annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion MD 60407: geluid weg na windows update

2 ANTWOORDEN 2
Gilles1972
New Voice
Bericht 1 van 3
4.504 Weergaven
Bericht 1 van 3
4.504 Weergaven

Medion MD 60407: geluid weg na windows update

Sinds de windows 10 update van afgelopen week is er geen geluid meer te horen. In apparaatbeheer wordt aangegeven dat de geluidskaart naar behoren werkt. De driver van de Medion site is inmiddels meerdere keren opnieuw geinstalleerd, maar ook dat helpt niet.

Ik heb een poging gedaan om te recoveren, maar dat is vanuit windows 10 en het ziet er naar uit dat er toch een aantal (foute) bestanden bewaard zijn gebleven.

Wie weet wat een oplossing zou kunnen zijn? Is er een mogelijkheid om een 'harde' recovery te doen?

2 ANTWOORDEN 2
Anu
Scientist
Bericht 2 van 3
4.376 Weergaven
Bericht 2 van 3
4.376 Weergaven

Hoi @Gilles1972

 

Op de meeste Medion systemen kun je de fabrieksinstellingen terugzetten door opnieuw op te starten en dan meteen herhaaldelijk op F11 te tikken, je zou dan in Cyberlink Powerrecovery uit moeten komen, en vandaaruit kun je het systeem op de originele fabrieksinstellingen terugzetten. Ik geloof dat dit alleen op systemen met kleine hardeschijf niet mogelijk is. 

 

Heb je trouwens al gekeken of de luidsprekers wel zijn ingesteld als standaard apparaat (Rechtsklik op het luidspreker icoontje en dan kiezen voor afspeelapparaten, bij de luidsprekers zou dan een groen vinkje moeten staan), en heb je al eens getest met bijvoorbeeld een hoofdtelefoon of externe luidsprekers? Ook zou je de probleemoplosser voor geluid kunnen proberen, zie deze link voor hoe je dit kunt doen. 

 

Groetjes, 

Anu

 

Gilles1972
New Voice
Bericht 3 van 3
4.370 Weergaven
Bericht 3 van 3
4.370 Weergaven

Bedankt voor je antwoord Anu.

 

Helaas treedt het probleem op met en zonder koptelefoon.

De luidspreker is ook juist toegewezen. Ik ben er zelf van overtuigd dat het aan de combinatie driver en de laatste windows 10 update ligt, die helaas niet terug is te draaien.
Als ik op f11 druk kom ik in een shell terecht die aan ms-dos doet denken.

Helaas. Morgen maar terug naar de winkel.

2 ANTWOORDEN 2