annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion internetradio reageert niet

OPGELOST
8 ANTWOORDEN 8
MIG
New Voice
Bericht 1 van 9
1.790 Weergaven
Bericht 1 van 9
1.790 Weergaven

Medion internetradio reageert niet

Best Medion,

 

Ik heb sinds twee dagen last van dat mijn internet radio niet meer verbind met spotify. Ik heb Spotify premium dus dat is niet het probleem.

Als ik mijn spotify verbind met de radio. Speelt de eerste 90 seconden van de muziek, daarna valt de verbinding weg en krijg ik een scherm te zien van medion. Daarna staat er opnieuw verbinden, er is niks mis met het internet. Als de radio opnieuw is opgestart kan ik weer opnieuw verbinden en dan weer naar 90 seconden valt de radio weer uit.

Ik heb al geprobeerd de radio te resetten, heeft niks geholpen. Het internet verwijderd en er opnieuw opgezet, ook niet gewerkt.

 

Is er iets met mijn apparaat aan de hand waar iets aan gebeuren kan?

 

MEDION LIFE p85135 (MD 87990) is het modelnummer

 

Groeten MIG

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
MIG
New Voice
Bericht 9 van 9
1.638 Weergaven
Bericht 9 van 9
1.638 Weergaven

Uiteindelijk is er een extra router dicht bij de radio gekomen. Voorgaande jaren had de radio nergens last van en nu is de oplossing een extra router. Dan maar op deze manier.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 9
1.751 Weergaven
Bericht 2 van 9
1.751 Weergaven

Hallo @MIG en welkom
“Een schot in het donker”
Heb je al geprobeerd de router opnieuw op te starten?

Doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Martyn
Beginner
Bericht 3 van 9
1.738 Weergaven
Bericht 3 van 9
1.738 Weergaven

Ik ervaar hetzelfde probleem en heb het zojuist ook in het Engelstalige forum geplaatst. Het lijkt mij dat een firmware-update nodig is. Ik heb het volgende al geprobeerd: 

 

  • De Android Spotify & Medion app geüpdatet naar de laatste versie
  • Spotify via de webbrowser met de radio verbonden
  • De radio gereset naar de fabrieksinstellingen, opnieuw opgestart & de stekker uit het stopcontact gehaald.
  • Router, computer & telefoon opnieuw opgestart
  • Een familielid heeft dezelfde radio ook hier doet het probleem zich voor

 

Dit alles heeft het probleem niet verholpen. Ik heb een video gemaakt van het probleem indien dit zou kunnen helpen.

Teske
Mentor
Bericht 4 van 9
1.725 Weergaven
Bericht 4 van 9
1.725 Weergaven

Beste @MIG

 

Ik zou je willen vragen om het volgende uit te proberen. 

Ga in de radio naar systeeminstellingen en vervolgens naar Software-update. 

Als er een update beschikbaar is, wil ik je vragen deze te downloaden. Als dit er niet is dan horen wij het graag van je zodat we je verder kunnen helpen. 

 

Groetjes Teske 

Teske
Mentor
Bericht 5 van 9
1.724 Weergaven
Bericht 5 van 9
1.724 Weergaven

Beste @Martyn,

 

Ik zou je willen vragen om het volgende uit te proberen. 

Ga in de radio naar systeeminstellingen en vervolgens naar Software-update. 

Als er een update beschikbaar is, wil ik je vragen deze te downloaden. Als dit er niet is dan horen wij het graag van je zodat we je verder kunnen helpen. 

 

Groetjes Teske 

MIG
New Voice
Bericht 6 van 9
1.718 Weergaven
Bericht 6 van 9
1.718 Weergaven

Beste Teske,

 

Dat heb ik al geprobeerd, dat werkt niet. Waren geen updates beschikbaar. Is er misschien een plek waar ik de software kan downloaden en die dan op de radio zetten?

Martyn
Beginner
Bericht 7 van 9
1.714 Weergaven
Bericht 7 van 9
1.714 Weergaven

@Teske  Er zijn inderdaad geen software-updates beschikbaar. De radio heeft al de laatste versie. Mocht ik handmatig een nieuwere versie kunnen uploaden hoor ik dit graag en ook waar ik dit bestand kan vinden dan.

Giraffe_200
Contributor
Bericht 8 van 9
1.706 Weergaven
Bericht 8 van 9
1.706 Weergaven

@Martyn  

Helaas zijn deze niet beschikbaar, mochten deze er wel zijn dan zouden ze het al gehad moeten hebben.

Je zou in dit geval het beste even contact kunnen opnemen met de service helpdesk.

 

Groetjes,

Giraffe

MIG
New Voice
Bericht 9 van 9
1.639 Weergaven
Bericht 9 van 9
1.639 Weergaven

Uiteindelijk is er een extra router dicht bij de radio gekomen. Voorgaande jaren had de radio nergens last van en nu is de oplossing een extra router. Dan maar op deze manier.

8 ANTWOORDEN 8