericht 6 van 7
296 Weergaven
Bericht 6 van 7
296 Weergaven

@Major_ToM @Snitz54 

Nur zur Info: Bei mir funktioniert der Link nur über Rechtsklick auf den Link --> Adresse des Links speichern --> gespeicherte Adresse auf neuer Browerseite in die Adresszeile eingeben.

Das gilt sowohl für den Chrome wie den Microsoft Browser.

In Nederlands: 

Even ter informatie: Voor mij werkt de link alleen door met de rechtermuisknop op de link te klikken --> het adres van de link op te slaan --> het opgeslagen adres in te voeren in de adresbalk op een nieuwe browserpagina.

Dit geldt voor zowel de Chrome- als de Microsoft-browser.

Gruß, daddle

Snitz54
New Voice
Bericht 7 van 7
277 Weergaven
Bericht 7 van 7
277 Weergaven

Heren,

Hartelijk dank! Het is mij gelukt de BIOS te updaten, nadat ik de beveiliging van Bitdefender toestemming had gegeven 😉

Heb het gecheckt en de versie staat nu op 116!  Hopelijk is het opstarten na een Windows11 update nu verholpen, duimen maar...

Groeten en nogmaals merci!

6 ANTWOORDEN 6