annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ram geheugen upgraden

8 ANTWOORDEN 8
truus102
Trainee
Bericht 1 van 9
4.162 Weergaven
Bericht 1 van 9
4.162 Weergaven

Ram geheugen upgraden

Ik heb een akoya E7225 en wil graag mijn geheugen uitbreiden. Als ik er een module van 2 gb met dezelfde snelheid in doe start de laptop niet meer op, maar blijft hangen in het beginscherm met de melding hetstellen en start dan weer opnieuw op. De bios ziet wel 6 gb geheugen. Hoe kan ik dit oplossen? En kan mijn laptop 1600 mhz aan?

8 ANTWOORDEN 8
Anu
Scientist
Bericht 2 van 9
4.157 Weergaven
Bericht 2 van 9
4.157 Weergaven

Hoi @truus102

 

Wat ik zo op internet kon vinden, is dat het systeem 8 GB aan zou moeten kunnen, en aangezien de BIOS het geheugen ook ziet en de notebook doorstart lijkt me niet dat daar een probleem zit.  Op het moment dat geheugen niet compatible is of zo zou ik verwachten dat het systeem uberhaupt niet boot en pieptonen of een foutmelding van de BIOS weergeeft of iets dergelijks. Start het systeem wel door als je het extra geheugen er weer uithaalt? 

Welke Windows versie is er overigens op geinstalleerd? En is het een 32 of 64 bits installatie? 

 

Groetjes, 

Anu

 

 

truus102
Trainee
Bericht 3 van 9
4.154 Weergaven
Bericht 3 van 9
4.154 Weergaven

Bedankt voor je reactie. Met het nieuwe geheugen start hij niet op zonder wel. De bios ziet hem wel. Ik heb Windows 10 64x.
Anu
Scientist
Bericht 4 van 9
4.152 Weergaven
Bericht 4 van 9
4.152 Weergaven

Hoi @truus102

 

Hmm, dat is vreemd, X64 zou zowieso ook 6 GB zonder problemen aan moeten kunnen, het enige wat ik me kan bedenken is dat de fastboot modus een probleem veroorzaakt. Als je Windows 10 afsluit wordt normaal het geheugen naar de hardeschijf weggeschreven en dan het systeem uitgeschakeld, bij inschakelen haalt hij die gegevens weer op, zet ze terug in het geheugen en gaat verder waar je gebleven was. Misschien dat hij de gegevens niet terug kan schrijven naar het geheugen omdat deze configuratie veranderd is?  Probeer eens de notebook met alleen het originele geheugen opnieuw op te starten (dus niet afsluiten en aanzetten maar in Windows kiezen voor herstarten), en dan de BIOS te openen, en daarin de notebook uit te schakelen met de aan/uitknop (zodat er geen data van het geheugen naar de hdd geschreven wordt door Windows). 

Dan de geheugenmodule bijplaatsen en eens testen. 

 

Groetjes, 

Anu

truus102
Trainee
Bericht 5 van 9
4.138 Weergaven
Bericht 5 van 9
4.138 Weergaven

Hallo Anu
Bedankt voor je hulp, maar ook deze oplossing werkt niet. Als ik herstart met extra geheugen krijg ik weer Medion dan zwart scherm en na dit 2x gehad te hebben krijg ik de melding automatisch herstel voorbereiden en dan weer zwart en het logo Medion. Echt vreemd want plaats ik deze 2 geheugen in een andere laptop werkt het wel.
Groetjes
Helma
Anu
Scientist
Bericht 6 van 9
4.124 Weergaven
Bericht 6 van 9
4.124 Weergaven

Hoi @truus102

 

Heb je misschien ook een keer geprobeerd om alleen die nieuwe module te plaatsen? Misschien dat ze onderling op de een of andere manier niet met elkaar overweg kunnen? 

 

Groetjes, 

Anu

truus102
Trainee
Bericht 7 van 9
4.120 Weergaven
Bericht 7 van 9
4.120 Weergaven

Ja Anu helaas heb ik dat ook geprobeerd maar helaas dan start hij ook niet op. Heb 3x geheugen besteld, maar alles weer retour gedaan. Bedankt voor je hulp, ik blijf zoeken.

Groetjes
Helma
Anu
Scientist
Bericht 8 van 9
4.110 Weergaven
Bericht 8 van 9
4.110 Weergaven

Hoi Helma, 

 

Ik heb helaas ook geen ideëen meer, wellicht iets met timings of CAS latency wat niet helemaal compatible is of zo, geen idee, ik kan het niet logisch beredeneren 😞

Succes met zoeken in ieder geval!!

 

Groetjes, 

Anu

truus102
Trainee
Bericht 9 van 9
4.105 Weergaven
Bericht 9 van 9
4.105 Weergaven

Hallo Anu,

Bedankt voor jouw hulp. Ik ga verder zoeken. Misschien lukt het een keer.

Groetjes
Helma
8 ANTWOORDEN 8