annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet herstelde herstelling

20 ANTWOORDEN 20
vtx
Apprentice
Bericht 1 van 21
6.933 Weergaven
Bericht 1 van 21
6.933 Weergaven

Niet herstelde herstelling

Hoi,

 

Mijn 6 maanden oude Akoya portable had twee hardwareproblemen gekregen de voorbije maanden. Eentje dat vervelend was (de luidsprekers), en eentje dat de portable volkomen onbruikbaar maakte (toetsenbord). Probleem gemeld via de klantendienst, en portable mocht teruggestuurd worden. Op 14 januari teruggestuurd, en vandaag 25/11 blij toen ik de portable reeds hersteld terugkreeg.

 

Maar... hoewel het probleem met de luidsprekers opgelost is (zijn vervangen volgens de werkbon), is dat probleem met het toetsenbord niet, waardoor ik vrijwel niets kan aanvangen met die portable want ik kan zelfs mijn draadloos netwerk niet op, omdat als ik het juiste wachtwoord invul, dit anders wordt ingevoerd dan zoals ik het invoer. Laat staan dat het mogelijk zou zijn een e-mail of brief te schrijven.

 

Hoe los je zo iets op? Opnieuw de Medion hotline vragen opnieuw een RMA toe te kennen. Het is maar dat we zo even bezig kunnen blijven. Had nochtans een zéér gedetailleerde brief toegevoegd bij die portable waarin het probleem uitgelegd stond.

 

20 ANTWOORDEN 20
Anu
Scientist
Bericht 2 van 21
4.567 Weergaven
Bericht 2 van 21
4.567 Weergaven

Hoi @vtx

 

Om welke notebook gaat het precies? Wat is het modelnummer?

Als ik je goed begrijp, reageren de toetsen wel, maar krijg je andere invoer te zien dan dat je intypt? Als dat het geval is denk ik dat alleen de toetsenbord indeling verkeerd staat ingesteld. Wat voor toetsenbord heb je precies? Is het een QWERTY of een AZERTY?

 

Groetjes, 

Anu

vtx
Apprentice
Bericht 3 van 21
4.563 Weergaven
Bericht 3 van 21
4.563 Weergaven

Morgen Anu,

 

Bedankt voor je reactie, en ik begrijp waarom je op basis van de verstrekte informatie tot dit vermoeden komt, maar je vermoedt verkeerd. Heeft niets met taalinstellingen of AZ/QW te maken.

 

Alle toetsen reageren inderdaad, behalve misschien eentje. Maar het probleem is dat als ik bijv. een 'X' indruk ik soms een 'x' op mijn scherm krijg, en soms een 'X'. Het lijkt er op dat de rechter shift toets, zodra je de pijltjestoetsen hebt aangeraakt logisch ingedrukt wordt (mechanisch voelt die toets overigens helemaal normaal aan), zodat alles geïnterpreteerd wordt alsof de shift toets ingedrukt is. Als je dan bijv. CapsLock aanzet krijg je alles in kleine letters. Systeemherstel werkt overigens ook niet omdat je daarvoor dan F11 moet indrukken, maar shift-F11 werkt niet. In het BIOS menu bladeren werkt ook niet omwille van deze zelfde reden. Een extern USB toetsenbord gebruiken gaat overigens ook niet, omdat je daarmee EXACT hetzelfde probleem ervaart.

 

Heb ondertussen de hotline opnieuw gebeld, en ik mag hem opnieuw terugsturen. Dat is positief. Ik ben wel teleurgesteld over het feit dat men dit probleem eerst helemaal genegeerd heeft. Kan onmogelijk dat je dit probleem over het hoofd ziet als je het toetsenbord een klein beetje grondig test, en je kan ook onmogelijk verwachten van een gebruiker van dit toestel dat dit een aanvaardbaar probleem zou zijn.

 

Ik geraak nota bene niet eens op mijn draadloos netwerk omdat ik mijn wachtwoord hierdoor niet kan invoeren.

