annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SSD wordt niet herkend door Windows 10 Medion Akoya E1232T

9 ANTWOORDEN 9
frank58
Apprentice
Bericht 1 van 10
6.689 Weergaven
Bericht 1 van 10
6.689 Weergaven

SSD wordt niet herkend door Windows 10 Medion Akoya E1232T

All,

Ik heb de HHD in mijn Akoya E1232T vervangen door een Intel 530 series SSD.
De SSD wordt niet herkend door Windows 10. Ik krijg de melding dat ik een driver moet selecteren. Heel vreemd want voor SATA is geen driver benodigd.
Ubuntu 14.04 en 16.04 werken zonder probleem. De SSD werkt in een ander notebook zonder problemen. Ik installeer Windows 10 via de ¨Windows 10 Disc Image (ISO File)". Ik heb van alles geprobeerd. Wie heeft de oplossing.

Thanks.

 

 

 

 

9 ANTWOORDEN 9
Anu
Scientist
Bericht 2 van 10
6.676 Weergaven
Bericht 2 van 10
6.676 Weergaven

Hoi @frank58

 

Ik denk dat je een firmwareupdate nodig hebt voor de SSD, ik vond het volgende op een forum van Intel zelf:

https://communities.intel.com/thread/47364

 

Groetjes, 

Anu

frank58
Apprentice
Bericht 3 van 10
6.671 Weergaven
Bericht 3 van 10
6.671 Weergaven

Ik heb de firmware van de SSD 530 series als van de Akoya gecheckt en deze zijn beide uptodate.
Waarom herkent Windows 10 de SSD niet en Linux wel?
De Akoya werkt super snel met Linux, maar helaas heb je soms toch Windows programma's nodig.
Dus ik prefer toch dual-boot.
Volgens mij heeft het iets te maken met de MBR / UEFI partitie van de SSD.


Anu
Scientist
Bericht 4 van 10
6.664 Weergaven
Bericht 4 van 10
6.664 Weergaven

Hoi @frank58

 

Hmm, er is dus al een MBR aanwezig op de SSD? Volgens mij kon je dan niet zonder meer Windows 10 installeren  als je systeem voorzien is van een UEFI. Uit mijn hoofd dacht ik dat je dan Secureboot moet uitschakelen, en Launch CSM (Compatibility support module) moet inschakelen in de UEFI, anders kun je Windows enkel installeren op een schijf met een GPT.

Als je BIOS CSM ondersteund zou je eens kunnen proberen deze in te schakelen en Secureboot uit te schakelen en kijken of het dan wel lukt? Het kan wel zijn dat je dan ook een andere ISO nodig hebt aangezien deze waarschijnlijk wel voor UEFI bedoeld is en niet voor Legacy BIOS. 

 

Groetjes, 

Anu

 

 

 

frank58
Apprentice
Bericht 5 van 10
6.648 Weergaven
Bericht 5 van 10
6.648 Weergaven

Inmiddels weer wat verder.
Ik heb een Kingston Fury 120GB SSD gekochte en geplaatst en deze wordt direct herkend.
Windows installeert zonder problemen.
Denk toch dat het probleem in de Intel 530 series zit zoals door Anu al aangegeven.
Ik ga eerst maar weer mijn post op het Intel support forum weer open zetten.
Kijken of zij nog ideeen hebben.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

 

 

Anu
Scientist
Bericht 6 van 10
6.634 Weergaven
Bericht 6 van 10
6.634 Weergaven

Hmm ok, dus het kwam niet door de MBR. Ben benieuwd wat Intel ervan maakt, moet toch iets van een driver of firmware voor hun SSD zijn, als een andere SSD wel werkt met dezelfde notebook / installatiemedium. 

 

Groetjes.

Anu 

frank58
Apprentice
Bericht 7 van 10
6.596 Weergaven
Bericht 7 van 10
6.596 Weergaven

Hieronder de oplossing van Intel:

Hello Frank,

There is one more thing you may try which is to install a driver to check if the installation can see the drive.
Please download the driver from this link and put the files in a USB flash drive. Once you get to the screen "Where do you want to install Windows", please click browse and select the USB flash drive where you put the files downloaded before.

If the drive is not detected, you could try to ask the computer manufacturer so they can verify if there is another driver to try or if they know any other way to make it work.

Regards,
NC

 

Helaas werkt dit niet. 
Ben nu al vele uren kwijt met dit gedoe. 
Voor mij geen Intel SSD meer in de toekomst.

 

 

Anu
Scientist
Bericht 8 van 10
6.567 Weergaven
Bericht 8 van 10
6.567 Weergaven

Mja, ik vind het wel een aparte reactie van Intel, Ik snap niet wat een fabrikant hier nog aan drivers voor zou moeten aanleveren, de satacontroller werkt gewoon aangezien je andere SSD wel gewoon geinstalleerd kan worden :S

 

Groetjes, 

Anu

omawol
New Voice
Bericht 9 van 10
6.435 Weergaven
Bericht 9 van 10
6.435 Weergaven

Was de INTEL al geformateerd door een eerder OS? Was dat in FAT32  of  NTFS ?

Ik doe meestal  format en delete partitie en dan de frisse install ( maar dit weet u zelf ook, denk ik ).

frank58
Apprentice
Bericht 10 van 10
6.318 Weergaven
Bericht 10 van 10
6.318 Weergaven

De Intel 530 series ssd is retour gegaan naar Intel en ik heb mijn geld terug gekregen.

Er was dus duidelijk iets mis met de 530 series in combinatie met Windows 10 en de Akoya E1232t.

Ik heb er nu een Kingston in zitten en dit draait als een trein.

 

9 ANTWOORDEN 9