annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

E69288 Draadloze hoofdtelefoon

13 ANTWOORDEN 13
riz
Trainee
Bericht 1 van 14
6.755 Weergaven
Bericht 1 van 14
6.755 Weergaven

E69288 Draadloze hoofdtelefoon

Beste ik had een vraag over deze koptelefoon

 

ik heb deze lang geleden gekocht ik heb geen garantie meer er op 

 

het probleem is het laad niet meer op als ik het er op zet het werkt alemaal maar opladen wilt het niet doen ik heb andere herlaadbare batterij op gezet maar er gebeurt niets 

13 ANTWOORDEN 13
daddle
Superuser
Bericht 2 van 14
5.451 Weergaven
Bericht 2 van 14
5.451 Weergaven

@riz

 

Dan kijk maar na de contacten in de re. hoofdtelefoon of die schoon zijn en niet geoxideert. Hetzelfde geld voor de contacten op de zender waar de beugel op teliggen kommt. En zijn de Accus (geen batterijen) in de juiste polariteit ingelegd? En zijn de v eertjes in de re. hoofdtelefoon nog strak genoeg vast tegen de akkus epersen? Misschien kun je met een digitale meter de spanning op de contacten van de transmitter gaan meten. Deze moet ingeschakeld zijn, terwijl de hoofdtelefoon op uit moet staan. Dan even een paar uurtjes of over de nacht opladen; daarna pas de hoofdtelefoon inschakelen. Success

 

groetjes, daddle

 

riz
Trainee
Bericht 3 van 14
5.441 Weergaven
Bericht 3 van 14
5.441 Weergaven

Beste daddle

 

ik heb all 3 contacten uitgemeten maar ik zie helemaal geen spanning ik meet aleen dat als het op diode mode zie ik dat er 0 ohm is van de onderste accu + samen komt met de middelste contact van de hoofdtelefoon ik lees niets op het "doc" waar de hoofdtelefoon op moet zitten om op te laden het ziet er niet geoxideerd uit ik heb wat fotos genomen 20180918_080933.jpg20180918_081406.jpg20180918_080852.jpg

 

hopelijk krijgen we dit gemaak  het zou zonde zijn als het voor weg te gooien is

 

alvast bedankt

Groeten Riz

daddle
Superuser
Bericht 4 van 14
5.432 Weergaven
Bericht 4 van 14
5.432 Weergaven

 

Master NL  Master NL

 

Master NL

 

Het zou leuk zijn, als die fotos een beetje vlugger authorisized worden.

 

@riz

Je beschrijving is er een beetje door mekaar. Maak aub gebruik van punt en komma.

En lees de Doc, daar staat er in dat voor het opladen van de hoofdtelefoon deze met de beugel in het midden van de transmitter-station op die kontakten daar moet opgezet worden; want daar ziiten de contacten met de ladespanning.

En als je accus meet, hebben die altijd 0 ohm; de Fotos kan ik nog niet zien, dat duurt bevoor deze door een admin vrij voor andere user geschakelt worden.

Kijk eens in de handleiding op pagina 20; daar zit er een tekening en je kunt zien hoe die beugel van de hoofttelefoon ob de station opgezet moet worden, daarmee hij de spanning voor het opladen krijgt.

Daarvoor moet het station aan de 220 V stopcontact aangesloten en ingeschakeld, en de hoofdtelefoon moet uitgeschakelt zijn. Het duurt  ongeveer 7 uren, voor dat die accus vol geladen zijn.

Op pagina 24 zie je hoe de accus ingelegt moeten worden.

 

de Groeten, daddle

daddle
Superuser
Bericht 5 van 14
5.418 Weergaven
Bericht 5 van 14
5.418 Weergaven

Master NL    Hartelijk DankMaster NL

 

@riz

 

Nou kan ik de fotos zien, maar ze helpen niet veel verder.

Op de linke en rechte foto zie ik de contacten van het station en de beugel van de hoofdtelefoon, dei zijn OK; maar belangijker zijn de contacten voor de akkus in die hoofdtelefoon.

Op de middelste Foto meet jij alleen een draad tussen de beugel en de contacten in de hoofdtelefoon; daar kann geen spanning er op zitten, en die draad moet natuurlijk ~ 0 Ohm hebben. Wat je noch kunt meten is of doorgang (met de peep-tone) in de draadjes tussen de drie contacten van buiten van de beugel naar binnen bestaat. Dan zie je of de draadjes naar de accus OK zijn.

 

En misschien kun je ook kijken of er spanning tussen de buitenste twee contacten op de transmitter-station bestaat, als het station aangesloten en ingeschakelt is. Maar het zou ook kunnen zijn dat daar pas spanning op komt te zitten, als de beugel met de accus erin opgezet is.

Misschien zijn ook de akkus slecht, te diep ontladen, dann kunnen Li-Ion-Akkus niet meer opgeladen worden.

