annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Recovery software is niet toe te sturen!!!!

1 ANTWOORD 1
Froggelamn
Newcomer
Bericht 1 van 2
2.314 Weergaven
Bericht 1 van 2
2.314 Weergaven

Recovery software is niet toe te sturen!!!!

Heb op 26-07-2017 de Akoya P 7645i7 gekocht bij Medion, dit is inmiddels mijn vierde Laptop van M. Nog nooit problemen met deze laptops gehad tot nu, Ik heb per abuis de software van schijf E: gewist. Na contact met Medion kreeg ik te horen dat ze die software NIET kunnen opsturen maar wel opnieuw kunnen installeren voor maar een dikke 100,00 Euro .

Dit is n.b..software om de laptop terug naar fabrieksinstellingen te zetten, dus  zolang er niks aan de knikker is doe je totaal niks met deze software.

Vroeger kreeg je hiervoor een DVD meegeleverd, maar die laptops zijn tegen woordig zo goedkoop dat dat er niet meer afkan ( kostte maar 1000,00 euro, en nu kan er geen schijfje voor een euro vanaf ( dat ik met alle plezier wil betalen)en moet je het ding opsturen met alle gevolgen!!)

 

 Heeft niemand in de community deze software voor mij??

 

Service Medion fantastisch, mijn hoge muts voor jullie is wel afgevallen nu. Verder had ik enkele maanden geleden mijn TV van Medion defect, maar die konden ze niet reparerren, was al vier jaar oud. Gefrustreerde robot Dat zal waarschijnlijk mijn laatste  product zijn van Medion, Hun slogan: Graag nieuw leveren maar dan verder niets.

1 ANTWOORD 1
Anu
Scientist
Bericht 2 van 2
2.304 Weergaven
Bericht 2 van 2
2.304 Weergaven

Hoi @Froggelamn

 

De recovery map op de D of E partitie bevat de bestanden die nodig zijn om je fabrieksinstellingen te herstellen, die zijn naar mijn weten nooit op CD of DVD geleverd. Wel kreeg je in het verleden een DVD erbij waarmee je het herstel kunt starten (dat gaat tegenwoordig via F11 tijdens het opstarten), maar daarbij zijn alsnog de bestanden in de recovery map nodig om dat herstel uit te kunnen voeren. Daarnaast werd vroeger wel een Windows recovery DVD meegeleverd. Voor Windows 10 worden die volgens mij nergens meer geleverd omdat je ze zelf kunt maken via de Media Creation Tool van Windows.

Mocht je dus Windows opnieuw willen installeren, kun je zelf een installatie CD of USB stick maken via die Media Creation Tool.

Mocht je de bestanden die je zelf gewist hebt terug willen om de aankooptoestand te kunnen herstellen, kun je denk ik enkel via Medion de volledige laptop laten herinstalleren. 

 

Groetjes, 

Anu

1 ANTWOORD 1