annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

BIOS update Akoya 7818

3 ANTWOORDEN 3
Sietse
Beginner
Bericht 1 van 4
263 Weergaven
Bericht 1 van 4
263 Weergaven

BIOS update Akoya 7818

Hai,

ik ben op zoek naar de laatste BIOS versie voor mijn medion akoya 7818, MSN 30015260.

Graag zou ik een I7-3612qm erin plaatsen, maar las dat het handig is om daarvoor de BIOS te updaten.

Kan op de site van Medion niks vinden en het service hulp formulier wil maar niet verzenden...

Hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Huidige BIOS: American Megatrends Inc. 507, 12-11-2012

3 ANTWOORDEN 3
Major_ToM
Mastermind
Bericht 2 van 4
160 Weergaven
Bericht 2 van 4
160 Weergaven

Hoi @Sietse en sorry voor het late antwoord.

De laatst uitgebrachte Bios-versie is V 5.09 (01/2013) en kan hier worden gedownload.

Belangrijk:
Om de gedownloaded files uit te pakken, klik a.u.b. op de button Extract. Deze files worden nu in de folder uitgepakt die U onder Folder aangegeven had. Als deze folder niet voorhanden is, woordt deze opgestelt.

Aanwijzing:
Zorg ervoor dat u alle openstaande programma's (vooral programma's zoals een virusscanner die in de achtergrond draaien) afsluit, voordat u de update procedure start.

Installatie-instructies MEDION AKOYA E722x/P762x notebook serie:
1. map op uw hardeschijf en start het WinA17W8MD.509.CAP.EXE bestand.

2. Wacht tot het system zich automatisch uitschakelt en hiermee het proces succesvol is afgerond.

3. Het systeem moet herstart worden om de veranderingen door te kunnen voeren.

Let op!
Na de update kunnen sommige instellingen in de BIOS gewijzigd zijn.. Daarom moet u de belangrijkste parameters altijd vooraf noteren.

Groetjes

Major ToM

MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de

Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Sietse
Beginner
Bericht 3 van 4
156 Weergaven
Bericht 3 van 4
156 Weergaven

Hoi Major Tom, 

Dank voor je antwoord! 

Die is dus maar een paar maanden nieuwer. Benieuwd of dat veel scheelt.

Ik had ondertussen al de stoute schoenen aangetrokken nadat ik op het Duitse deel een post vond dat de I7-3612qm het wellicht al met de huidige bios zou doen.

Gewoon maar geprobeerd en hij startte op! 

Windows herkende de processor eerst niet, stond nog gewoon de oude.

Maar na het verwijderen van het stuurprogramma inde device manager en opnieuw opstarten  werd hij wel herkend. Alles draait nu als een zonnetje :).

Zo kan mijn oude laptopje toch weer een tijdje mee. Heb nu dus een I7-3612qm erin gezet en 16GB RAM. 

Major_ToM
Mastermind
Bericht 4 van 4
153 Weergaven
Bericht 4 van 4
153 Weergaven

Hoi @Sietse ,

it is goed nieuws en we zijn natuurlijk blij dat de conversie nu is gelukt en de nieuwe processor wordt herkend.
Veel plezier met je P7818 MD 99095 laptop! 😊
Nog een hint: Als je een community-gebruiker wilt vermelden zodat hij of zij een bericht krijgt als je antwoordt, zet je een @-teken voor zijn of haar naam. (e.g. @Major_Tom)

Groetjes

Major ToM

MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de

Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
3 ANTWOORDEN 3