annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

49" HDTV problemen met foto,s van mijn server/USB stick/externe harddisk afspelen

OPGELOST
4 ANTWOORDEN 4
JamesH
New Voice
Bericht 1 van 5
3.585 Weergaven
Bericht 1 van 5
3.585 Weergaven

49" HDTV problemen met foto,s van mijn server/USB stick/externe harddisk afspelen

> Maandag j.l. een Medion 49" TV gekocht bij ALDI, zeer tevreden over beeldkwaliteit en bedieningsgemak.Echter..... foto,s vanaf mijn NAS weergeven is een ramp, mijn methode is dat ik ALLE foto,s op de juiste manier opsla, d.w.z. landscape of staand, alle foto,s zijn .jpg iedere categorie in de juiste map, bij mijn vorige TV logde ik in op mijn server, selecteerde de beterffende fotomap , en de weergave starte probleemloos, bij de medion TV open ik de map op mijn server , en ik zie al in het PIP plaatje dat het niet goed is , foto,s op z,n kop, liggende foto,s die staand moeten zijn , enz.
> Om te kijken of het aan mijn server of de verbinding (bekabeld , feilloos netwerk) zou kunnen liggen heb ik een fotomap uit mijn server gekopieerd naar een externe USB schijf, en aangesloten op de USB poort van de Medion, echter hetzelfde resultaat.
> Ik ben maar eens naar mijn buurman gestapt ( heeft een Samsung Smart TV) en een verbinding gemaakt met mijn server, weergave perfect foto,s op de juiste manier weergegeven, ook met de USB schijf, presentatie naar behoren.
> WAT DOE IK VERKEERD!!!
> Nou zult u waarschijnlijk zeggen druk dan op de roteerknop, maar in een diavoorstelling moet dat toch niet nodig zijn , en zeker niet als de foto,s gesorteerd en in de juiste stand op de server staan.
> Ik hoop dat iemand mij een bruikbaar advies kan geven.
JamesH
P.S.
De muziek die ik van mijn NAS luister, dat gaat zonder problemen! ( gelukkig maar)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Anu
Scientist
Bericht 2 van 5
4.164 Weergaven
Bericht 2 van 5
4.164 Weergaven

Hoi @JamesH

 

Volgens mij ligt dat aan je originele bestanden en de manier waarop deze geroteerd worden, als de originele bestanden bijvoorbeeld ondersteboven staan, en je roteert ze in een programma als Windows Photo Viewer, wordt niet het bestand zelf aangepast, maar onthoud de Photoviewer dat het bestand omgedraait moet worden weergegeven. Blijkbaar gaat de Medion TV (in tegenstelling tot je Samsung TV) uit van het originele bestand, en neemt het de rotatie niet mee. Ik heb bang dat de enige manier om dat op te lossen is het daadwerkelijke bestand zelf via een fotobewerkingsprogramma te draaien en dat op te slaan. 

Groetjes, 

Anu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Anu
Scientist
Bericht 2 van 5
4.165 Weergaven
Bericht 2 van 5
4.165 Weergaven

Hoi @JamesH

 

Volgens mij ligt dat aan je originele bestanden en de manier waarop deze geroteerd worden, als de originele bestanden bijvoorbeeld ondersteboven staan, en je roteert ze in een programma als Windows Photo Viewer, wordt niet het bestand zelf aangepast, maar onthoud de Photoviewer dat het bestand omgedraait moet worden weergegeven. Blijkbaar gaat de Medion TV (in tegenstelling tot je Samsung TV) uit van het originele bestand, en neemt het de rotatie niet mee. Ik heb bang dat de enige manier om dat op te lossen is het daadwerkelijke bestand zelf via een fotobewerkingsprogramma te draaien en dat op te slaan. 

Groetjes, 

Anu

JamesH
New Voice
Bericht 3 van 5
3.560 Weergaven
Bericht 3 van 5
3.560 Weergaven

Hé, dank je wel daar had ik nog niet aan gedacht , ik ga het straks even proberen om ze met photoshop te draaien, en ik denk dat je gelujk hebt, ik laat nog wat van mij horen, sorry , lezen!
Groet
James H.
JamesH
New Voice
Bericht 4 van 5
3.547 Weergaven
Bericht 4 van 5
3.547 Weergaven

Hoi Anu, bedankt voor de tip, het heeft gewerkt, ik hoop dat ik je in de toekomst eens kan tippen
Nogmaals heel vriendelijk dank
James
Anu
Scientist
Bericht 5 van 5
3.540 Weergaven
Bericht 5 van 5
3.540 Weergaven

Graag gedaan hoor, ik hoop voor je dat het niet al te veel foto's zijn die je nu moet bewerken :P.

 

Groetjes, 

Anu

 

4 ANTWOORDEN 4