annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Micro SD XC kaarten

1 ANTWOORD 1
agf5702
Beginner
Bericht 1 van 2
1.531 Weergaven
Bericht 1 van 2
1.531 Weergaven

Micro SD XC kaarten

Sinds de SD XC 64 gb kaarten betaalbaar zijn heb ik er mij eentje aangeschaft. Deze werkte in mijn Asus en Samsung tablet van 4 jaar oud zonder problemen, echter in mijn nieuwe medion tablet niet. Na de helpdesk te hebben gehoord, waarin men bevestigde dat dit wel moest lukken en, na een resett van het systeem mocht ik de tablet opsturen. Ik ben ze bijna 4 weken kwijt geweest. Toen ze terug kwam zat er een document bij dat er niks aan was en ik mij SD kaart in FAT32 moest formatteren. Iedereen die wat van computers kent weet dat XC kaartjes enkel in ExFAT of NTFS kunnen worden geformatteerd. Na  formattering in NTFS werkte het kaartje wel. Blijkbaar is de helpdesk niet goed op de hoogte, en zodoende was ik mijn tablet zolang kwijt. Nochtans is het niet moeilijk om bij een upgrade een drivertje voor ExFAT te installeren. Spijtig, ik zal de volgende keer wel 2x nadenken voor ik nog iets van Medion koop.

1 ANTWOORD 1
Anu
Scientist
Bericht 2 van 2
1.525 Weergaven
Bericht 2 van 2
1.525 Weergaven

Hoi @agf5702

 

Ik heb wel een paar SDXC kaartjes in FAT32 geformatteerd hoor, dat Windows het standaard niet ondersteund betekend niet dat het niet kan :). 

Ondersteuning voor ExFat toevoegen is helaas niet zo eenvoudig, het is geen hardware en dus niet door middel van een drivertje toe te voegen, het is een filesysteem dat door Microsoft ontwikkeld is, waarvoor een licentie nodig is om dit te kunnen impletenteren. Er zijn geloof ik wel apps die dit  kunnen toevoegen maar dan moet je tablet wel geroot zijn. 

Neemt niet weg dat een helpdesk er wel van op de hoogte zou moeten zijn van wel bestandssysteem een toestel ondersteund :S

 

Groetjes, 

Anu

1 ANTWOORD 1