annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Twee internetradio's van verschillende merken synchroniseren via portaal

2 ANTWOORDEN 2
janbemel
New Voice
Bericht 1 van 3
2.612 Weergaven
Bericht 1 van 3
2.612 Weergaven

Twee internetradio's van verschillende merken synchroniseren via portaal

Ik heb een MEDION LIFE P85111 (MD 87295) en een SANGEAN WFR-27C. Beide hebben de mogelijkheid van 'Mijn toegevoegde stations' en 'Mijn Favoriete Stations'. Beide radio's gebruiken technologie (hardware, software) van Frontier Silicon. De webportaal die wordt gebruikt om zelf radiostations toe te voegen is ook van Frontier Silicon (http:/www.wifiradio-frontier.com). Alleen, bij MEDION word je daar via een omweg (http://internetradio.medion.com) naartoe geleid. De PIN-code om mijn MD 87295 op de portaal te registreren, wordt ook alleen via die omleiding geaccepteerd. Rechtstreeks, via www.wifiradio-frontier.com, werkt niet; de PIN-code wordt dan niet geaccepteerd door de portaal, omdat hij niet in de lijst zou voorkomen. De SANGEAN-radio staat daar wel geregistreerd, en ik heb er ook zenders toegevoegd.

 

Nu blijkt de SANGEAN af fabriek internetradiozenders te bevatten, die niet voorkomen op de MEDION MD 87295. Voorbeelden: La Karibeña en Antenna Sur uit Peru, Radio Nordeste uit Brazilië. Ik wil het aanbod aan internetradiozenders van de SANGEAN synchroniseren met de MD 87295. Via de portaal lukt dat niet; ik krijg de melding dat het opgegeven e-mailadres en wachtwoord geen actieve account is. Dit gebeurt zowel op www.internetradio-frontier.com voor de SANGEAN, als op de via de omleiding bereikte site voor de MEDION, dus vice versa. Het lijkt er dus op, dat de portaal die MEDION gebruikt en de portaal die de SANGEAN gebruikt, volledig los van elkaar staan. Toch gebruiken ze beide dezelfde site van Frontier Silicon.

 

Hoe kan ik nu beide internetradio's, van verschillende merken, aan elkaar koppelen, zodat ze beide hetzelfde, grotere zenderaanbod van de SANGEAN krijgen? Dit zonder dat ik handmatig een groot aantal zenders aan de MEDION moet gaan toevoegen?

2 ANTWOORDEN 2
Anu
Scientist
Bericht 2 van 3
2.602 Weergaven
Bericht 2 van 3
2.602 Weergaven

Hoi @janbemel

 

Ik denk dat het niet zomaar mogelijk gaat zijn om zenders tussen radio's van verschillende merken te synchroniseren.  Ik vermoed dat fabrikanten bij Frontier pakketten kunnen afnemen met een bijvoorbeeld een x-aantal zenders,wel of niet toegang tot bepaalde diensten, eigen webportaal etc, en dat de fabrikant hier een x bedrag per licentie of misschien een totaal bedrag voor betaald of zo. Frontier zal dit uiteraard gescheiden willen houden zodat niet de goedkopere pakketen te synchroniseren zijn met de duurdere pakketten, want dan neemt niemand meer de duurdere pakketen af.

Of wellicht heeft Medion wel bedongen dat ze hun toegang tot het portal exclusief voor Medion toestellen willen behouden. 

 

Groetjes, 

Anu

janbemel
New Voice
Bericht 3 van 3
2.596 Weergaven
Bericht 3 van 3
2.596 Weergaven

Interessant om te weten. Niettemin zal ik de zenders waar ik op zowel de MEDION als de SANGEAN graag naar luister, bij 'Mijn toegevoegde zenders' zelf moeten toevoegen. Da's nog niet makkelijk, omdat je vaak de directe URL naar de stream heel lastig kunt achterhalen. Dus dat wordt op de PC een netwerksnuffelaar inzetten,om die URL te achterhalen.
2 ANTWOORDEN 2