 

groetjes, daddle

 

riz
Trainee
Bericht 6 van 14
5.399 Weergaven
Bericht 6 van 14
5.399 Weergaven

Beste daddle,

 

Jammer genoeg ben ik niet thuis tot vrijdag. Dus kan ik het niet open draaien voor een goeie meeting te meten met de peep-tone. En ik dacht ook dat het de accu’s waren want de oude waren 0.01 en 0.30 Volt daarom had ik er nieuwe gekocht met de zelfde hr03/NiMH nummering / code. Alleen zijn deze 750 mAh tegen over de 550 mAh. Maar dat zou toch niet uitmaken dacht ik

Jammer genoeg is dit niet de oplossing  en ik weet dat het blauwe lampje staat voor Power en dat er geluid door gaat. De Charge lampje moet normaal aan gaan rood is als niet volledig opgeladen is en groen is volledig opgeladen. In mijn geval gaat het rode of groene lampje helemaal niet aan. Ik dacht toen ook eerst dat het misschien de led lampje kapot zou zijn. Maar mijn accu’s waren 0 volt na 24 uur op te “laden” dus dat gaat het ook niet zijn geweest. Daarom kwam ik aan de conclusie dat er iets mis is mijn hoofdtelefoon of misschien de "doc"/"transmitter-station" niet zou werken.

Ik heb ook de pinnen er van gemeten er is geen spanning te zien op mijn multimeter van de "doc"/"transmitter-station" en normaal komt hoort de charge lampje aan te gaan. Misschien is het door het één jaar of twee jaren niet te gebruiken is de schakelaar vanbinnen die niet zijn werk doet. Want eerlijk gezegd was het wel een beetje stoffig maar dat zal ik pas vrijdag te weten komen want zoals ik al zij ik ben niet thuis. Ik heb hier nog foto’s om te laten zien misschien zijt u er iets me maar dat denk ik niet.

 

20180918_173124.jpg20180918_174507.jpg20180918_174531.jpg20180918_174611.jpg 

 

Alvast Bedankt voor de hulp die ik tot nu heb gekregen

Met Vriendelijke Groeten

Riz

daddle
Superuser
Bericht 7 van 14
5.391 Weergaven
Bericht 7 van 14
5.391 Weergaven

 

@riz


De Charge lampje moet normaal aan gaan rood is als niet volledig opgeladen is en groen is volledig opgeladen. In mijn geval gaat het rode of groene lampje helemaal niet aan. ..

Maar mijn accu’s waren 0 volt na 24 uur op te “laden” dus dat gaat het ook niet zijn geweest. Daarom kwam ik aan de conclusie dat er iets mis is mijn hoofdtelefoon of misschien de "doc"/"transmitter-station" niet zou werken.

Ik heb ook de pinnen er van gemeten er is geen spanning te zien op mijn multimeter van de "doc"/"transmitter-station" en normaal komt hoort de charge lampje aan te gaan.

Als je 0 V op je nieuwe accus hebt kunnen zij niet geladen worden, daar undervoltage.  Dan gaat ook geen charge-LED aan, daardoor dat de station niet "chargen" kan.

En ook geen roode LED, de accus zijn vor de charging unit gewoon niet te zien, dus blijft die "off".

De einge mogelilkeit is nog dat een van de draadjes tussen de accu-contacten in de beugel en in de "housing" in het hoofdtelefoon doorgebroken is. Dit zou verklaren dat je 0 Volt in de beugel meet.

Hoeveel spanning hebben de nieuwe accus als je ze separat uitgebouwt uit de hoofdtelefoon meet?

 

Vriendelijke groeten, daddle

 

xxxx



riz
Trainee
Bericht 8 van 14
5.386 Weergaven
Bericht 8 van 14
5.386 Weergaven

Beste daddle

 

Het spijt me ik bedoelde daar mee mijn oude accu's zijn 0v daarom kocht ik nieuwe want ik wist na een jaar of twee 0 volt te zijn geweest zullen ze niet meer werken. En de nieuwe accu's zijn sepprate 1.3v en 1.3 volt.

 

Ik hoop dat het iets simpels gaat zijn ik zal zien vrijdag thuis.

 

Met Vriendelijke Groeten 

riz

 

xxxxx

daddle
Superuser
Bericht 9 van 14
5.374 Weergaven
Bericht 9 van 14
5.374 Weergaven

@riz

 

Dus tot de weekend  afwachten; en nog eens de spanning op de nieuwe accus controleren, en ook de draadjes meten of ze niet toch ergens gebroken zijn op de weg van de contactpunten naar de accus. En de accus zijn juist  naar  polariteit  juist ingelegd?

 

Met Vriendelijke Groeten,  daddle

riz
Trainee
Bericht 10 van 14
5.353 Weergaven
Bericht 10 van 14
5.353 Weergaven

Beste daddle

 

Zo te zien is het de doc de hoofdtelefoon is juist alle kabels komen aan en zijn oke.

Ik keek de doc na en ja de charge kabels hebben 0v ik heb de hoofdtelefoon er nog op gezet en gemeten nogsteedes 0v.

Het zou geweldig zijn als je toevalig de schema er van hebt om alles na te cheken. 

Weet u nog iets want ik zit dus nu echt vast ik weet een beetje van electonica maar niet veel.

Kwil wel bijleren hoor

 

 

20180921_164627.jpg20180921_164650.jpg20180921_165600.jpg20180921_165620.jpg20180921_171608.jpg20180921_171614.jpg20180921_172623.jpg20180921_172635.jpg

 

 

Alvast Bedankt 

Groeten

Riz

13 ANTWOORDEN 13