annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Herstel-DVD aanmaken zodat de herstelpartitie verwijderd kan worden

OPGELOST
1 ANTWOORD 1
buzzbuzz
Beginner
Bericht 1 van 2
1.777 Weergaven
Bericht 1 van 2
1.777 Weergaven

Herstel-DVD aanmaken zodat de herstelpartitie verwijderd kan worden

Ik heb pas een ultrabook gekocht met een 128GB SSD. Nu is dat niet heel veel en nu blijkt dat Medion zo'n 25GB voor een herstelpartitie gereserveerd heeft. Ik zou uiteraard liever een herstel-DVD aanmaken van de partitie en daarna de partitie verwijderen en de ruimte bij C: voegen. Het antwoord van Medion is dat er wel een herstel-DVD aangemaakt kan worden, maar dat de partitie niet verwijderd kan worden. Ik neem aan dat ze het dan hebben over de standaard Win10 functionaliteit om een herstel-DVD aan te maken, en vermoedelijk is dit voldoende. Het zou echter prettiger zijn als alle drivers ook meteen in orde zijn, dus een DVD op basis van ed partitie zou prettig zijn. Is dit niet mogelijk?

Het verwijderen van de partitie is natuurlijk makkelijk te doen, er vanuit gaande dat deze nergens anders voor gebruikt wordt. Weet iemand of dit inderdaad zomaar verwijderd mag worden?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Anu
Scientist
Bericht 2 van 2
2.020 Weergaven
Bericht 2 van 2
2.020 Weergaven

Hoi @buzzbuzz

 

Je kunt inderdaad altijd  vanuit Windows of met de Media Creation Tool een installatie USB stick of DVD maken, maar dat is inderdaad om Windows kaal opnieuw mee te installeren. Hiermee kun je niet de fabriekinstellingen met alle stuurprogramma's etc. terugzetten. 

De partitie zul je denk ik inderdaad gewoon kunnen verwijderen, maar daarna kun je niet meer de originele fabrieksinstellingen terugzetten omdat die 😧 partitie de imagebestanden bevat. Ik denk niet dat je daar zomaar een backup van kunt maken. Ik denk dat dat is wat Medion bedoeld, je kunt niet de  D partitie verwijderen en daarna nog de originele fabrieksinstellingen herstellen. 

 

Groetjes, 

Anu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
Anu
Scientist
Bericht 2 van 2
2.021 Weergaven
Bericht 2 van 2
2.021 Weergaven

Hoi @buzzbuzz

 

Je kunt inderdaad altijd  vanuit Windows of met de Media Creation Tool een installatie USB stick of DVD maken, maar dat is inderdaad om Windows kaal opnieuw mee te installeren. Hiermee kun je niet de fabriekinstellingen met alle stuurprogramma's etc. terugzetten. 

De partitie zul je denk ik inderdaad gewoon kunnen verwijderen, maar daarna kun je niet meer de originele fabrieksinstellingen terugzetten omdat die 😧 partitie de imagebestanden bevat. Ik denk niet dat je daar zomaar een backup van kunt maken. Ik denk dat dat is wat Medion bedoeld, je kunt niet de  D partitie verwijderen en daarna nog de originele fabrieksinstellingen herstellen. 

 

Groetjes, 

Anu

1 ANTWOORD 1