annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Upgrade bios AKoya P6634 faalt met "no BIOS can be flashed"

12 ANTWOORDEN 12
Els
Trainee
Bericht 1 van 13
7.624 Weergaven
Bericht 1 van 13
7.624 Weergaven

Upgrade bios AKoya P6634 faalt met "no BIOS can be flashed"

hallo,

 

ik heb een Medion Akoya P6634 en sinds de recente upgrade naar Windows 10 krijg ik na het booten een zwart scherm. Wanneer ik de laptop in slaapmodus laat gaan, en dan de power button indruk, werkt alles weer normaal.

 

Dit zou een probleem met de driver voor de grafische kaart kunnen zijn onder Windows 10, doch blijkt bij dit soort problemen heel vaak ook een BIOS update het probleem te verhelpen.

 

Op de site van Medion vond ik geen update voor de grafische kaart driver, maar wel een nieuwe versie van de BIOS: Medion BIOS voor P663X

 

Na download van de nieuwe BIOS versie, probeerde ik die te installeren, maar de update geeft onmiddellijk de foutenboodschap "No BIOS can be flashed".

 

Weet iemand hoe het komt dat de BIOS niet wil installeren ?

12 ANTWOORDEN 12
Anu
Scientist
Bericht 2 van 13
6.249 Weergaven
Bericht 2 van 13
6.249 Weergaven

Hoi @Els

 

Ik denk dat de BIOS update niet geinstalleerd wordt omdat deze niet geschikt is voor je notebook (wellicht is er al een nieuwere versie geinstalleerd of misschien is de update bestemd voor een ander model notebook?).

Hoe heb je de update precies gevonden? Heb je gezocht op het MSN nummer van je notebook op de support site? Dit zou ik altijd aanraden zodat je zeker weet dat je de juiste update voor jou systeem hebt, als er een verkeerde BIOS flasht of het flashen misgaat, kan het zomaar zijn dat je je moederbord daarmee om zeep helpt. 

Ik zou gezien je probleem in eerste instantie aanraden om inderdaad de stuurprogramma's te updaten, beginnend met die van de grafische kaart inderdaad. 

 

Groetjes, 

Anu

 

 

Els
Trainee
Bericht 3 van 13
6.241 Weergaven
Bericht 3 van 13
6.241 Weergaven

Hallo Anu,

 

bedankt voor je antwoord. De Bios update heb ik inderdaad op de Medion website gevonden na het intikken van het MSN nummer van mijn laptop:

 

Bios Update Notebook MEDION AKOYA P663x

 

Mijn Laptop is inderdaad een P6634 model, dus dit klopt ! Dit is een BIOS versie 3.01. De huidige BIOS versie op mijn laptop is 2.2.

 

Dus dit lijkt me allemaal te kloppen.

Medion support contact gaf mij slechts een antwoord dat mijn PC uit garantie is en er dus geen support meer voorzien is vanuit Medion uit.

 

Een nieuwe grafische driver heb ik niet echt gevonden - er wordt geen grafische driver vanuit Medion voor dit model vrijgegeven, en op de site van Intel vind ik enkel een generieke driver onder Windows die ook niet wil installeren. het installatie-programma Intel zegt dat er geen recente driver versie is.

 

M.a.w. momenteel zie ik geen werkbare oplossing ...

 

groeten

els

 

Anu
Scientist
Bericht 4 van 13
6.236 Weergaven
Bericht 4 van 13
6.236 Weergaven

Hoi @Els

 

 

De BIOS update in je link is van 2013, ik vrees dat die update geen oplossing gaat bieden voor problemen met Windows 10 :(.

 

Welke P6634 gaat het precies om? Heb je het MD of MSN nummer? Kan ik eens kijken of ik iets kan vinden. 

 

Groetjes, 

Anu

Els
Trainee
Bericht 5 van 13
6.219 Weergaven
Bericht 5 van 13
6.219 Weergaven

Anu,

 

MD nummer is MD098930.

 

Voorlopig start ik de laptop op, wacht tot ik zeker ben dat die op het logon-scherm staat (dat ik 'zwart' zie), klap dan de laptop dicht zodat die in slaapstand gaat, en heropen de laptop dan waarna het scherm perfect verschijnt ... is een workaround maar het zou toch aangenamer zijn dat die naar behoren werkt

 

alvast bedankt voor de moeite !

groeten,

Els

 

Els
Trainee
Bericht 6 van 13
6.210 Weergaven
Bericht 6 van 13
6.210 Weergaven

Op de Duitstalige pagina's in deze Medion Community vond ik een hele reeks threads van mensen met een P6634 die exact hetzelfde probleem hebben met het zwarte scherm. Blijkbaar hebben verscheidene onder hen toch de BIOS kunnen updaten wat het probleem verhielp.
Vaak melden zij ook dat de keyboard speciale toetsen bovenaan de laptop (zoals bluetooth, wifi aan-/uitschakelen, enz ..) na de Windows 10 upgrade niet werkten - ik heb ook dat probleem. Ook hier blijkt een BIOS update de oplossing.

 

Ik heb de BIOS upgrade vorige week geprobeerd als admin gebruiker waarbij de "no bios can be flashed" foutmelding kreeg. Op de Duitstalige forums staat een tip dat je op de .exe moet rechtsklikken en 'run as administrator' moet kiezen om je BIOS te upgraden. Ik zal deze namiddag dit nog eens proberen ...

Els
Trainee
Bericht 7 van 13
6.205 Weergaven
Bericht 7 van 13
6.205 Weergaven

heb nogmaals de BIOS proberen te updaten, maar nog steeds dezelfde foutboodschap: 'No BIOS can be flashed'

Anu
Scientist
Bericht 8 van 13
6.197 Weergaven
Bericht 8 van 13
6.197 Weergaven

Hoi @Els

 

Heb je al eens geprobeerd om de update vanuit Windows 7 te starten, of alleen nog vanuit Windows 10? Dat is eigenlijk het enige dat ik me kan bedenken wat mogelijk nog een oplossing zou kunnen zijn, buiten dat gaat het helaas mijn pet te boven, sorry :(.

 

Groetjes, 

Anu

Els
Trainee
Bericht 9 van 13
6.190 Weergaven
Bericht 9 van 13
6.190 Weergaven

@Anu,

 

hoe kan ik dit nu nog vanuit Windows 7 doen ? ik heb een maand geleden de PC met de 'gratis' Win10 update gemigreerd

 

Els

 

Anu
Scientist
Bericht 10 van 13
6.186 Weergaven
Bericht 10 van 13
6.186 Weergaven

Hoi @Els

 

Als het goed is heb je een aantal DVD's bij je notebook gekregen? In ieder geval een Recovery DVD om alleen windows mee te installeren, en ik denk ook een Support CD om de fabrieksinstellingen mee te herstellen. Kwestie van de DVD plaatsen (ik zou eerst de support CD proberen, dat is het minste werk), computer opnieuw opstarten, en dan op een toets drukken om van de CD te starten zodra dit op het scherm verschijnt. Zorg wel dat je eerst een backup maakt voor je  dit doet uiteraard!

 

Als het goed is is je Windows 10 sleutel gereserveerd en kun je nadien ook altijd weer opnieuw de upgrade naar W10 installeren zonder kosten. 

 

Groetjes, 

Anu 

12 ANTWOORDEN 12