annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met Thunderbolt 3 Wavlink utd21 (ThunderDock Pro) op mijn Erazer Gaming Notebook x7855

5 ANTWOORDEN 5
ThunderSpark91
Trainee
Bericht 1 van 6
3.805 Weergaven
Bericht 1 van 6
3.805 Weergaven

Problemen met Thunderbolt 3 Wavlink utd21 (ThunderDock Pro) op mijn Erazer Gaming Notebook x7855

Hallo iedereen,

 

Mijn verontschuldigen als dit bericht op verkeerde deel forum staat. Ik wist niet waar ik anders moest plaatsen.

Ik heb onlangs een Wavlink UTD21 (ThunderDock Pro) aangekocht en ik probeer deze te koppelen aan de ThunderBolt 3 poort hier op mijn Medion Erazer Gaming Notebook X7855.

1.jpg

Helaas heb ik de hele tijd problemen, de Thunderbolt 3 poort wordt wel gedetecteerd, maar het apparaat zelf niet. Ik weet zeker dat er geen problemen bij het apparaat zelf ligt en dat het puur bij de drivers ligt. Ik heb dus de normale stappen gevolgd, de software en drivers verwijderen en dan opnieuw te installeren. Maar zonder resultaat. Ik heb natuurlijk de software hier op de Medion er voor gebruikt wat op het apparaat pagina staat. Ik neem aan dit de laatste versie is van de firmware, maar ik heb zo mijn vermoeden dat dit in werkelijkheid niet het geval is. Zie screenshot:
Screenshot.png


Het enige wat ik nog niet gedaan heb, is de Bios proberen up te daten, maar er is helaas geen optie hiervoor beschikbaar in het boot menu. En omdat ik heel veel waarschuwingen zie dat je hiermee je moederbord om zeep kunt helpen. Aarzel ik om dit uit te voeren. Kan iemand mij alsjeblieft mee helpen? En voor dat iemand zegt dat ik de apparaat drivers zou moeten hebben van de Wavlink zelf, deze zijn niet terug te vinden op de website.




5 ANTWOORDEN 5
Snorlax
Tutor
Bericht 2 van 6
3.789 Weergaven
Bericht 2 van 6
3.789 Weergaven

Hallo @ThunderSpark91,

 

Wanneer je een nieuw Thunderbolt 3 apparaat aansluit, zou je na ongeveer 20 seconden een melding in Windows moeten krijgen dat er een nieuw Thunderbolt apparaat is aangesloten. Krijg je deze melding wel te zien?

Zo ja, dan zou je op OK moeten kunnen klikken en het Thunderbolt apparaat moeten kunnen toevoegen (dan worden ook de juiste drivers voor het apparaat geïnstalleerd).

 

Groet, 

Snorlax

ThunderSpark91
Trainee
Bericht 3 van 6
3.786 Weergaven
Bericht 3 van 6
3.786 Weergaven

@Snorlax 
Ik krijg die melding helaas niet te zien zelfs na een minuut en halfuur. Als ik de Wavlink UTD21 drivers op de website waren zou ik deze manueel installeren, maar die zijn niet terug te vinden.

Snorlax
Tutor
Bericht 4 van 6
3.754 Weergaven
Bericht 4 van 6
3.754 Weergaven

Hallo @ThunderSpark91,

 

Wanneer je een nieuw Thunderbolt 3 apparaat aansluit zou je altijd deze melding moeten krijgen, daarna kun je het apparaat toegang geven.

Omdat je deze melding helemaal niet krijgt, lijkt het erop alsof het Thunderbolt 3 apparaat niet herkend wordt. 

Je zou dan het beste kunnen controleren of alle Windows updates zijn uitgevoerd en of de Thunderbolt software juist is geïnstalleerd. 

De Thunderbolt software voor de X7855 vindt je terug op http://www1.medion.de/downloads/download.pl?lang=nl&filename=thbx7855_57_w10.exe&id=17755&type=treib...

 

Mocht dit geen verbetering geven zou je het beste je Thunderbolt 3 apparaat kunnen testen op een andere PC/notebook. Dit om uit te sluiten dat er een probleem is met het apparaat zelf. 

 

Groet,

Snorlax

 

ThunderSpark91
Trainee
Bericht 5 van 6
3.750 Weergaven
Bericht 5 van 6
3.750 Weergaven

Beste, @Snorlax 

Die stap heb ik verschillende keren al herhaald, de enige optie is inderdaad het de testen op een andere pc/note book maar ik heb helaas geen andere Notebook/PC waar Thunderbolt kan toegepast worden.

Snorlax
Tutor
Bericht 6 van 6
3.711 Weergaven
Bericht 6 van 6
3.711 Weergaven

Hallo @ThunderSpark91,

 

Ik weet niet waar je de Thunderbolt dock gekocht hebt, maar misschien kunnen ze deze in de winkel voor je testen?

 

Groet,

Snorlax

5 ANTWOORDEN 5