 

Anu
Scientist
Bericht 4 van 21
4.554 Weergaven
Bericht 4 van 21
4.554 Weergaven

Mja als de shift-toets blijft hangen zal dit inderdaad ook nog voor het externe toetsenbord gelden, tenzij je het interne toetsenbord zou kunnen uitschakelen, maar zover ik weet is dat niet mogelijk. Dit klinkt inderdaad wel (in tegenstelling tot hoe ik het eerder interpreteerde :P) als een hardwaredefect, hopen dat hij dit keer wel goed hersteld wordt!

 

Groetjes, 

Anu

vtx
Apprentice
Bericht 5 van 21
4.500 Weergaven
Bericht 5 van 21
4.500 Weergaven

oNDerTussEN hEB iK DE pORTablE tERUGGekREgen; OnhersteLD; HIJ VOLDoet volgeNS hEt bIJgEVOEgD prESTATIEDOcUmenT AaN de spECIFICATIES VAn dE fAbrikANT.

 

Heb terug contact genomen met hotline, en de portable mag voor de derde maal opgestuurd worden. Mijn humeur is na de tweede keer hem, zonder enige verwitting of contactname met mij, onhersteld teruggekregen te hebben, gedaald onder het vriespunt. Helemaal onaanvaardbaar vind ik dit.

 

Het enige dat positief is voor Medion, zijn de mensen van Hotline zelf, die begripvol elke keer een oplossing helpen zoeken, maar over de hersteldienst, die ergens in Duitsland zit blijkbaar, ben ik niet te spreken. Dit kan onmogelijk voor de fabrikant een aanvaardbaar probleem zijn, en als gebruiker/technieker kan je dit toetsenbord onmogelijk gebruiken zonder binnen de 10 seconden vastgesteld te hebben dat er wel degelijk daadwerkelijk een heel ernstig probleem mee is. Dat was zo de eerste keer dat ze hem kregen (toen zijn de luidsprekers vervangen) en ook de tweede keer, en ook nu, net voor ik hem opnieuw terugzond.

 

Portable is voor de derde maal binnen een maand tijd met DPD vertrokken richting Nederland. Wat op zich wel zegt dat alles vrij snel gaat, maar als het probleem niet opgelost wordt heb je daar niet zo veel aan natuurlijk. Wordt vervolgd.

 

vtx
Apprentice
Bericht 6 van 21
4.465 Weergaven
Bericht 6 van 21
4.465 Weergaven

Portable is kapot gegaan op 7 januari. Aangemeld op 9 januari (volgens mij, en ik kan het bewijzen)... aangemeld op 15 januari volgens Medion hotline... Portable is al 3 keer opgestuurd richting Medion ondertussen.

Sinds 24/2 weet ik dat ze hem "vernietigd" hebben; dat is even schrikken om dat zo te lezen op de statuspagina.

Op 25/2 is mij een vervangtoestel voorgesteld geweest met allemaal prima specs, maar een verkeerde toetsenbordlayout. Van defect toetsenbordnaar een verkeerde layout dus. Ik ga akkoord met het vervangtoestel, maar niet met die voorgestelde toetsenbordlayout. Wil dezelfde als de originele, wat ook de gebruikelijke layout is waar ik woon.

 

En wachten, en wachten, ... We naderen de 2 maanden. Om er de moed er bij te verliezen Smiley Verdrietig

 

vtx
Apprentice
Bericht 7 van 21
4.445 Weergaven
Bericht 7 van 21
4.445 Weergaven

Smiley Erg vrolijk

 

En toen kreeg ik vandaag eindelijk de melding dat een vervangnotebook mijn richting aan het uitkomen is... zodat ik net geen twee maand zonder werkend exemplaar zal gezeten hebben.

 

Angstig aan het afwachten wat er nu alweer gaat mislopen.... Gefrustreerde smiley

 

vtx
Apprentice
Bericht 8 van 21
4.417 Weergaven
Bericht 8 van 21
4.417 Weergaven

En vandaag na veel te lang wachten de voorgestelde vervangportable binnengekregen.

