annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Notebook E2218T MD 60200 geen geluid na systeemherstel

14 ANTWOORDEN 14
jalag
Trainee
Bericht 1 van 15
7.992 Weergaven
Bericht 1 van 15
7.992 Weergaven

Notebook E2218T MD 60200 geen geluid na systeemherstel

Na systeemherstel  (terugzetten, alles verwijderenAparaatbeheer 2.pnggeluid.png)  is er bij het luidspreker ikoon op de taakbalk  een rood doorkruist punt ,  met de melding  "Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd.

In Apparaatbeheer hebben de 3 apparaten, onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes" alle 3 de melding "Dit apparaat werkt correct"

 

 

14 ANTWOORDEN 14
jalag
Trainee
Bericht 11 van 15
2.778 Weergaven
Bericht 11 van 15
2.778 Weergaven

De notebook is hersteld bij Medion en werkt nu zoals het hoort.

Er waren drivers die ontbraken.

 

vtx
Apprentice
Bericht 12 van 15
2.759 Weergaven
Bericht 12 van 15
2.759 Weergaven

Ik had deze thread nog niet eerder gezien, maar mij lijkt dit er niet op alsof de drivers ontbreken, maar wel alsof de audio device zelf ontbreekt. Maar ik kan me niet voorstellen dat een systeemherstel die device laat verdwijnen.

 

Evenwel is de meest waarschijnlijke reden dat de audio device in het BIOS uitgeschakeld is. Portable heropstarten, en F2 een paar keren indrukken (vóór Windows geladen wordt). Dan in één van de BIOS menu's kijken of die Audio device nog aan staat.

 

Anderzijds: waarom heb je een systeemherstel gedaan? Was er een bepaald probleem dat je hiermee probeerde op te lossen? (bijv. geen audio meer)?

Anu
Scientist
Bericht 13 van 15
2.752 Weergaven
Bericht 13 van 15
2.752 Weergaven

Hoi @vtx

 

Waarom denk je dat het niet aan een driver kunnen liggen? Als de stuurprogramma's voor de geluidskaart niet, of niet goed geinstalleerd zijn, zul je ook de melding krijgen dat er geen audioapparaat geinstalleerd is.

Een audiodevice dat ontbreekt lijkt mij weer niet aannemelijk, het is niet een losse printplaat of zo die je eruit kunt halen / die wellicht los kan raken. Uitschakelen in de BIOS zou op sommige systemen een mogelijkheid kunnen zijn, maar Medion heeft over het algemeen erg beperkte BIOSsen, ik ben op nog geen enkel medion systeem in de BIOS een optie tegengekomen om een geluidskaart uit te schakelen. 

 

Groetjes, 

Anu

vtx
Apprentice
Bericht 14 van 15
2.743 Weergaven
Bericht 14 van 15
2.743 Weergaven

Je hebt gelijk @Anu. Ik dacht dat hij er niet bij stond in apparaatbeheer, maar blijkbaar is dat wel het geval.

 

Device zou ook kunnen verdwijnen (afhankelijk van de aanbinding) indien USB volledig uitgeschakeld zou zijn, wat je blijkbaar wel kan in sommige notebooks. Maar dat is hier niet het geval. Kan ook zijn dat de enumeratie van de devices niet lukt omdat er een chipset driver ontbreekt.

 

jalag
Trainee
Bericht 15 van 15
2.734 Weergaven
Bericht 15 van 15
2.734 Weergaven

Het Medion reparatiedocunent vermeld:

Foutomschrijving: Geen geluid uit de luidspreker  (Constant)

 

Diagnose werkplaats:  Er is een probleem met de software vastgesteld. (software operating system)

 

Maatregelen:  De software van het apparaat moest worden gereset of opnieuw worden geinstalleerd om de ongestoorde werking te herstellen.

 

 

14 ANTWOORDEN 14