annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Notebook E2218T MD 60200 geen geluid na systeemherstel

14 ANTWOORDEN 14
jalag
Trainee
Bericht 1 van 15
7.978 Weergaven
Bericht 1 van 15
7.978 Weergaven

Notebook E2218T MD 60200 geen geluid na systeemherstel

Na systeemherstel  (terugzetten, alles verwijderenAparaatbeheer 2.pnggeluid.png)  is er bij het luidspreker ikoon op de taakbalk  een rood doorkruist punt ,  met de melding  "Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd.

In Apparaatbeheer hebben de 3 apparaten, onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes" alle 3 de melding "Dit apparaat werkt correct"

 

 

14 ANTWOORDEN 14
Anu
Scientist
Bericht 2 van 15
6.532 Weergaven
Bericht 2 van 15
6.532 Weergaven

Hoi @jalag

 

Het ziet eruit alsof de stuurprogramma's voor je geluidskaart niet (meer) geinstalleerd zijn. Ik vind ze helaas niet online terug, maar normaal zet Medion alle drivers ook nog apart in een mapje op de 😧 of E: partitie van je hardeschijf. Wellicht kun je hem van daaruit weer opnieuw installeren? 

 

Groetjes, 

Anu

daddle
Superuser
Bericht 3 van 15
6.526 Weergaven
Bericht 3 van 15
6.526 Weergaven

Driver package E2215 t/m 18  ->  https://www.medion.com/de/service/_lightbox/treiber_details.php?did=16137

 

Deze extracting naar C:Medion maakt folgende mapjes:

c:\Medion\01 Chipset\
c:\Medion\02 Audio\
c:\Medion\03 Sensor\
c:\Medion\04 Wireless and BT\
c:\Medion\05 Cardreader\

deze stuurprogrammas in de subfolders moet je een na die ander installeren. Lees de "MRD_Drivers install Readme.txt" in folder 01.Chipset.Probeer met Chipset first en dan Audio, geluid zou dan geinstalleert zijn.

 

success, daddle

jalag
Trainee
Bericht 4 van 15
6.503 Weergaven
Bericht 4 van 15
6.503 Weergaven

Beste Anu,

De verschillende drivers heh ik reeds vanuit c:/Drivers opnieuw geinstalleerd, helaas zonder oplossing.

jalag
Trainee
Bericht 5 van 15
6.498 Weergaven
Bericht 5 van 15
6.498 Weergaven

Beste daddle,

Ik heb uw raad gevolgd maar de setup.exe is vroegtijdig gestopt, en met de logfile weet ik geen raad, ik heb ze dan ook hier bijgevoegd. (de log file kan ik er niet bijvoegen, alleen foto's)

Dan heb ik maar de volgende stap, de Scripts gestart als administrator met Install.bat, dit zag er veelbelovend uit maar helaas zonder de oplossing voor het probleem.

Setp.png

daddle
Superuser
Bericht 6 van 15
6.496 Weergaven
Bericht 6 van 15
6.496 Weergaven

@jalag

 

Misschien niet in de  juiste volgorde. Ten tweede check of de Drivers die ik jou genoemt heb evtl. nieuwer zijn dan die originele.

 Dit is tenminste te verwachten als iemand jouw zijn hulp aanbiedt, en een mededeling of feedback daarover.

 

daddle

 

Edit: Our posts crossed each other, sorry. Jouw picture kan ik nog niet zien, moet eerst vrij geschakelt worden door een Mod.

 

jalag
Trainee
Bericht 7 van 15
6.487 Weergaven
Bericht 7 van 15
6.487 Weergaven

Wat bedoeld u met juiste volgorde?

De volgorde heb ik gevolgd zoals de reame file gaf.

Driver van Intel SST Audio Device is nu 604.10135.2664.11324 van 12/1/2016

Driver van vroeger was 604.10135.3202.10118 van 30/6/2016

De andere 2 drivers zijn hetzelfde gebleven.

 

jalag

 

daddle
Superuser
Bericht 8 van 15
6.479 Weergaven
Bericht 8 van 15
6.479 Weergaven

@jalag

Als het met de setup.exe niet gelukt, kun je ook in de folder  c:\Medion\01 Chipset\Script\  met een rechtsklick een cmd als admin openen, en dann in het opened raamtje met de path c:\Medion\01 Chipset\Script\ in de top lijn de  install.bat uitvoeren.

Daarna dan punt 2 tm 5 enkel installeeren. of met de geintegreerde setup.exes, of door vanuit de device manager de path naar de toebehorige inf aan te geven.

Dat de drijvers in de pkket ook eens ouder kunnen zijn scheelt ja niet, Win 10 zal een nieuwe erbij zetten. Maar de bedoeling was de drijvers  van de originele installatie te benutten, want daarmee functioneerde het bevoor.

 

Hoe en waarom had jij nieuuw op moeten zetten? Met een Clean Installation met de MediaCreationTool van Microsoft, of was er een herstelling met Power Recover mogelijk?

 

groetjes, daddle

jalag
Trainee
Bericht 9 van 15
6.463 Weergaven
Bericht 9 van 15
6.463 Weergaven

Zoals ik  gemeld had  lukt de eerste setup niet,  dan de C:\Medion\01script\Script  als admin openen en dan Install.bat openen lijkt  normaal te verlopen.

02 Audio  loopt ook normaal, bij 03 Sensor  dpinst.exe  is  het mis met de  boodschap  "U moet de 64 bit versie van DPinst.exe op deze computer gebruiken".

04 Wireless and BT  en  05 Cardreader  heb ik niet meer  uitgevoerd ,  Mijn wifi  en cardreader  is OK.

 

Hoe dat die nieuwe driver  er gekomen  is  weet ik  ook  niet,  ik heb  Windows  hersteloptie  Terugzetten gebruikt volgens de  handleiding  van de notebook.

 

met deze  wil ik u ook nog bedanken  voor  uw  moeite  en uw antwoorden,

groetjes,

jalag

 

daddle
Superuser
Bericht 10 van 15
6.461 Weergaven
Bericht 10 van 15
6.461 Weergaven

@jalag

 

Wat mij nog opvalt is dat er in Apparaatbeheer geen Audio Ingang als een Microphone, of een Uitgang voor Luidsprekers opgeteld word. Dat hoort eigentlijk onder of dicht bij de geluid bestuuring. ???#

Heet in duits "Audioeingänge und -ausgänge"

 

daddle

14 ANTWOORDEN 14