 

Even was ik blij. Even. Nu als een vervangportable wordt voorgesteld met een Full HD scherm, verwacht een klant een vervangportable met een Full HD scherm (zoals de originele defecte portable). Als je dan in de Windows settings gaat kijken zie je als native resolutie 1366 x 768 staan. Wat denk je dan dat ik denk. Mijn vorige "full" portable was een HP. Aangekocht in 2006. Met een resolutie van 1680x1080. Alles wat lager is word ik ongelukkig van omdat ik programmeer, zwaar bijziend ben en daardoor héél scherp zie dichtbij.

 

1366 x 768 is ver-schik-ke-lijk. In de specs van voorgestelde vervangportable stond letterlijk "Full HD", en dat is 1920x1080... De specs waarmee ik mij schriftelijk mee akkoord diende te verklaren.

 

Anu
Scientist
Bericht 9 van 21
4.406 Weergaven
Bericht 9 van 21
4.406 Weergaven

Hoi @vtx

 

Weet je zeker dat dit niet een instelling of driver probleem is? Welke notebook heb je nu precies ontvangen?

 

Groetjes, 

Anu

vtx
Apprentice
Bericht 10 van 21
4.401 Weergaven
Bericht 10 van 21
4.401 Weergaven

Ja. Het is géén instelling of driverprobleem. Het staat overigens ook op de doos dat het een 1366x768 scherm is.

 

Wat ik nu als vervanging blijkbaar gekregen heb is een MD60329. Wat ik aangekocht heb was een MD99850.

 

Wat me voorgesteld is als vervangtoestel waren volgende specs, zonder dat er vermeld werd om welk type het dan uiteindelijk zou gaan:

Intel Core i5 - 6267U      

 

 

Processor: Speed

2,9 Ghz      

 

Mainboard

Pegatron D15S      

 

Internal Memory

6 GB      

 

Harddisc space

1 TB | 128 GB SSD      

 

Graphics card: Manufacturer

Intel - Onboard Graphics      

 

Graphics card: Type

Intel Iris 550      

 

Graphics card: Memory

Shared memory      

 

CD/DVD Burner (supported media)

CD, DVD RAM Dual Layer +/-      

 

Display

15,6" LED Backlit widescreen Full HD      

 

Network Abilities

10/100/1000 ethernet / WLAN 11/54/433 Mbps / Bluetooth 4.0      

 

Audio Channels

2 channel      

 

Webcam

niet ingevuld      

 

Microphone

niet ingevuld      

 

Keyboard Layout

QWERTY (VS Internationaal)      

 

Touchpad

Multi-touch Touchpad      

 

Battery

2950 mAh      

 

Power Supply

19V ~ 3,42A voeding      

 

Height

2,5 cm      

 

Width

38 cm      

 

Depth

26 cm      

 

Weight

niet ingevuld      

 

Barebone

E6424      

 

Special Feature

SSD Harddisk

 

Hiermee ben ik ook akkoord gegaan (met uitzondering van de toetsenbordlayout). Je zal zien dat bovenstaande specs héél erg lijken op die van een MD99850, wellicht op de GPU na. Het onvangen toestel lijkt er nauwelijks op. Opvallend slechter scherm. Beetje tragere CPU, maar vergelijkbaar. En 8GB RAM i.p.v. 6GB. Ander moederbord. Mocht wat ik ontvangen heb mij voorgesteld geweest zijn, dan had ik dit ook nooit aanvaard. 2GB RAM extra maakt dat vreselijke scherm voor mij niet goed. Kan me voorstellen dat andere mensen dergelijk scherm prima vinden, maar ik voor wat ik doe met een portable is dit toestel voor mij waardeloos. En het is dus niet wat mij beloofd werd.

 

En een bijkomend probleem is dat je niet rechtstreeks kunt communiceren met de klachtendienst. Alles verloopt via de first lines, en dat zorgt er voor dat alles erg erg erg traag verloopt. Zit nu al twee volle maanden zonder bruikbare portable, waarbij hij in totaal ongeveer vijf dagen in mijn bezit heeft vertoefd, en de rest van de tijd onderweg was naar/van/bij Medion diensten.

20 ANTWOORDEN 20