annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

driver geluidskaart

7 ANTWOORDEN 7
Aadbdj
New Voice
Bericht 1 van 8
45.417 Weergaven
Bericht 1 van 8
45.417 Weergaven

driver geluidskaart

Medion 99512 nadat ik windows10 opnieuw heb geinstalleerd werken de lokale laptopfuncties niet meer, zoals de geluidskaart, de sdkaart, backlight en dergelijke. ook terugzetten naar fabrieksinstellingen kan niet meer. ik heb de toepasselijke sounddriver van de medion website geinstalleerd, maar die wil niet werken. ik gebruik nu een externe usb geluidskaart, de andere functies kan ik missen. Nu ben ik benieuwd waarom ik de lokale laptopfuncties niet meer kan terug zetten. Vermoedelijk iets met betrekking tot beveiliging?

7 ANTWOORDEN 7
Anu
Scientist
Bericht 2 van 8
45.194 Weergaven
Bericht 2 van 8
45.194 Weergaven

Hoi @Aadbdj

 

Het lijkt me niet dat beveiligingssoftware dit soort problemen veroorzaakt, ik denk eerder dat er geen geschikte drivers zijn voor de geluidskaart en dergelijke. hoewel de driver die ik op de site vind wel voor Windows 10 zou moeten zijn? Kun je de driver wel installeren, of krijg je misschien een foutmelding? 

 

Groetjes,

Anu

 

Aadbdj
New Voice
Bericht 3 van 8
45.165 Weergaven
Bericht 3 van 8
45.165 Weergaven

ja, via apparaatbeheer kan ik de driver installeren (intel sst audio device (wdm), maar wil dan niet starten. foutmelding code 10
Anu
Scientist
Bericht 4 van 8
44.200 Weergaven
Bericht 4 van 8
44.200 Weergaven

Hoi @Aadbdj

 

Hmm, foutcode 10 in apparaatbeheer kan eigenlijk alles betekenen, was het deze driver die je geinstalleerd hebt: http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber_details.php?did=14622 ??

Heb je ook de Windows 10 chipset drivers geinstalleerd? (dat is deze: http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber_details.php?did=14620)

 

De problemen zijn als ik het goed begrijp pas ontstaan nadat je Windows 10 opnieuw geinstalleerd hebt, hoe heb je dit precies gedaan? En is de notebook origineel geleverd met Windows 10, of heb je een upgrade gedaan?

 

Groetjes

Anu

 

Aadbdj
New Voice
Bericht 5 van 8
44.146 Weergaven
Bericht 5 van 8
44.146 Weergaven

Beste Anu,

 

Omdat je zo diep ingaat op mijn vraag zal ik ook wat meer info geven. Vrij kort nadat ik deze laptop in huis had (maart 2016), kreeg ik vervelende websites die zich Schermopname (15).png. Omdat ik w10 al had geactiveerd kon ik de nieuwe versie zonder probleem activeren. Vanaf dat moment werkte de laptop gebonden functies zoals geluid, batterij-percentage, backlight niet meer. ook al die reset en fabrieksinstellingen werken niet meer. de toepasselijke drivers (inderdaad die jij ook in jouw bericht plaatste) boden geen soelaas. Ook moet ik nog vermelden dat ik heb getracht ubuntu te installeren, hetgeen niet lukte, maar wel de MBR heeft aangepast waardoor ik in het startscherm kan keizen tussen w10 en ubuntu, alleen die verwijzing werkt niet.

Ik stuur een prinscreen van de partities zoals ze er nu uitzien. De herstelpartitie staat nog gewoon op de schijf maar ik weet niet hoe die benaderbaar is. Uiteraard heb ik vele suggesties van de helpdesk van medion gekregen, maar dat waren standaard antwoorden die niet werkten. Ben benieuw of je met deze info nog leuke suggesties kunt geven.

 

 

 

Anu
Scientist
Bericht 6 van 8
44.119 Weergaven
Bericht 6 van 8
44.119 Weergaven

Hoi @Aadbdj

 

Wat betreft de diepgang, ik ben zeker geen PC expert of zo, maar vind het altijd wel leuk om over zo'n dingen mee te denken en te filosoferen, en zo zelf ook nog eens wat te leren :). 

Volgens mij mist er een deel van je tekst, na vervelende websites die zich... Als ik dit goed interpreteer heb je iets van een virus of malware op je systeem gehad? 

Die 450 mb partitie bevat volgens mij alleen herstelgegevens van Windows, normaal heeft Medion iets van een recovery partitie waar een image opstaat om het systeem mee opnieuw te installeren, maar als ik het goed zie heb je maar een 64 GB SSD  vermoed ik? Daar zal te weinig ruimte op zijn voor die recovery partitie. Herstellen kan dan alleen met de refresh of reset instellingen van Windows, maar dat werkt ook al niet meer zei je. Wordt een lastig verhaal dan denk ik, wellicht kun je door Medion zelf het systeem opnieuw laten installeren? Ik ga ervanuit dat zei toch wel iets van een image hebben om het systeem mee te herstellen. 

Of je zou kunnen proberen een volledige nieuwe installatie te doen van Windows 10, via deze link: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 zou je een iso moeten kunnen downloaden om een installatie usb stick of DVD te maken. Dan daarvanaf booten, de schijf formatteren, en opnieuw installeren. 

 

Groetjes, 
Anu

Aadbdj
New Voice
Bericht 7 van 8
43.917 Weergaven
Bericht 7 van 8
43.917 Weergaven

Beste Anu,

 

Alles wat je zegt heb ik gedaan, maar een nieuwe image bij medion kost 98 euro terwijl de laptop maar 250 euro kostte. ik hou het wel bij mijn externe usb soundcard. al die medion snufjes kan ik wel missen. succes verder met adviseren in dit forum.

 

PS in de installatieprocedure van windows10 vanaf de dvd werd geen mogelijkheid gegeven om een partitie te kiezen. windows pakt gewoon de C-schijf.

Anu
Scientist
Bericht 8 van 8
39.733 Weergaven
Bericht 8 van 8
39.733 Weergaven

Hoi @Aadbdj

 

Meer ideeen heb ik helaas ook niet, sorry 😞

 

Groetjes, 

Anu

7 ANTWOORDEN 7