annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bluetooth toetsenbord

4 ANTWOORDEN 4
WPetrus
Beginner
Bericht 1 van 5
3.253 Weergaven
Bericht 1 van 5
3.253 Weergaven

bluetooth toetsenbord

Weet iemand waar ik een basis handleiding vind met de normale toetscombinaties voor de niet normale karakters op een bluetooth toetsenbord van Medion ?

 

ik heb een toetsenbordje in Belgische indeling met een driver in Belgische indeling, en alle "normale" karakters bevinden zich op de normale plaats en worden normaal aangesproken. Ik ben er tot nu toe echter nog niet in geslaagd om karakters als @ of € uit dit toetsenbord te krijgen. ik heb daartoe wel al zowat alle mogelijke combinaties gebruikt van 1 of 2 aanpassings - toetsen, zoals shift, ctrl, alt, fn, ... tot nu toe zonder het gewenste effect; ik kreeg bij die pogingen wel andere aanpassingen, zoals cursief, vet, een of ander vermoedelijk ergens verborgen en vooraf ingestelde fontinstelling, enzovoort, maar NIET op eenvoudige manier het @ of € karakter, wat ik toch vrij vaak nodig heb, al was het maar om een e-mail adres of een kostprijs te kunnen ingeven.

4 ANTWOORDEN 4
Anu
Scientist
Bericht 2 van 5
3.248 Weergaven
Bericht 2 van 5
3.248 Weergaven

Hoi @WPetrus

 

Meestal kun je dat soort tekens oproepen met de Alt-GR toets (de rechtste Alt), welk toetsenbord gaat het precies om, heb je voor ons het MD of MSN nummer?

 

Groetjes, 

Anu

WPetrus
Beginner
Bericht 3 van 5
3.243 Weergaven
Bericht 3 van 5
3.243 Weergaven

De rechtse Alt toets was, logischerwijze, gezien de equivalentie met een PC toetsenbord, mijn eerste keuze geweest, jammer genoeg heeft de E89265 / MD 87369 / MSN 5005 0832 alleen een Alt toets aan de linkerkand van de spatiebalk.

In volgorde van links naar rechts staan op de onderste rij de toetsen :

Fn, Ctrl, Alt, cmd, spatiebalk, cmd, <lampje>, cursortoetsen.

 

daddle
Superuser
Bericht 4 van 5
3.232 Weergaven
Bericht 4 van 5
3.232 Weergaven

@WPetrus

 

Jij moet de toetesenboord eerst vor het zamenspel met Android initialiseeren door de toets Fn en Q te drukken.

Darna moet je gebruik maken van de Medion-App "External keyboard" (Extern toetsenbord, Playstore), om je instellingen voor een taal op te zetten. Staat alles in de downloadable bedieningsaanleiding!

 

"Roep de app op. Bij de eerste start vraagt deze u de nieuwe
invoermethode te activeren. Volg de aanwijzingen van de
app of roep handmatig het menu "Instellingen/Taal en in-
voer/Toetsenborden en invoermethoden" en activeer hier
"Extern toetsenbord".
 Selecteer vervolgens via de app de gewenste lay-out voor
de taal van het land."

daddle

 

WPetrus
Beginner
Bericht 5 van 5
3.224 Weergaven
Bericht 5 van 5
3.224 Weergaven

Die , "normale" historiek heb ik al een paar keer helemaal uitgevoerd, vandaar, vermoedelijk, dat het meeste correct functionneert. Intussen heb ik niet stilgezeten en verder geëxperimenteerd, een tijdverlies wat, met een eenvoudige handleiding, of een sectie 'keystrokes' in het helpmenu, niet nodig was geweest. Daarbij heb ik ontdekt dat het hoofdprobleem zich blijkbaar niet in het toetsenbord bevindt, maar op niveau van de app "documenten", die deze toetsaanslagen niet accepteert en die ik jammer genoeg als meest bruikbare had ingeschat om te vissen naar de correcte combinaties. De app "spreadsheets", doet dit bijvoorbeeld WEL correct.

Indien je het € teken of het @ symbool wil gebruiken in de app 'documenten', druk je <alt>+'wereldbol' (derde toets van links op de bovenste lijn), waarna een touch toetsenbord tevoorschijn komt waarop je de speciale karakter(s|combinaties) terugvindt, inclusief smiley's en dergelijke.

 

Het enige wat hier foutgelopen is, is een totaal gebrek aan elementaire uitleg waar de geprogrammeerde methodes afwijken van de algemene 'standaard', d.i, wat door de meeste aanbieders gebruikt wordt.

 

4 ANTWOORDEN 4