annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

LIFE P61142 en zenders

9 ANTWOORDEN 9
lukesan
New Voice
Bericht 1 van 10
3.061 Weergaven
Bericht 1 van 10
3.061 Weergaven

LIFE P61142 en zenders

Net deze speaker, LIFE P61142, binnengekregen.

Was redelijk blij om een smart speaker binnen te krijgen met presets zodanig dat je eens op een knop kan drukken ipv tegen een device te moeten praten.   Echter is er een probleem, daarom maar weer even een account aanmaken hier of dit eens kan nagekeken worden.


1 van de favoriete zenders hier in Belgie is Studio Brussel.  Nu deze speelt op diverse toestellen hier af via Tunein en dacht ik dat het een ei'tje zou zijn om deze op de eerste preset te krijgen. Zelfs op een toestel van 2013 speelt deze zonder probleem af.

Na de app Medion Speaker geinstalleerd te hebben (nog nooit geupdate precies?) en met de speaker succesvol verbonden te zijn zocht ik op Tunein wat rond. Geen idee wie deze implementatie gedaan heeft maar deze werkt nog niet voor de helft. Zoek op taal en je vindt werkelijk niets ('nothing' zoals het er mooi staat).  Ook kan je niet inloggen met een Tunein account wat het gemakkelijk zou zijn om daar de favorieten van te halen.


Nu komt het probleem.  Als ik zoek naar Studio Brussel dan vind ik deze wel maar staat er  'not supported' bij terwijl de andere zenders van deze groep met identieke streaming aanwezig zijn en dus wel werken. Dus streamen kan je al niet en je kan bijgevolg de preset niet toevoegen.

Uiteraard staat er de laatste firmware op, is het toestel al gereboot, is mijn telefoon van de laatste generatie etc.

 

9 ANTWOORDEN 9
Girlnod
Moderator
Bericht 2 van 10
3.047 Weergaven
Bericht 2 van 10
3.047 Weergaven

Hallo @lukesan en welkom,

 

Bedankt voor je bericht. Ik ga dit even uitzoeken hoe het kan voorkomen dat deze specifieke zender niet gevonden kan worden. Zodra ik meer weet zal ik het aan je laten weten!

 

Groetjes,

Girlnod.

Outy
Moderator
Bericht 3 van 10
3.027 Weergaven
Bericht 3 van 10
3.027 Weergaven

Hey @lukesan 

 

De zenderlijst word beheerd door een andere partij als Medion zelf.

Wanneer er zenders missen kun je hiervoor een aanvraag indienen via: https://srsupport.frontier-nuvola.net/portal/en/kb/articles/how-do-i-add-stations-to-the-catalogue

 

Groetjes,

Outy

lukesan
New Voice
Bericht 4 van 10
3.023 Weergaven
Bericht 4 van 10
3.023 Weergaven

@Outy 

 

Ik snap niet goed wat je daar mee wil zeggen?  We spreken hier over TuneIn radio, een app die ook bestaat op Android, IOS etc.  

Als er een probleem mee is in de Medion app, wat ik dacht ik toch duidelijk omschreven had, en 100% checkbaar is moet Medion en niet de klant er toch achtergaan zou ik zo denken?

Op mijn gsm, in de auto etc spelen alle zender van de VRT, dus ook de zender ik heb vermeld, perfect af via TuneIn radio.  Zelfs via Alexa kan je op de luidspreker de zender laten afspelen. (maar weer niet koppelen aan de knop of gebruiken in de app wat de bedoeling is).  Als ik op de Alexa app ga kijken maakt deze ook gebruik van TuneIn.

 

We zijn nu bijna een maand verder na aankoop. Eerste keer een ticket geopend en heel het probleem punt per punt uitgelegd. Dan kreeg ik een mail dat er nieuw systeem was waar ik dan weer heel de boel mocht schrijven. Na een dag kreeg ik dan de melding met de vraag of er de laatste firmware op stond en de melding dat ik gewoon via bluetooth deze zender kon streamen van mijn telefoon. 


