annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik krijg telkens een foutmelding bij het opstarten van mijn Medion Akoya: Real Time Clock Err

4 ANTWOORDEN 4
ihadermann
Newcomer
Bericht 1 van 5
3.878 Weergaven
Bericht 1 van 5
3.878 Weergaven

Ik krijg telkens een foutmelding bij het opstarten van mijn Medion Akoya: Real Time Clock Err

Ik krijg sinds enige tijd telkens een foutmelding bij het opstarten van mijn Medion notebook Akoya: Real Time Clock Error - Check Date and Time settings. Press F1 to continue or F2 to enter setup.

Ik moet telkens naar de instellingen gaan en de klok handmatig juist zetten, want dit gebeurt niet meer automatisch.
Als ik de tijdsinstelling niet juist zet, heb ik ook problemen om op internet te surfen. Een zeer vervelend probleem dus.

Is dit een gekend probleem met de deze toestellen? Mijn vader heeft eveneens een Medion Akoya en hij krijgt ook deze foutmeldingen.

Wat is de oplossing voor dit probleem ?

 

Alvast bedankt voor de spoedige reactie.

4 ANTWOORDEN 4
daddle
Superuser
Bericht 2 van 5
3.722 Weergaven
Bericht 2 van 5
3.722 Weergaven

@ihadermann

 

Hallo, jij moet wel aangeven welk Akoya-toestel jij bedoelt.

 

Meestal is het een batterij-probleem van de cmos-batterij. Check hier in de duitse

thread, starting with posting 89 van @Major_ToM.

 

daddle

RS13
Master NL
Bericht 3 van 5
3.714 Weergaven
Bericht 3 van 5
3.714 Weergaven

Goedemorgen @ihadermann en @daddle

 

Het verzenden van losse CMOS batterijen is helaas niet mogelijk, in dit geval kan de notebook alleen ter reparatie opgestuurd worden om het probleem op te lossen. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met een van onze service-afdelingen. 

 

Groeten, 

Paul

A6i3lQc
Visitor
Bericht 4 van 5
3.451 Weergaven
Bericht 4 van 5
3.451 Weergaven

ik heb het zelfde probleem met mijn MD99360 servicelijn neemt niet op ik heb een mail gekregen dat ik een update van de bios moest doen,maar mijn Bios was nieuwer dus dat doet hij niet,het probleem blijft bestaan 00c08270 real time clock error change date and time settings press F1 to continue or F  2 to enter set up,iedere keer opnieuw en als ik hem van de stroom aflaat flikkert het scherm ,het lijkt me duidelijk dat de smosbatterij leeg is,ik heb nog garanite hij is van augustus 2014 en ik heb 3 jaar garantie,ze zouden me terugbellen maar ik heb nog niets gehoord 

Admin Edit:
Persoonlijke gegevens gewist. Houd a.u.b. rekening met de gebruiksvoorwaarden.

Anu
Scientist
Bericht 5 van 5
3.446 Weergaven
Bericht 5 van 5
3.446 Weergaven

Hoi @A6i3lQc

 

Dit betekend inderdaad waarschijnlijk dat je BIOS batterij leeg is, hier zul je zoals @RS13 hierboven al aangaf voor bij de servicedienst moeten zijn om een reparatie aan te melden. 

 

Groetjes, 

Anu

4 ANTWOORDEN 4