Er komt zelfs nog geen enkele bevestiging dat er een probleem is terwijl dit gewoon binnen de 5 minuten getest kan worden.  Medion speaker downloaden, koppelen met speaker, TuneIn selecteren, Search 'VRT studio Brussel' en dan zie je de kanalen staan en bij de hoofzender staat dan 'Not supported'. --> Dus zoals je omschrijft dat de zender er niet tussen staat klopt niet, maar dat stond eigenlijk al in mijn eerste bericht.

Nu is het naar de technische dienst gestuurd, en we wachten maar.  Ik hoop dat ik de speaker mag terugsturen na de 30 dagen?

 

Outy
Moderator
Bericht 5 van 10
3.009 Weergaven
Bericht 5 van 10
3.009 Weergaven

Hey @lukesan 

 

De TuneIn App word niet beheerd door Medion maar is een applicatie van een derde partij.

Wanneer software van derde niet naar functioneren werkt dan zal de beheerder van de applicatie dit na moeten kijken.

Andere radio zenders werken wel via de TuneIn App als ik je verhaal lees.

 

Heb je geprobeerd de App opnieuw te installeren?

 

Groetjes,

Outy

lukesan
New Voice
Bericht 6 van 10
3.005 Weergaven
Bericht 6 van 10
3.005 Weergaven

@Outy 

 

Medion applicatie staat zowel op mijn GSM als op de tablet.  Exact dezelfde melding op beide in de app.

 

Op de officiële app die ook op de GSM en tablet staat werkt alles zoals het hoort. 

 

 

Outy
Moderator
Bericht 7 van 10
2.992 Weergaven
Bericht 7 van 10
2.992 Weergaven

Hey @lukesan 

 

Uit je verhaal begrijp ik dat je de TuneIn app gebruikt, dit is geen App van Medion zelf.

Welke officiële Medion App doel je op?

 

Groetjes,

Outy

lukesan
New Voice
Bericht 8 van 10
2.987 Weergaven
Bericht 8 van 10
2.987 Weergaven

Denk bij de onderstaande foto's wel te verstaan dat dit de app is die je moet downloaden om de speaker te bedienen.


Medion speaker.jpgMedion 2.JPG

lukesan
New Voice
Bericht 9 van 10
2.979 Weergaven
Bericht 9 van 10
2.979 Weergaven

@Outy 

 

Spijtig genoeg krijg ik nu het antwoord van Medion dat het aan TuneIn ligt en dat ik hen maar moet contacteren.
Zoals al x keer gezegd en punt per punt uitgelegd wat er fout gaat krijg ik nu weer het antwoord dat het aan TuneIn ligt terwijl ik zeer duidelijk heb geschreven dat het hier gaat over de TuneIn sectie op de Medion Speaker applicatie, die volgens mij en het instructieboekje toch van Medion is?
Ik zou nu TuneIn moeten contacteren terwijl het op de applicatie van TuneIn perfect werkt op alle andere toestellen.

Ik merk op dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt en men eigenlijk gewoon geen enkele keer een antwoord heeft gegeven of men dit nu zelf heeft getest of niet. 
Een paar dagen geleden moest ik nog https://srsupport.frontier-nuvola.net/portal/en/kb/articles/how-do-i-add-stations-to-the-catalogue contacteren wat ik dan ook heb gedaan. Ik zal hun antwoord zeker laten weten.  Want ligt het probleem nu bij hen of Tunein volgens Medion?

Outy
Moderator
Bericht 10 van 10
2.966 Weergaven
Bericht 10 van 10
2.966 Weergaven

Hey @lukesan 

 

Het betreft een applicatie van een 3e partij, zodoende kan Medion de software niet aanpassen of een update uitvoeren.

Mogelijk dat er een software update moet komen van de applicatie bijv. 

Echter zul je hiervoor contact op moeten nemen met de makers van de TuneIn app.

 

Wel ben ik erg benieuwd naar hun antwoord, mogelijk dat je deze wilt delen met ons wanneer je er een ontvangen hebt?

 

Groetjes,

Outy

9 ANTWOORDEN 9